2026-01-09, 15:01
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Låter mer som att hon körde ned i diket och polisen kom på henne. Måste varit illa däran för att det ska hända...
Hög som en skyskrapa, därav rattfyllan
Citera
2026-01-09, 15:45
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Nej, medier begär ut offentliga handlingar från myndigheter och hennes namn har väl dykt upp hos Polisen, Transportstyrelsen el liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av NisseKT
Det finns i en polisrapport och det är en offentlig handling.

Men hur går det till rent praktiskt? Ringer tidningarna till polisen varje dag och betar av en lista med namn på folk de hoppas eventuellt gjort bort sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Torulv
Det stod att läsa både i Aftonbladet och Expressen det var säkert där dom såg det

Aftonbladet och Expressen såg det alltså för att det stod i Aftonbladet och Expressen. Förklarar saken!

Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Antagligen är det någon polis som inte gillar hennes hyckleri om rattfyllon och gängfinasiärer

Det kan jag förstå, men det är rätt så jävla olämpligt av poliser att pyssla med sådant ändå.
Citera
2026-01-09, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Men hur går det till rent praktiskt? Ringer tidningarna till polisen varje dag och betar av en lista med namn på folk de hoppas eventuellt gjort bort sig?

Aftonbladet och Expressen såg det alltså för att det stod i Aftonbladet och Expressen. Förklarar saken!

Det kan jag förstå, men det är rätt så jävla olämpligt av poliser att pyssla med sådant ändå.

Det finns listor med alla dagens händelser på polisens hemsida. De seriösa medierns ringer polisens kommunikatörer varje dag och ställer frågor om de händelserna.
Citera
2026-01-09, 16:19
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onsdagsmorgonen
Hon känns inte som en sympatisk person. Lite Saga Norén i bron över henne.

Kvinnlig polis låter ju fantastiskt när det gäller SD. Vem hade brytt sig om hon var aktiv i ett annat parti? Ingen. Men det blir ju en stor sak när det gäller SD.

SD hade brytt sig
Citera
2026-01-09, 16:20
Medlem
5549s avatar
Stämmer detta så måste hon vara totalt körd både vad gäller politiken och yrken inom polis/rättsväsendet. En rattfylla är illa nog, men en SD-politiker och tidigare snut som dessutom knarkar och därmed för en extremt dålig vandel. Det hyckleriet ska inte kunna få tillåtas.

Man får hoppas att någon sorts stolthet fortfarande finns kvar inom politiken, och i polishusen.

Spåkulan visar att hon "avsäger sig sina uppdrag", sjukskriver sig och lever gott i många år på sitt utsugande av våra skattepengar, för att senare dyka upp i en välbetald konsultroll inom endera ovanstående bransch.
Senast redigerad av 5549 2026-01-09 kl. 16:39.
Citera
2026-01-09, 16:22
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersson42
Det finns listor med alla dagens händelser på polisens hemsida. De seriösa medierns ringer polisens kommunikatörer varje dag och ställer frågor om de händelserna.

Tack för informationen, seriöst. Här lärde jag mig något.
Citera
2026-01-09, 16:42
Medlem
Citat:
Tack för informationen, seriöst. Här lärde jag mig något.

Ja, till skillnad från Henrik Jönsson och dilyka landsförrädare alltså.
Citera
2026-01-09, 17:17
Medlem
Ja, intressant att följa utvecklingen.

Åklagaren säger idag till media:
"– Vad jag har förstått så ska hon ha väjt för något mindre djur, en råtta eller något. Det var inget rådjur, älg eller något annat."

Och media rapporterar även att:
"Poliserna på plats ska ha fattat misstankar om rattfylla och drogpåverkan, men deras alkomätare gav inte utslag – för att den inte fungerade korrekt.
Ett snabbtest som gjordes på polisstationen indikerade dock påverkan av narkotika enligt åklagaren."

Så det kommer säker ett provsvar från den "riktiga" analysen inom kort, och då bör man ju veta mer.
Vad gäller alkoholpåverkan så verkar det kanske vara så att det inte är det som är föremål för misstanken.
Men jag har inte koll på alla mediakällor, men just den delen verkar nedtonad nu.
Citera
2026-01-09, 18:07
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wippet
Ja, intressant att följa utvecklingen.

Åklagaren säger idag till media:
"– Vad jag har förstått så ska hon ha väjt för något mindre djur, en råtta eller något. Det var inget rådjur, älg eller något annat."

Och media rapporterar även att:
"Poliserna på plats ska ha fattat misstankar om rattfylla och drogpåverkan, men deras alkomätare gav inte utslag – för att den inte fungerade korrekt.
Ett snabbtest som gjordes på polisstationen indikerade dock påverkan av narkotika enligt åklagaren."

Så det kommer säker ett provsvar från den "riktiga" analysen inom kort, och då bör man ju veta mer.
Vad gäller alkoholpåverkan så verkar det kanske vara så att det inte är det som är föremål för misstanken.
Men jag har inte koll på alla mediakällor, men just den delen verkar nedtonad nu.
Har hon spår av narkotika i blodet över en viss gräns så är det drograttfylla som gäller. Detta gäller oavsett om hon vid tillfället var påverkad.
Detta bör hon ha stenkoll på, via sitt yrke.
Citera
2026-01-10, 13:56
Medlem
Citat:

Man kan titta här t ex https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/1/?lpfm.loc=Sk%C3%A5ne%20l%C3%A4n&lpfm.srt=de
Citera
2026-01-10, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Nej, Polisen läcker. De tipsar journalister i utbyte mot pengar. Så har det varit väldigt länge.

Du har fel. Enstaka poliser kanske läcker men medier prenumererar på myndigheters handlingar, beslut osv.

Citat:

De etablerade lokala, regionala och nationella medier prenumererar på myndigheters diarieförda handlingar och får varje dag el varje vecka en lista som de går igenom. Om de ser ngt intressant så begär de ut mer information i det specifika ärendet och då får de all information kan man säga. Allt sekretessprövas och viss information kan maskas men utgångspunkten är att myndigheters handlingar ska vara offentliga för folket och medier att granska.
Citera
2026-01-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Stämmer detta så måste hon vara totalt körd både vad gäller politiken och yrken inom polis/rättsväsendet. En rattfylla är illa nog, men en SD-politiker och tidigare snut som dessutom knarkar och därmed för en extremt dålig vandel. Det hyckleriet ska inte kunna få tillåtas.

Man får hoppas att någon sorts stolthet fortfarande finns kvar inom politiken, och i polishusen.

Spåkulan visar att hon "avsäger sig sina uppdrag", sjukskriver sig och lever gott i många år på sitt utsugande av våra skattepengar, för att senare dyka upp i en välbetald konsultroll inom endera ovanstående bransch.

Precis. Hennes handlingar och uttalanden säger att hon inte drar sig för att luras och ljuga.
Putsa fasaden och visa en sak utåt.

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Har hon spår av narkotika i blodet över en viss gräns så är det drograttfylla som gäller. Detta gäller oavsett om hon vid tillfället var påverkad.
Detta bör hon ha stenkoll på, via sitt yrke.

Finns väl ingen gräns när det gäller droger? För alkohol finns men inte narkotika.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosendans
Vänster-klägget på AftonHoran sniffade upp detta som kanske inte ens är något. Hade det varit ett Vänster-as hade INGET kommit ut i Nyheterna. SVT-media består av Vänster-kräk som endast Rackar ner på det ENDA partiet som bryr sig om Sverige. Lägg ner skiten tillsammans med all jävla Kultur-skit där Vänster-drägget ska få gapa o skrika på en scen istället för att ARBETA. / ?

Så du tycker att knarkning och att köra rattfull är att ta hand om människor och samhället? Ren jävla tur att hon inte krockade med ngn och någon dog.

Vad arbetar du själv med?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in