2026-01-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Raman
vad är det som händer? finns alltså inga belägg för att hon faktiskt stoppats, eller hur kan hon annars blåförneka det? fattar noll

det måste ju också vara möjligt att begära ut en polisanmälan om det är så. men alla tidningarna snackar om uppgifter från källor.
Vad jag kan få fram så här långt är att hon blivit omhändertagen av polis för utredning om att ha kört bil påverkad efter en singelolycka.
Olyckan skyller hon visst på att hon försökt väja för ett mindre djur.

Sen att hon blånekar känns lite krystat, tyder snarare på att hon vet om att hon gjort fel men vill förringa det.
Senast redigerad av SkogsSaab 2026-01-09 kl. 15:11.
Citera
2026-01-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Antagligen för att hon är ett psykfall.
Så kylig som hon var när hon förnekade allt kan bara tyda på två saker.
1. Hon är oskyldig
2. Hon är psykiskt störd.

jo laddtorskar är inte de mest pålitliga människorna

men media borde kunna styrka sina påståenden med en polisanmälan, exempelvis
Citera
2026-01-09, 15:10
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Undrar varför det inte gick att genomföra blåskontrollen? Stog att den misslyckades. ska väl vara om hon försökte förhala det genom att medvetet blåsa för löst.

Mkt möjligt, eller så var apparaten kass.

Oavsett får inte Aftonhoran gå ut med grovt rattfylleri när inget blås bekräftar det!

Oisin Cantwell är troligtvis Sveriges sämsta sk journalist.

Men Kajsa torskar på kokset oavsett, men rätt ska va rätt.

Aftonhoran får pudla en aning åtminstone.
Citera
2026-01-09, 15:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Raman
vad är det som händer? finns alltså inga belägg för att hon faktiskt stoppats, eller hur kan hon annars blåförneka det? fattar noll

det måste ju också vara möjligt att begära ut en polisanmälan om det är så. men alla tidningarna snackar om uppgifter från källor.

Åklagaren som utreder det hela har uttalat sig. Och Transportstyrelsen.

- Åklagaren säger att det var en tjänstledig polis som är riksdagsledamot det rör sig om. Att hon själv sa sa att hon väjde för en råtta och dylikt. (Det var då hon åkte av vägen). Inte viltolycka som hon påstod senare. Att hon sen togs till polisstationen. Att snabbtester påvisade narkotika i kroppen. Att en påse med vitt pulver hittades. Blodprover och påsen har skickats för analys. Jag minns inte att han sa nåt om körkortet togs. Han kan ha gjort det.

- Transportstyrelsen säger att körkortet togs vid vägkanten, dvs olycksplatsen.

Om du söker på mina inlägg i tråden har jag citerat det åklagaren sagt.
Citera
2026-01-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Sorry men du är en anonym användare och vem som helst kan hävda/skriva det du skriver.

Dessutom ser jag i flera andra trådar att du "känner BO" här, har en bästis som bor i samma trappuppgång som BO i en annan tråd.

Tror bara du vill ha uppmärksamhet helt ärligt, men kan ha fel. Men man ska aldrig ta sånt här för sanning på ett anonymt forum - särskilt inte när det handlar om politiker.

Ja så är det ju, jag kan ju hitta på helt och hållet. Du får ta det för vad det är helt enkelt.
Citera
2026-01-09, 15:14
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Antagligen för att hon är ett psykfall.
Så kylig som hon var när hon förnekade allt kan bara tyda på två saker.
1. Hon är oskyldig
2. Hon är psykiskt störd.
Hon kan vara missbrukare.
Citera
2026-01-09, 15:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är åklagaren som bestämmer vilka uppgifter som får lämnas ut.

Jag tror inte det är lika polemiskt som det kan verka. Jag tror att AF ställer frågor som han svarar på.

Var det en viltolycka?
Vad var det det för vilt inblandat?
Visade nån test på påverkan av narkotika?

Vad jag menar är att han kanske inte sa allt i en följd som ett motangrepp. Utan hans svar berodde på vad AF frågade. Och att svaren satts i hop till några meningar i följd. Allt är korrekt återgett, men kanske inte lika tydligt och rakt som i tidningen.
Ingen viltolycka säger åklagaren utan hon hade väjt för ett mindre djur - troligen en råtta sägs det.
Citera
2026-01-09, 15:15
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Mycket märkligt att man inte har obligatoriska drogtester för alla 343 personer som verkar inom sveriges riksdag. Det är ju liksom "huvudkontoret" för hela riket och en självklarhet att alla där håller sig borta från droger kan man tycka.

Skulle vilja se drogtest där som en motion framöver. Kan dock tänka mig att många skulle fly fältet. Se bara på hur Tomas Bodström slingrade sig ur ett drogtest för några år sedan. Då var han ända justitieminister.

Diverse stora byggföretag, industrier etc har oannonserade alkohol/drogtesterm gör man de inte så får man nog gå hem rätt så snarast. Det borde väl kanske folkomröstas om man ska ha det i riksdagen också. Då det är vi som röstat fram de till riksdagen och därför ska folket sätta villkoren för deras jobb, precis som min arbetsgivare sätter villkoren för mig.
Citera
2026-01-09, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Oavsett själva sakfrågan, så är det just sånt här som skadar förtroendet för media. Det går liksom inte att komma ifrån att Aftonbladet har varit alldeles till sig över att en ledande sverigedemokrat har tagits misstänkt för drograttfylleri och innehav av droger. De har varit så till sig att de t.o.m. har publicerat felaktiga uppgifter. Och varför så snabbt? Man hänger inte ut en person innan denne ens har delgivits misstanke. Det är så osnyggt och alla vet ju att det bara beror på att personen är sverigedemokrat!

Jag hatar SD mer än gemene svensk tror jag bara så detta är inte för att skydda dom idioterna, men om man är över 25 år gammal och ändå tror att Aftonbladet är en seriös tidning så bör man läsa på lite.
Tar du rubikerna i Se och Hör på allvar också?

Aftonbladet är en typ lika trovärdig källa som Riks så sluta bara läs skiten.
Senast redigerad av slimmbo2 2026-01-09 kl. 15:18.
Citera
2026-01-09, 15:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Mkt möjligt, eller så var apparaten kass.

Oavsett får inte Aftonhoran gå ut med grovt rattfylleri när inget blås bekräftar det!

Oisin Cantwell är troligtvis Sveriges sämsta sk journalist.

Men Kajsa torskar på kokset oavsett, men rätt ska va rätt.

Aftonhoran får pudla en aning åtminstone.

Åklagaren säger att det är grovt rattfylleri. Han säger rockar att snabbtester påvisade narkotika i hennes kropp.

Sen verkar det vara grovt rattfylleri i form av droger man misstänker. Inte alkohol som Oisin antog. Det är väl enda misstaget han gjorde. Spelar roll. Hon verkar ha kört påverkad och väjt för en råtta.
Citera
2026-01-09, 15:17
Avstängd
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hon kan vara missbrukare.

Ja det kan hon, men i så fall var hon duktigt påtänd mär hon förnekade.
Citera
2026-01-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Diverse stora byggföretag, industrier etc har oannonserade alkohol/drogtesterm gör man de inte så får man nog gå hem rätt så snarast. Det borde väl kanske folkomröstas om man ska ha det i riksdagen också. Då det är vi som röstat fram de till riksdagen och därför ska folket sätta villkoren för deras jobb, precis som min arbetsgivare sätter villkoren för mig.

Exakt, så vart börjar vi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in