2026-01-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Det innehållet är ju inte testat ännu.

Shit. Ni sdkultister är ju lika dumma i huvudet som trumkultisterna.
Hur fan kan du inte bara svälja att ni har knarkare i leden?
Det är ju redan bevisat sen lång tid tillbaka ändå.
Citera
2026-01-09, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Sverigedemokraternas riksdagsledamöter är inte kända för att vara på jobbet särskilt mycket ens när de inte åker dit på innehav.

Svårt att vara på jobbet när man måste fixa nytt koks hela tiden.
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xr3PJn/snabbtester-visade-att-katja-nyberg-hade-narkotika-i-kroppen
Förnekar brott
Katja Nybergs advokat Martin Orler säger till Aftonbladet att hon fortsatt förnekar brott, och att hon inte delgivits någon misstanke om brott.

– Hon förnekar brott. Hon har ingen kännedom om någon narkotika. Vid en kroppsvisitation eller liknande så har hon inte haft någon narkotika på sig. Hon känner inte till det överhuvudtaget, säger Martin Orler.

”Polisen omhändertog körkortet den 28 december 2025 på grund av misstanke om trafiknykterhetsbrott samma dag”, skrev Transportstyrelsen.

Uppgifterna från Transportstyrelsen förändrar inte Nybergs inställning enligt advokaten Martin Orler.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Hon testade uppenbarligen NEGATIVT för alkohol när hon stoppades. Det skriver tom Aftonhoran nu i efterhand. Hon skulle ju haft över 1.0 promille initialt.

Några här skriver "ej fungerande alko-mätare" på plats.

Nähä, men ha med en reserv då, så ni har TVÅ om en är sönder!

Man får ju inte gå ut med grovt rattfylleri om blåset inte gett utslag som Aftonhoran gjorde!

Skriv då istället grovt DROG-rattfylleri!

Cheezuz
Citera
2026-01-09, 14:52
Avstängd
coolabananer123s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xr3PJn/snabbtester-visade-att-katja-nyberg-hade-narkotika-i-kroppen
Jakobsson bekräftar att polisen hittade en påse vitt pulver som misstänks vara narkotika, han vill dock inte gå in på mer detaljer om det. Påsen har tagits i beslag och är också skickad på analys.

– Man tar och blod- och urinprov på henne för att kontrollera om hon haft droger och alkohol i kroppen, säger Jakobsson.

Proverna togs på polisstationen. Enligt Jakobsson indikerade snabbtesterna på narkotikapåverkan.
Citera
2026-01-09, 14:53
Avstängd
coolabananer123s avatar
Allt blev lite oklarare nu, var hon alkohol påverkad ens?
Man får avvakta utredningen då men det ser ju inte ljust ut för Katja.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Så han skrev det? Då hade jag ändå rätt. Hade för mig att jag läste om 1 promille.

Väldigt osnyggt av Aftonbladet att publicera rena spekulationer.

Ja, han försvarar det säkert med att ha skrivit "tros", men det är riktigt fult och förmodligen ingen som sagt så ens utan något han önsketänkt eller medvetet ljugit ihop. Vem är det annars som "tror" detta undrar man och som kan läsa av promillehalt bara genom att kolla på en person? För enligt åklagare har inget utandningsprov gått att genomföra.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gk7Vbk/oisin-cantwell-katja-nyberg-maste-avga
Citat:
Politikern är sedan dess misstänkt för grovt rattfylleri: Hon tros ha haft minst en promille alkohol i blodet.
Citera
Medlem
GreenBastards avatar
Kommer hon delge sin langare och vara en godtycklig kristen medborgare? Annars så går hon väl under de människorna med bristande vandel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Shit. Ni sdkultister är ju lika dumma i huvudet som trumkultisterna.
Hur fan kan du inte bara svälja att ni har knarkare i leden?
Det är ju redan bevisat sen lång tid tillbaka ändå.

Som att problemet är koncentrerat till SD... patetiskt.

Och nej, jag är sedan en tid tillbaka INTE anhängare till SD, eller något annat skitigt grisparti heller, för den delen.
Citera
Avslutad
Stora frågan är väl om det finns någon "dashcam" och om ej borde detta ha varit standard för politiker efter sossen A*da Hadz*al*c. ... eller är råtta kodord för invandrare bland Sverigedemokrater?

* = i

Men som anfört tidigare, redan när jag satt ting kom pundare undan med betydligt "värre" saker även om lagstiftningen påstås stramats åt de senaste 5 åren ser jag inte på min radar att denna människa kommer slängas under bussen. Med en advokat som behärskar retorik kommer detta sopas under mattan. Finns många kort man kan spela tyvärr. Givetvis bör svensson som kanske sitter i samma sits där hemma sitta och anteckna, gratis rådgivning.
Senast redigerad av sweetcrypto 2026-01-09 kl. 14:55.
Citera
2026-01-09, 14:55
Medlem
Mycket märkligt att man inte har obligatoriska drogtester för alla 343 personer som verkar inom sveriges riksdag. Det är ju liksom "huvudkontoret" för hela riket och en självklarhet att alla där håller sig borta från droger kan man tycka.

Skulle vilja se drogtest där som en motion framöver. Kan dock tänka mig att många skulle fly fältet. Se bara på hur Tomas Bodström slingrade sig ur ett drogtest för några år sedan. Då var han ända justitieminister.
Citera
2026-01-09, 15:00
Medlem
wizzmans avatar
Undrar varför det inte gick att genomföra blåskontrollen? Stog att den misslyckades. ska väl vara om hon försökte förhala det genom att medvetet blåsa för löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in