2026-01-09, 14:27
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Väja för en råtta, låter som sådant som amfetaminister och de som inte sovit på ett tag råkar ut för, överkänslighet för rörelser i synfältets periferi. Möss och spöken.
Citera
2026-01-09, 14:28
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Politiker får tyvärr räkna med att hängas ut. Det tillhör spelreglerna. Och jag gillar inte reglerna. Sen har jag bias mot SD, så det hela blir extra komiskt att hon har krävt hårdare lagar mot ratfyllerister och gäng.

Hittades inte påsen på henne när hon visiterades?

Jag uppfattade det som att den hade hittats i bilen, men lita inte på vad jag skriver. Jag har uppenbarligen haft fel om annat, eftersom jag inte har läst skriverierna tillräckligt noggrant.
Citera
2026-01-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Expressen kunde i januari 2023 avslöja att Nyberg parallellt med sitt jobb som polis på Noa hade lanserat en privat detektivbyrå på nätet. Hon erbjöd sig då att använda sina kontakter och göra slagningar i register. När bisysslan upptäcktes fastslog en högt uppsatt Noa-chef att Nybergs detektivbyrå kunde skada polisens anseende och göra att myndighetens opartiskhet ifrågasattes.

Lite Swedish Dicks över det hela.
Citera
2026-01-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Håller med! Hon verkar absolut inte vara nåt föredöme, men det jag reagerar på är inte hur hon är eller hur hon har betett sig. Jag reagerar på att Aftonbladet så snabbt hänger ut en person som inte ens delgetts misstanke om brott.

Hon skulle absolut kunna vara skyldig, men massor av såna här utredningar läggs ändå ner. Ta påsen med misstänkt pulver. Även om det skulle vara kokain, så räcker det oftast med att fler har haft tillgång till bilen för en friande dom.
Om jag inte tar fel så hittades påsen vid kroppsvisitation på polisstationen, inte i hennes bil.
Det gör det betydligt svårare att förklara bort.
Citera
2026-01-09, 14:35
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
Om jag inte tar fel så hittades påsen vid kroppsvisitation på polisstationen, inte i hennes bil.
Det gör det betydligt svårare att förklara bort.

Ja om så är fallet och om det är narkotika, så är hon såklart körd.
Citera
2026-01-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Modigt att köra runt kokainpåverkad med det ämbete hon har. En annan skulle vara rädd om körkortet åtminstone, här är det ju kört karriärmässigt efter detta. Får bli kassörska på Coop eller nåt sen kanske ?

Hon har ju alltid detektivbyrån att falla tillbaks på.
Men det kanske blir knivigare för henne att slå i fina register när hon fått kicken från Farbror blå?
Citera
2026-01-09, 14:37
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon nämner inte att polisen tagit körkortet och hittat en påse i första uttalandet. Vill få det att låta som att hon var helt ren. Hon sa inget heller om att snabbtesten påvisade att hon tagit narkotikabrott.

Fult agerat.
Fult så det skriker om det. Förstår inte detta agerande alls.
Citera
2026-01-09, 14:40
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon nämner inte att polisen tagit körkortet och hittat en påse i första uttalandet. Vill få det att låta som att hon var helt ren. Hon sa inget heller om att snabbtesten påvisade att hon tagit narkotikabrott.

Fult agerat.

Ja, nu när åklagaren uttalat sig lite mer tydligt så börjar snaran dras åt. Det enda som gör att hon fortfarande någorlunda trovärdigt (nåja) kan blåneka och ljuga är det faktum att hon inte delgivits misstanke eller förhörts ännu. Men vet inte riktigt vad det ska tjäna till. Hon köper sig lite tid bara, men gör det ännu värre i slutändan när allt finns svart på vitt sen.

Att snabbtestet visar positivt samtidigt som hon har en påse med 2 gram vitt pulver på fickan är såpass starkt att det vore totalt osannolikt att både snabbtestet är trasigt och att hon av nån anledning kört runt med lite bakpulver i en ziplockpåse. Det händer inte.

Retar mig ändå fortfarande att Oisin Cantwell gick ut direkt och skrev i Aftonbladet om "minst 1 promille alkohol i blodet". Han vet absolut ingenting alls om det om inget test har utförts. Men hon skapar själv bara mer intresse kring ärendet nu när hon skademinimerar märkligt. Hade hon lagt korten på bordet direkt och sagt hon har missbruksproblematik eller whatever så hade i alla fall inte jag intresserat mig för det mer än i 10 minuter. Då hade hon bara varit ännu en politiker som ställt till det för sig och snabbt glömts bort.
Citera
2026-01-09, 14:41
Avstängd
coolabananer123s avatar
Är Katja på jobbet som vanligt?
Citera
2026-01-09, 14:42
Medlem
Hon är med stor sannolikhet skyldig. Dock är det intressant att hon nekar, någon ”påse med pulver” lär de väl i så fall inte hittat? Rimligen tänker man sig att hon nekar i hopp om att proverna ska vara negativa.

Vad jag tycker är intressant är hur förundersökningssekretess inte tycks råda alls i det här fallet. Någon kanske kan förklara varför åklagaren kan vara så här frispråkig och gå i polemik med den misstänkte genom media?
Citera
2026-01-09, 14:44
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Retar mig ändå fortfarande att Oisin Cantwell gick ut direkt och skrev i Aftonbladet om "minst 1 promille alkohol i blodet". Han vet absolut ingenting alls om det om inget test har utförts. Men hon skapar själv bara mer intresse kring ärendet nu när hon skademinimerar märkligt. Hade hon lagt korten på bordet direkt och sagt hon har missbruksproblematik eller whatever så hade i alla fall inte jag intresserat mig för det mer än i 10 minuter. Då hade hon bara varit ännu en politiker som ställt till det för sig och snabbt glömts bort.

Så han skrev det? Då hade jag ändå rätt. Hade för mig att jag läste om 1 promille.

Väldigt osnyggt av Aftonbladet att publicera rena spekulationer.
Citera
2026-01-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Är Katja på jobbet som vanligt?
Sverigedemokraternas riksdagsledamöter är inte kända för att vara på jobbet särskilt mycket ens när de inte åker dit på innehav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in