2026-01-09, 14:15
Medlem
Tar en paus i min paus från Flashback, enkom för att kommentera de absurda påståenden som en del häver ur sig här. Snacka om att ha en enda uppgift, att skapa kaos och sprida propaganda.

Händelseförloppet är solklart.
Kvinnan körde på Ice-mannen, som därefter avlossade skott.
Ice-mannen har all rätt till självförsvar och den enda som är ansvarig för händelseförloppet är kvinnan själv.

När till och med CNN medger att mannen blir påkörd av kvinnan, då vet man att lögnspridarna har grava problem.
https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/mn-minnesota-shooting-timeline-digvid
Citera
2026-01-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det kunde även de tre poliserna i sverige som "anfölls" av eric torell....

vid vilken grad av kolision hade han fått använda sig av nödvärn, eftersom, ja den här träfeen tycks inte räknats

1. död.
2 släpats med x antal meter
3 han får inte använda nödvärn öht, "becuse vänsterblivet resonoemang"?

Han blev inte "överkörd" eftersom hon svängde höger. Om hon hade varit på väg rakt fram mot honom när hon dog så hade han blivit överkörd eftersom han ställde sig framför bilen. Enkelt.
Citera
2026-01-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Hon lyckas ju inte ens köra på ice-agenten trots att den står kvar på samma ställe hela tiden. Enda anledning till att ice-agenten flyttar fötterna är ju för att kunna skjuta in genom sidorutan också.
Hon kör absolut på honom.

0.30 in i videon

https://www.youtube.com/watch?v=WcE-0zWM_50

Citat:
finns gått om civila runt där också som riskerar bli träffad av en kula eller förarlös bil.

Jo, många efterblivna människor, men hon vnn priset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Tar en paus i min paus från Flashback, enkom för att kommentera de absurda påståenden som en del häver ur sig när. Snacka om att ha en enda uppgift, att skapa kaos och sprida propaganda.

Händelseförloppet är solklart.
Kvinnan körde på Ice-mannen, som därefter avlossade skott.
Ice-mannen har all rätt till självförsvar och den enda som är ansvarig för händelseförloppet är kvinnan själv.

När till och med CNN medger att mannen blir påkörd av kvinnan, då vet man att lögnspridarna har grava problem.
https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/mn-minnesota-shooting-timeline-digvid

Han går mot bilen efter att den kraschat, till synes helt oskadd. Om hon hade varit på väg mot honom när de sköt så hade han blivit överkörd. Det blev han inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hon kör ju på agenten vilket man tydligt kan se på övervakningskameran (?) från en annan vinkel. Han flyttas 1-2 meter.

Hon visade noll hänsyn och förtjänade kulan. Så enkelt är det.

Hon tog enbart dåliga beslut den dagen och det sista beslutet var det dummaste av dem alla.

Agenten får sig en knuff precis när hon börjar köra och är helt oskadd. Skotten avlossade för att förhindra henne från att fly, inte i nödvärn.
Citera
2026-01-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Han går mot bilen efter att den kraschat, till synes helt oskadd. Om hon hade varit på väg mot honom när de sköt så hade han blivit överkörd. Det blev han inte.
Har du sett klippet?
Citera
2026-01-09, 14:19
Avstängd
Nog att jag visste att vänstern är hjärndöda men trodde det fanns en gräns

NI säger att videon som är över hela Internet världen är "solklar " då behöver inte åklagaren kolla med polisen, han kan anhålla, polisen kan gripa och domstolen häktar.

Så om jag filmar säg en misshandel så kan åklagaren där och då anhålla för det är tillräckligt med bevis för få honom anhållen.

Då kan ni vänster troll iaf hålla käften om att videon är "solklar " att polisen gjort fel? att det behövs en längre utredning ja eller nej?

Men jag vet att varken FBI, åklagare kommer hitta ngt såvida inte han erkänner typ "jag sköt den arga flatan för hon var ful "

Men det kommer han inte så han kommer frias

Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Hur ska de kunna göra det när de inte får tillgång till någon utredning? Du förstår att en utredning måste göras och att domstolen måste ha tillgång till utredningen för att någon ska kunna dömas?
Citera
2026-01-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
I klippet så svänger hon direkt åt höger. Ingens liv är i fara.

i klippet försöker hon köra på honom (dvs gasar hjulen rakt fram), kanske var det tack vara att han drog sitt vapen hon svängde.?

1:50 in i videon

Citera
2026-01-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Ja, jävligt tydligt om man är lika blind som du.
https://i.postimg.cc/sDRSC8Vz/kulhal.jpg

Se där. Precis i kanten av vindrutan och sen i backspegen och sen i sidofönstret. Nästan som om föraren var mitt i en skarp högersväng.
Citera
2026-01-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Han blev inte "överkörd" eftersom hon svängde höger. Om hon hade varit på väg rakt fram mot honom när hon dog så hade han blivit överkörd eftersom han ställde sig framför bilen. Enkelt.

så du valde 1?

du vet att hela principen kring nödvärn bygger på att du är vid liv, det är ju mig veterligen ingen död som från efterlivet hänvisar till nöd?....
Citera
2026-01-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hon kör absolut på honom.

0.30 in i videon

Jo, många efterblivna människor, men hon vnn priset.

Skitsnack. Hon svänger höger så mycket hon kan, sedan är ju videon uppsnabbad också. Att du hämtar "information" från Englands Alex Jones säger ju också allt man behöver veta.
Citera
2026-01-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Sidorutan var ju nervevad, hur lyckades han träffa den?

Ursäkta otydlighet. Inte själva glasrutan utan öppningen där glasrutan brukar sitta. Jag brukar benämna hela det området för sidoruta även om själva glaset är nedvevat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in