2026-01-09, 14:02
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Mycket vettig analys!

Och Megyn Kelly fortsätter...
https://www.youtube.com/watch?v=nc2_zyC4rQk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ett i vindrutan, två i sidorutan. Ingen IS-soldats liv var i fara. Det visar klippet med all tydlighet.
Ja, jävligt tydligt om man är lika blind som du.
https://i.postimg.cc/sDRSC8Vz/kulhal.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hon kör ju på agenten vilket man tydligt kan se på övervakningskameran (?) från en annan vinkel. Han flyttas 1-2 meter.

Hon visade noll hänsyn och förtjänade kulan. Så enkelt är det.

Hon tog enbart dåliga beslut den dagen och det sista beslutet var det dummaste av dem alla.

En sann Tangentbordstuffing har talat! Den här tråden är verkligen full av sådana här patetiska våldsfantasier.
Citera
2026-01-09, 14:05
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Är du verkligen moderator?

Ja.

Citat:
Vad gäller topic så vet jag inte vad som föregick händelsen, innan videon började spelas in.

Vilket är helt ointressant i sammanhanget. Vad som sker i videon är skäl nog att hota med våldsamma åtgärder, eller genomföra desamma. Det sistnämnda skedde.

Citat:
Generellt tycker jag att man ska följa polisens anvisningar av många skäl men till saken hör att ICE inte är poliser eller har adekvat utbildning.

Det är riktigt, de är inte poliser, på samma sätt som en FBI-agent inte är polis, eller en ATF-agent inte heller är polis. De skulle omöjligen kunna vara poliser i en stat som den amerikanska, då USA inte har någon federal ordningspolisiär funktion. I USA är polisen en del av enskilda samhällen, enskilda counties eller enskilda delstater. Den är inte nationell, som i Sverige eller Norge.

Citat:
Oavsett så är situationen beklaglig hur det än gick till.

Vad menar du med "hur det än gick till"?

Citat:
Och att insinuera att alla som inte håller med en per automatik förespråkar våldtäkter är ett utslag av svag retorik. Återigen:
Är du verkligen moderator? 😳

Det där var inte vad jag skrev. Sluta hitta på halmgubbar att angripa för att du inte förstår vad jag egentligen skrev, eller klarar av att angripa det jag egentligen skrev.

Ja, jag är, återigen, moderator.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ett i vindrutan, två i sidorutan. Ingen IS-soldats liv var i fara. Det visar klippet med all tydlighet.
Sidorutan var ju nervevad, hur lyckades han träffa den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Du vet att du kan svänga innan du trampar på gasen? och sen måste du inte trampa gasen i botten heller.

Ja, hon kom lyckades ju fly, hela vägen till efterlivet.

men det förändrar ju inte att hon körde på någon.

Han kunde uppenbarligen gå utan problem efter att ha blivit "påkörd".
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D213
En sann Tangentbordstuffing har talat! Den här tråden är verkligen full av sådana här patetiska våldsfantasier.

På vilket sätt har jag fel dock? Titta på alla filmer.

Näsringslesbianen förtjänade kulan. Jag tycker egentligen bara synd om hennes barn.
Citera
2026-01-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
På vilket sätt har jag fel dock? Titta på alla filmer.

Näsringslesbianen förtjänade kulan.

Har sett dem, ingen av dem var i fara när de sköt.

Oooh, "näsringslesbianen", coolt. Tangentbordstuffingar är alltid riktiga hårdingar när de är anonyma, men mesar i verkliga livet.
Citera
Avstängd
Citat:

Är du verkligen moderator? 😳

Han är inte mod på just detta delforum - men visst, kvaliteten på moderatorer här på FB ter sig svajig ibland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D213
Han kunde uppenbarligen gå utan problem efter att ha blivit "påkörd".

det kunde även de tre poliserna i sverige som "anfölls" av eric torell....

vid vilken grad av kolision hade han fått använda sig av nödvärn, eftersom, ja den här träfeen tycks inte räknats

1. död.
2 släpats med x antal meter
3 han får inte använda nödvärn öht, "becuse vänsterblivet resonoemang"?
Citera
2026-01-09, 14:14
Medlem
Citat:
Du vet att du kan svänga innan du trampar på gasen? och sen måste du inte trampa gasen i botten heller.

Ja, hon kom lyckades ju fly, hela vägen till efterlivet.

men det förändrar ju inte att hon körde på någon.

Hon lyckas ju inte ens köra på ice-agenten trots att den står kvar på samma ställe hela tiden. Enda anledning till att ice-agenten flyttar fötterna är ju för att kunna skjuta in genom sidorutan också.

finns gått om civila runt där också som riskerar bli träffad av en kula eller förarlös bil.
Citera
2026-01-09, 14:14
Medlem
Citat:
I klippet kör hon på en federal agent. Det är inte så att hon försiktigt försöker fickparkera, hjulen spinner , motron lär höras, och hjulen är pekar frammåt, kanske det första skottet räddar livet på honom?

I klippet så svänger hon direkt åt höger. Ingens liv är i fara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in