Citat:
Ursprungligen postat av
AH88
Är du verkligen moderator?
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
AH88
Vad gäller topic så vet jag inte vad som föregick händelsen, innan videon började spelas in.
Vilket är helt ointressant i sammanhanget. Vad som sker i videon är skäl nog att hota med våldsamma åtgärder, eller genomföra desamma. Det sistnämnda skedde.
Citat:
Ursprungligen postat av
AH88
Generellt tycker jag att man ska följa polisens anvisningar av många skäl men till saken hör att ICE inte är poliser eller har adekvat utbildning.
Det är riktigt, de är inte poliser, på samma sätt som en FBI-agent inte är polis, eller en ATF-agent inte heller är polis. De skulle omöjligen kunna vara poliser i en stat som den amerikanska, då USA inte har någon federal ordningspolisiär funktion. I USA är polisen en del av enskilda samhällen, enskilda counties eller enskilda delstater. Den är inte nationell, som i Sverige eller Norge.
Citat:
Ursprungligen postat av
AH88
Oavsett så är situationen beklaglig hur det än gick till.
Vad menar du med "hur det än gick till"?
Citat:
Ursprungligen postat av
AH88
Och att insinuera att alla som inte håller med en per automatik förespråkar våldtäkter är ett utslag av svag retorik. Återigen:
Är du verkligen moderator? 😳
Det där var inte vad jag skrev. Sluta hitta på halmgubbar att angripa för att du inte förstår vad jag egentligen skrev, eller klarar av att angripa det jag egentligen skrev.
Ja, jag är, återigen, moderator.