2026-01-09, 13:14
Medlem
Mindbusinesss avatar
Om det inte framkommit tidigare här så var inte den skjutna kvinnan ute för att demonstrera. Hon var på väg hem efter att ha lämnat ett av barnen på skolan. Tror hon hamnade oförberedd i den röra som ICE-agenterna skapade och försökte bara ta sig därifrån.
Citera
2026-01-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Såg en annan video nu från en övervakningskamera, men jag slarvade bort den. Den visar förloppet från andra sidan gatan så bilen är vänd mot kameran. Polisen blir inte påkörd utan skjuter så fort hon börjar köra framåt.

spelar ingen roll hur många olika kameravinklar som dyker upp, maga kulten kommer inte ändra sig
Citera
2026-01-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nope, vi försöker avgränsa vårat polisära våldsavändande till downisar med leksaksvapen...

25 kulor, de dödande tog i ryggen....

man ska lyssna och följa polisens order, även om man är retarded, annars blir det svårt att uppräthålla lag och ordning.

Ja, svensk polis har behandlat såna som dig rent förjävligt. Inte bara den gången heller. Jo, du borde följa polisens order. Det håller jag faktiskt med om.

Däremot tycker jag inte att polisen ska sätta två skott i huvudet på dig om du inte gör det.
Citera
2026-01-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Märkligt med tanke på att man måste vara amerikansk medborgare för att tillhöra ICE senast jag kollade. Men de är väl latinos från Florida och Texas kanske...
Det står läsa och skriva, inte tala. Det kan mycket väl helt enkelt handla om helamerikanska republikaner.
Citera
2026-01-09, 13:17
Medlem
Citat:
Så om han skjuter framifrån , så är det ok?

Nä det är inte okej då heller. Om någon helt uppenbarligen (som klippen visar med all tydlighet) försöker köra iväg från polisen (eller IS-soldater i detta fallet) så är det fel att avrätta den personen, oavsett vinkel.
Citera
2026-01-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja, svensk polis har behandlat såna som dig rent förjävligt. Inte bara den gången heller. Jo, du borde följa polisens order. Det håller jag faktiskt med om.

Jag lever och frodas, tillskillnad från såväl Reene som Eric.

Citat:
Däremot tycker jag inte att polisen ska sätta två skott i huvudet på dig om du inte gör det.
Bättre i ryggen som vi gör i sverige?
Citera
2026-01-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nä det är inte okej då heller. Om någon helt uppenbarligen (som klippen visar med all tydlighet) försöker köra iväg från polisen (eller IS-soldater i detta fallet) så är det fel att avrätta den personen, oavsett vinkel.

Hade det varit okej att avrätta henne om hon lydde , stängde av motorn och klev ur bilen?

eller blir det en dubbel-trippel med extra "icantbrethgretaT" avrättning i vänstermongokänslosås ordboken?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det fetade: haha, vilken cirkusterm. Finns inget sådant brott.
Går under försök till grovt våld mot tjänsteman även om polis står en bit ifrån när man dundra fram med bilen.
Senast redigerad av hjorten16 2026-01-09 kl. 13:24.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Om det inte framkommit tidigare här så var inte den skjutna kvinnan ute för att demonstrera. Hon var på väg hem efter att ha lämnat ett av barnen på skolan. Tror hon hamnade oförberedd i den röra som ICE-agenterna skapade och försökte bara ta sig därifrån.

Haha, sluta läs ljugmedia.

De två vänsterblivna kärringarna var där för att störa ICE. Det var för i helvete hennes fru som gick runt och filmade.

Hon filmade förmodligen för att de sedan skulle lägga ut det på sina sociala medier och visa hur duktiga de är som hindrar ICE från att utvisa invandrare.
Citera
2026-01-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dampendung
Situationerna du nämner är ju dock inte särskilt jämförbara...

Varken Trump eller Kirk hade ju försatt sig själva i situationer där deras liv egentligen borde varit i fara.
Medans den här kvinnan förföljt, trakasserat och förhindrat statens agenter från att utföra sitt arbete, sedan vägrat lyda order.

Jag säger inte att det är rätt att hon är död men situationerna är ju helt olika.

Det du beskriver är den story som Trump och hans anhang sprider, d.v.s ren dynga. Det finns massor av vittnen och filmer som motsäger det.
Citera
Medlem
Citat:
Jag lever och frodas, tillskillnad från såväl Reene som Eric.

Bättre i ryggen som vi gör i sverige?

Och det ska du ha en liten guldstjärna för ⭐️

Nej man ska inte skjuta folk i ryggen heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Han ska kunna ställa sig framför bilen utan att känna att hans liv är i fara.

Den vänsterblivna kärringen gasade på trots att han stod väldigt nära bilen, snett framför. Det är en tydlig indikation på att hon inte visade någon som helst hänsyn.

Även om hon inte tänkte att hon skulle köra över agenten så är det en livsfarlig situation eftersom hon ändå satt i en fet jävla SUV. Hon kör ju faktiskt på honom till och med, vilket man ser i denna video:

https://youtu.be/WcE-0zWM_50?si=Tv60bIOOj8uUjzFp

Första skottet är därför 100% rättfärdigat.
08:45 in i videon får man se ett klipp på en man som försöker slita åt sig en ICE-agents vapen . Det är ett under att det inte slutar med ännu en dödsskjutning. Och det här är alltså vad offentlig-anställda förväntas hantera under en vanlig arbetsdag?

Hur sjuka är inte dessa människor, och hur sjuka är inte människorna i denna tråd som försvarar attacker på ICE??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in