Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Jag kan inte bevisa det, men tycker att det är väldigt tydligt att de medvetet går på folk med aggressivitet, provokation, hänsynslöshet, övervåld m.m. Inte bara mot invandrare. Klippen man kan se är förstås highlights så att säga, men ändå, tendensen finns nästan alltid där mer eller mindre och de är väldigt hatade av många. Varför maskerar de sig kan man undra.
Det finns inte så många anledningar till att medvetet ha en sådan polisenhet, om det ligger till så dvs. Närmast till hands ligger nog i så fall att man vill kunna styra befolkningen lättare och senare utöka deras arbetsområden. Om ett halvår jobbar ICE nog med mer än vad de gör nu. Budgeten är enormt stor och höjdes nyligen, men samtidigt sköts det märkligt, de intriktar sig på kvantitet, inte i första hand på de kriminella invandrarna. Och Trumps övriga politik är förenlig med den här sortens maktutövning och maktuppvisning.
Om syftet bara var att deportera illegala invandrare och i första hand de kriminella, skulle man nog inte bära rånarluva och agera mer normalt.
Om det är som jag antar är det från administrationen därför positivt med starka motreaktioner, och de verkar sannerligen vilja elda på hatet mot ICE.
Äntligen någon som verkar kunna diskutera som en normal människa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Jag kan inte bevisa det, men tycker att det är väldigt tydligt att de medvetet går på folk med aggressivitet, provokation, hänsynslöshet, övervåld m.m. Inte bara mot invandrare.
Enda gångerna jag själv sett något liknande är när det finns en motprotest mot ICE där dom som protesterar kastar saker och använder våld mot agenterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Varför maskerar de sig kan man undra.
Det har jag dock full förståelse för, jag har sett och hört många från amerikanska radikala vänstern som försöker ta reda på vilka som är ICE agenter i syfte att trakassera dom i deras bostäder samt trakassera familjemedlemmer. Tonen från amerikanska vänstern har ju rätt länge varit att ICE agenter inte är människor, detta såklart i syfte att de-humanisera dom för att sen rättfärdiga mord osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Det finns inte så många anledningar till att medvetet ha en sådan polisenhet
Nja det beror ju på hur man ser på saken, illegal immigration har ju varit extremt utbrett i många delar av USA under en väldigt lång period, en stor del av Trumps grej är ju just att få ut alla illegala invandrare, så att en ny enhet skapas specifikt för att hantera den situationen är ju i sig inget konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Om ett halvår jobbar ICE nog med mer än vad de gör nu. Budgeten är enormt stor och höjdes nyligen, men samtidigt sköts det märkligt, de intriktar sig på kvantitet, inte i första hand på de kriminella invandrarna.
Själv upplever jag att dom satsar väldigt mycket på just kriminella invandrare men jag har själv inga konkreta bevis just på det, bara det jag själv tycker mig upplevt via nyheter/internet.