2026-01-09, 13:00
Avstängd
Om skjutningen på kärringen va rätt eller fel överlåter jag till domstolen (som inte kommer ta upp fallet)

Men kärringen var gnistan att detta skedde... Nu var det hennes sista läxa men hoppas resten förstår att bråka med beväpnade militärer eller polis är mkt farligt och låter bli sånt nonsens

Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Men alla som stör polisens arbete kan inte skjutas som jag skrev innan ska vi köra med samma stil mot svenska Epa ungar? För övrigt så kom det en sån epa på sladd och hög fart förbi mig på en mindre grusväg häromdag i en skymd kurva hade han tappat kontrollen i snön hade jag inte skrivit här idag. Skulle jag skjutit mot föraren om jag hade haft ett vapen med mig?

Om du nu ser på filmen så ser du att agenten har redan flyttat sig när han skjuter, bilen är typ 50cm från honom innan han flyttar på sig på så kort sträcka hinner den inte accelerera till något livshotande. När man har ett sånt jobb måste man kunna behålla kylan och riskbedöma. Det är ju säkerligen inte den enda stökiga situationer som uppstår när man delar på familjer etc. Det är ju lite som att låta våra outbildade roid dörrvakter få gå runt med skjutvapen.

Är inte för extrem vänster heller inte för extrem höger, men antar att du är en sån person som bara följer och inte kan kritisera något som någon från höger falangen gör.
Citera
2026-01-09, 13:00
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
En undersökning från Daily Mail rapporterar dock citat från en anonym DHS-tjänsteman som hävdar att vissa rekryter till ICE knappt kan läsa eller skriva engelska, i samband med en snabb rekryteringskampanj under DHS-sekreterare Kristi Noem.
ICE:s försök att anställa 10 000 nya deporteringstjänstemän snabbt. En DHS-tjänsteman citeras: “We have people failing open-book tests and we have folks that can barely read or write English.”
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/kristi-noem-ice-applicants-barely-read-write-b2877758.html

Märkligt med tanke på att man måste vara amerikansk medborgare för att tillhöra ICE senast jag kollade. Men de är väl latinos från Florida och Texas kanske, en del av diasporan pratar bara spanska eftersom de bara umgås och bor med andra latinos, även allt föreningsliv, affärsverksamhet osv är spansktalande i dessa små områden.
Citera
2026-01-09, 13:01
Avstängd
Vem säger de är untouchable din dumma fan??
Men domstolen i Minnesota som är liberala har inget case...vad fattar du inte din dumma fan?

Spelar ingen roll vad du tror och känner utan vad du kan bevisa

Jag har redan sagt att Minnesotas domstol har befogenhet att gripa ICE om brotts misstänks men de har inget trots videon 😂

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
1) Att någon har "federal agent" på visitkortet för dem inte untouchable.

2) Att domstoalr och åklagare i Minneapolis inte har lagt misstankar om tjänstefel eller vållande till annans död på ICE-killen som sköt ännu, bara ett dygn efter händelsen, är inte alls detsamma som att de "inte skulle ha någon jurisdiktion". Noem försöker helt enkelt hänga av dem från att ens kunna ta upp fallet, vilket är uppenbart fel.
Citera
2026-01-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
1) Att någon har "federal agent" på visitkortet för dem inte untouchable.

Det är de inte.

Citat:

2) Att domstoalr och åklagare i Minneapolis inte har lagt misstankar om tjänstefel eller vållande till annans död på ICE-killen som sköt ännu, bara ett dygn efter händelsen, är inte alls detsamma som att de "inte skulle ha någon jurisdiktion". Noem försöker helt enkelt hänga av dem från att ens kunna ta upp fallet, vilket är uppenbart fel.

Det är rätt meningslöst för de att försöka, åklagaren behöver hitta en ricktigt, ricktigt efterbliven domare som sätter sin karriär och framtid på spel för att godkänna en arrestering.
Citera
2026-01-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Behövs ingen extra video framifrån för att med all tydlighet avgöra att det är uppenbart att bilen svänger skarpt åt höger och bort ifrån IS-soldaterna. Ingen var i någon omedelbar fara. Det var därför de kunde avrätta henne genom sidofönstret.

Så om han skjuter framifrån , så är det ok?
Citera
2026-01-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Sluta lipa för din flickvän , du skulle ändå inte få ligga...

Vi kan vara eniga att folk kommer vara mer försiktigt att leka hjälte mot polisen nu?
Bra då vet man att lag och ordning gäller 😊
Hon är ett prakt ex på vad man INTE ska göra framöver....

Du håller förstås med? att man ska lyda polisen? eller??

Det som kommer hända är att övriga IS-soldater får en tydlig signal om att inget de gör kommer kunna ge några negativa konsekvenser eftersom Apelsin-Stalin har deras ryggar.

Visst vanligt folk kommer bli lika undergivna och lydiga som du är men många andra kommer såklart att protestera och obstruera ännu mer.
Citera
2026-01-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag kan inte förstå hur ni som försvarar denna skjutning INTE kan se att hon försöker svänga undan med fullt rattutslag för att komma förbi ICE-agenten/polismannen? Kolla på hjulen! Hur sedan den som skjuter uppfattar situationen är en helt annan sak - han kanske kände sig hotad efter att ha blivit skadad flera gånger i närtid, bland annat i en annan trafikrelaterad händelse som han varit med om. Men, borde då inte denne skjutglade cowboy förstå att man inte ställer sig framför en bil? Det är de facto denna klant som först skapar situationen och sedan avslutar den med de dödande skotten.

Jag gillar Trump för hans USA-First, men det finns andra saker som inte är så smickrande och det är försvarandet av denna skjutning. ICE deporteringar har jag inget emot, bara för att få detta sagt. Vance är dock en än större nolla - vad går denne på för droger?!

Alla kan se eftersom situationen är solklar. Men ledande republikaner/demokrater i USA och dess polariserade följare skiter sedan länge i verkligheten, allt vrids till ett krig mellan höger och vänster. När detta tar sig in i rättsapparaten som nu verkar ske i USA är det den värsta gräns som har passerats hittills
Och förpassar USA till en ickedemokrati. Tillsammans med att de nu hotar att attackera Grönland som tillhör ett EU land innebär ju att vi inte alls kan förlita oss på USA i något avseende. Detta är en katastrof för väst och Europa inkl Sverige som har så många beroenden till USA.

Tar detta inte en snabb vändning måste Europas länder snabbt jobba på att bygga upp egen kapacitet militärt och industriellt i alla avseenden icke beroende av USA. Precis som sker och har skett med avseende på i jämförelse pytteekonomin Ryssland.

Det får långtgående konsekvenser för Svensson. Glöm konsumtion och bekvämlighet på den nivå vi vant oss vid. Som om det inte var nog med våra egna, importerade, problem.

Jag är redan förbi detta efter att ha funderat sedan skjutningen. Nu funderar jag på strategier för ekonomiska placeringar framåt samt hur man ska agera för att säkra huvuddelen av sin levnadsstandard.
Citera
2026-01-09, 13:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Såg en annan video nu från en övervakningskamera, men jag slarvade bort den. Den visar förloppet från andra sidan gatan så bilen är vänd mot kameran. Polisen blir inte påkörd utan skjuter så fort hon börjar köra framåt.
Citera
2026-01-09, 13:12
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag kan inte förstå hur ni som försvarar denna skjutning INTE kan se att hon försöker svänga undan med fullt rattutslag för att komma förbi ICE-agenten/polismannen? Kolla på hjulen! Hur sedan den som skjuter uppfattar situationen är en helt annan sak - han kanske kände sig hotad efter att ha blivit skadad flera gånger i närtid, bland annat i en annan trafikrelaterad händelse som han varit med om. Men, borde då inte denne skjutglade cowboy förstå att man inte ställer sig framför en bil? Det är de facto denna klant som först skapar situationen och sedan avslutar den med de dödande skotten.

Jag gillar Trump för hans USA-First, men det finns andra saker som inte är så smickrande och det är försvarandet av denna skjutning. ICE deporteringar har jag inget emot, bara för att få detta sagt. Vance är dock en än större nolla - vad går denne på för droger?!

Han ska kunna ställa sig framför bilen utan att känna att hans liv är i fara.

Den vänsterblivna kärringen gasade på trots att han stod väldigt nära bilen, snett framför. Det är en tydlig indikation på att hon inte visade någon som helst hänsyn.

Även om hon inte tänkte att hon skulle köra över agenten så är det en livsfarlig situation eftersom hon ändå satt i en fet jävla SUV. Hon kör ju faktiskt på honom till och med, vilket man ser i denna video:

https://youtu.be/WcE-0zWM_50?si=Tv60bIOOj8uUjzFp

Första skottet är därför 100% rättfärdigat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Spela ingen roll, räcker med att polisen är där, det samma gäller i Sverige, 1-2 meter åt sidan döms man ändå för att grov vårdslöshet mot tjänsteman, ibland fängelse.

Det är själva syftet man dömer för inte hur när tjänsteman var o bli påkörd.

Precis. Då startas en utredning och sen blir man eveventuellt åtalad och om tillräckligt starka bevis finns så får man en dom.

Lite skillnad från detta, där IS-soldater sätter två skott i i pallet genom sidorutan på någon som försöker köra bort från de.
Citera
Medlem
Dampendungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag kan inte bevisa det, men tycker att det är väldigt tydligt att de medvetet går på folk med aggressivitet, provokation, hänsynslöshet, övervåld m.m. Inte bara mot invandrare. Klippen man kan se är förstås highlights så att säga, men ändå, tendensen finns nästan alltid där mer eller mindre och de är väldigt hatade av många. Varför maskerar de sig kan man undra.

Det finns inte så många anledningar till att medvetet ha en sådan polisenhet, om det ligger till så dvs. Närmast till hands ligger nog i så fall att man vill kunna styra befolkningen lättare och senare utöka deras arbetsområden. Om ett halvår jobbar ICE nog med mer än vad de gör nu. Budgeten är enormt stor och höjdes nyligen, men samtidigt sköts det märkligt, de intriktar sig på kvantitet, inte i första hand på de kriminella invandrarna. Och Trumps övriga politik är förenlig med den här sortens maktutövning och maktuppvisning.

Om syftet bara var att deportera illegala invandrare och i första hand de kriminella, skulle man nog inte bära rånarluva och agera mer normalt.

Om det är som jag antar är det från administrationen därför positivt med starka motreaktioner, och de verkar sannerligen vilja elda på hatet mot ICE.

Äntligen någon som verkar kunna diskutera som en normal människa.

Citat:
Jag kan inte bevisa det, men tycker att det är väldigt tydligt att de medvetet går på folk med aggressivitet, provokation, hänsynslöshet, övervåld m.m. Inte bara mot invandrare.
Enda gångerna jag själv sett något liknande är när det finns en motprotest mot ICE där dom som protesterar kastar saker och använder våld mot agenterna.

Citat:
Varför maskerar de sig kan man undra.
Det har jag dock full förståelse för, jag har sett och hört många från amerikanska radikala vänstern som försöker ta reda på vilka som är ICE agenter i syfte att trakassera dom i deras bostäder samt trakassera familjemedlemmer. Tonen från amerikanska vänstern har ju rätt länge varit att ICE agenter inte är människor, detta såklart i syfte att de-humanisera dom för att sen rättfärdiga mord osv.

Citat:
Det finns inte så många anledningar till att medvetet ha en sådan polisenhet
Nja det beror ju på hur man ser på saken, illegal immigration har ju varit extremt utbrett i många delar av USA under en väldigt lång period, en stor del av Trumps grej är ju just att få ut alla illegala invandrare, så att en ny enhet skapas specifikt för att hantera den situationen är ju i sig inget konstigt.

Citat:
Om ett halvår jobbar ICE nog med mer än vad de gör nu. Budgeten är enormt stor och höjdes nyligen, men samtidigt sköts det märkligt, de intriktar sig på kvantitet, inte i första hand på de kriminella invandrarna.
Själv upplever jag att dom satsar väldigt mycket på just kriminella invandrare men jag har själv inga konkreta bevis just på det, bara det jag själv tycker mig upplevt via nyheter/internet.
Citera
2026-01-09, 13:13
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Såg en annan video nu från en övervakningskamera, men jag slarvade bort den. Den visar förloppet från andra sidan gatan så bilen är vänd mot kameran. Polisen blir inte påkörd utan skjuter så fort hon börjar köra framåt.

Det kan man ju se från dom gamla bilderna.
Bara idioter och troll påstår att ICE-flingan blir påkörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in