2026-01-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Den enda vinkel som är intressant är ur ICE-agentens vinkel. Laddar du upp det tack!

Alla vinklar har varit intressanta. Nä, någon IS-vinkel lär du inte få se i första taget. Den lär de försöka hålla så långt borta från allmänheten som möjligt, precis som med resten av utredningen.
Citera
2026-01-09, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Lite svårt att förstå vad du skrev

Att nödvärnsrätt är rätt otäck när det handlar om att människor med pistoler, och att det går aldeles utmärkt att sätta 25 kulor (även i ryggen) på någon som "flyr" även i sverige och det landar i "clean kill".

https://www.sverigesradio.se/artikel/7291788
Citera
2026-01-09, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Så länge bilen står still begår hon inget brott, nej.

Sedan verkar mycket av diskussionen handla om vem soim provocerade vem, och inte minst vilket av de tre skotten som var det dödande.
Så du menar att det inte är ett brott att medvetet blockera vägen för en polisinsats?

Obstruction of justice, googla på det. Återkom när du har skaffat dig kunskap.
Citera
2026-01-09, 12:51
Avstängd
Sluta lipa för din flickvän , du skulle ändå inte få ligga...

Vi kan vara eniga att folk kommer vara mer försiktigt att leka hjälte mot polisen nu?
Bra då vet man att lag och ordning gäller 😊
Hon är ett prakt ex på vad man INTE ska göra framöver....

Du håller förstås med? att man ska lyda polisen? eller??

Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Det dumma var framförallt ditt kuksugande snack om att Trump brukar signalera att man måste följa lagen. Det är få som bryter lagen lika ofta som den gamle stofilen.

Återigen: det finns gott om klipp på händelsen så du kan släppa det där om att hon gasade på mot polis. Hon gasar helt uppenbarligen bort från polis. Gasarman bort från svensk polis så får man inte två skott i huvudet genom sin sidoruta. Inte ens i Umeå.
Citera
2026-01-09, 12:53
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Sen när får demonstranter stå i vägen för en polisbil med blåljus på? Du är inte vidare smart är du?

Men alla som stör polisens arbete kan inte skjutas som jag skrev innan ska vi köra med samma stil mot svenska Epa ungar? För övrigt så kom det en sån epa på sladd och hög fart förbi mig på en mindre grusväg häromdag i en skymd kurva hade han tappat kontrollen i snön hade jag inte skrivit här idag. Skulle jag skjutit mot föraren om jag hade haft ett vapen med mig?

Om du nu ser på filmen så ser du att agenten har redan flyttat sig när han skjuter, bilen är typ 50cm från honom innan han flyttar på sig på så kort sträcka hinner den inte accelerera till något livshotande. När man har ett sånt jobb måste man kunna behålla kylan och riskbedöma. Det är ju säkerligen inte den enda stökiga situationer som uppstår när man delar på familjer etc. Det är ju lite som att låta våra outbildade roid dörrvakter få gå runt med skjutvapen.

Är inte för extrem vänster heller inte för extrem höger, men antar att du är en sån person som bara följer och inte kan kritisera något som någon från höger falangen gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
ICE är inte "riktig polis".

För att de inte tillhör en delstats, countys eller stads brottsbekämpande myndighet ?

är alla de "riktiga poliser"?
Citera
Medlem
Citat:
Alla vinklar har varit intressanta. Nä, någon IS-vinkel lär du inte få se i första taget. Den lär de försöka hålla så långt borta från allmänheten som möjligt, precis som med resten av utredningen.
Om agenten magiskt hade kunnat förflytta sig 50 meter bakåt till positionen där en av videorna är tagen, är jag böjd att hålla med om att den är intressant. Kan du länka till klippet där han magiskt flyger iväg på silvervingar och ser situationen från den vinkeln under för förloppet? Tack på förhand!
Citera
2026-01-09, 12:54
Avstängd
Citat:
Det dumma var framförallt ditt kuksugande snack om att Trump brukar signalera att man måste följa lagen. Det är få som bryter lagen lika ofta som den gamle stofilen.

Återigen: det finns gott om klipp på händelsen så du kan släppa det där om att hon gasade på mot polis. Hon gasar helt uppenbarligen bort från polis. Gasarman bort från svensk polis så får man inte två skott i huvudet genom sin sidoruta. Inte ens i Umeå.
Spela ingen roll, räcker med att polisen är där, det samma gäller i Sverige, 1-2 meter åt sidan döms man ändå för att grov vårdslöshet mot tjänsteman, ibland fängelse.

Det är själva syftet man dömer för inte hur när tjänsteman var o bli påkörd.
Citera
2026-01-09, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
De är federal myndighet och deras jurisdiktion är i hela landet så de har mkt att säga till om vare sig du gillar det eller ej

Och skulle du ha rätt var är häktningsorden från Minnesotas mega liberala domstol och åklagarmyndighet?

Du kan inte vinna söttis

Jag kan USAs konstitution 😊
1) Att någon har "federal agent" på visitkortet för dem inte untouchable.

2) Att domstolar och åklagare i Minneapolis inte har lagt misstankar om tjänstefel eller vållande till annans död på ICE-killen som sköt ännu, bara ett dygn efter händelsen, är inte alls detsamma som att de "inte skulle ha någon jurisdiktion". Noem försöker helt enkelt hänga av dem från att ens kunna ta upp fallet, vilket är uppenbart fel.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-01-09 kl. 13:01.
Citera
2026-01-09, 12:57
Medlem
Citat:

nope, vi försöker avgränsa vårat polisära våldsavändande till downisar med leksaksvapen...

25 kulor, de dödande tog i ryggen....

man ska lyssna och följa polisens order, även om man är retarded, annars blir det svårt att uppräthålla lag och ordning.
Citera
2026-01-09, 12:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Spela ingen roll, räcker med att polisen är där, det samma gäller i Sverige, 1-2 meter åt sidan döms man ändå för att grov vårdslöshet mot tjänsteman, ibland fängelse.

Det är själva syftet man dömer för inte hur när tjänsteman var o bli påkörd.

Det fetade: haha, vilken cirkusterm. Finns inget sådant brott.
Citera
2026-01-09, 12:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Jag kan inte förstå hur ni som försvarar denna skjutning INTE kan se att hon försöker svänga undan med fullt rattutslag för att komma förbi ICE-agenten/polismannen? Kolla på hjulen! Hur sedan den som skjuter uppfattar situationen är en helt annan sak - han kanske kände sig hotad efter att ha blivit skadad flera gånger i närtid, bland annat i en annan trafikrelaterad händelse som han varit med om. Men, borde då inte denne skjutglade cowboy förstå att man inte ställer sig framför en bil? Det är de facto denna klant som först skapar situationen och sedan avslutar den med de dödande skotten.

Jag gillar Trump för hans USA-First, men det finns andra saker som inte är så smickrande och det är försvarandet av denna skjutning. ICE deporteringar har jag inget emot, bara för att få detta sagt. Vance är dock en än större nolla - vad går denne på för droger?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in