2026-01-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
eller läkemedel varenda adhd person går ju runt på tabletter med amfetamin idag.

1. Väldigt få personer med ADHD får amfetamin i Sverige. (De får oftast metylfenidat). I USA är det vanligare med amfetamin (Aderall och Vyvanse).

2. Ingen får utskrivet läkemedel i pulverform i en påse.
Citera
2026-01-09, 12:46
Medlem
Är hon inte lite för gammal för att hålla på med kokain? Fyller väl 55 i år?
Citera
2026-01-09, 12:47
Medlem
Anktalares avatar
Tråkigt när politiker sviker sina hjärtefrågor. Något som man kan tycka var en bärande del av sitt politiska engagemang. Pga detta borde hon avgå inte för själva felet i sig.

Politiker som gör fel borde kunna förlåtas, men när det.går.emot sina egna politiska inriktningar så är jag hårdare.

En moderat som betalar för svart städhjälp. En Liberal som röker hasch. En vänsterpartist som gömmer en flykting. En miljöpartist som klistrat fast sig i en gammal ek.

Ja ni förstår.
Citera
2026-01-09, 12:48
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Inga andra partier säger något.
Är det inte konstigt?
De brukar ju kasta grus på en gång.
Är det för att kokain är så känsligt hos våra politiker. Eller vad handlar det om?

Var det inte någon av tidningarna som var på någon av partiernas kontor på regeringskansliet för några år sen och svabbat för kokain på toaletterna och det gav utslag.

Såg att jag var tvåa på den bollen
Citera
2026-01-09, 12:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Så alkotestet gav inte utslag? Känns väl ändå lite som om Aftonbladet varit ute på lite svag is?

Sa de att hon druckit?
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Det är minst sagt klandervärt när medier utmålar någon som skyldig till något som ännu inte är bevisat.

Även om det skulle visa sig att Katja är oskyldig har medier redan etablerat en bild av hennes skuld. För många kommer hon därför att förbli skyldig, oavsett vad rättsprocessen faktiskt landar i.

Jag hoppas innerligt att anklagelserna visar sig stämma. Alternativet vore att den redan svaga tilliten till medierna urholkas ytterligare -och att det blir ännu ett exempel på hur opinion, snarare än fakta, används för att påverka allmänheten.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Mnja...även om alkohol inte verkar vara inblandat så känns det väl rätt uppenbart att hon inte var nykter här. Detaljmässigt kan man ju kritisera aftonbladet....men i sak så känns det ändå stabilt. Alkohol eller kokain.....det är lika efterblivet att sätta sig bakom ratten oavsett knarkvariation här.

Nej...Katja får nog finna sig i att vara idioten här även om aftonbladet verkar fått lite detaljer fel i början.

SKULLE däremot även drogtesterna komma tillbaka negativa framöver så ligger aftonbladet riktigt risigt till.

Nja, jag kan nog tycka att Aftonbladet har varit alldeles för snabba med att hänga ut en person och dessutom fara med oriktiga uppgifter. Man kan inte hänga ut nån så lättvindigt. Allt man har är alltså nåt pulver som inte har analyserats ännu? Kom igen liksom! Som om nån annan känd person (och icke-sverigedemokrat) hade blivit uthängd på så lösa grunder?
Citera
2026-01-09, 12:50
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sa de att hon druckit?

Ja! Aftonbladet skrev att hon var misstänkt för grovt rattfylleri.
Citera
2026-01-09, 12:51
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Ja, så kan det mycket väl vara. En chansning…
Fruktansvärt dåligt i så fall.

Vad förbannad man blir.
Citera
2026-01-09, 12:52
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Alkotestet gav inget utslag, så nu kan vi glömma 1.0 plus i promille i alla fall.

Nu återstår kokset.

Aftonhoran har gjort bort sig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xr3PJn/snabbtester-visade-att-katja-nyberg-hade-narkotika-i-kroppen

Du kanske skulle ta och läsa vad du själv länkar?!

Alkotester var tydligen sönder men snabbtest visade hon var narkotikapåverkad!!
De tetsena kan jag upplysa dig om är redan 99,00 % säkra.
De gånger vi använde såna i tjänsten och den sökande var positiv och vi skickade urinen vidare så visade de testerna alltid samma sak som snabb testet.

Så hur fan kan Aftonbladet har gjort bort sig enligt dig?! Det är ju för fan Sverigedemokraten som satt sig ännu mer i skiten. Genom säga hon väjer för en råtta!!!

Inget alls om hon skulle ha kallats till polisstationen utan pilisena var på plats och förde troligen dit kvinnan i sin polisbil.

Ändå så idag fortsätter hon förneka påsen med pulver i.
För fan vakna nu!!
Citera
2026-01-09, 12:53
Avstängd
Takpapps avatar
Är Nyberg känd? För vad i så fall? Jag minns inte att någonsin sett henne förut.

Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Nya uppgifter har kommit in:

Åklagaren säger att den vidriga fittan var misstänkt narkotikapåverkad när polisen stoppade henne.

Så både grovt narkotika- och alkohol-påverkad medan hon körde.

In med horan på fängelse så hon för förnedras totalt.

Med tanke på både din text och din avatar hoppas jag att du får det psykologiska stöd du så väl behöver, och tillfrisknar snart. Styrkekramar!
Citera
2026-01-09, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det är minst sagt klandervärt när medier utmålar någon som skyldig till något som ännu inte är bevisat.

Även om det skulle visa sig att Katja är oskyldig har medier redan etablerat en bild av hennes skuld. För många kommer hon därför att förbli skyldig, oavsett vad rättsprocessen faktiskt landar i.

Jag hoppas innerligt att anklagelserna visar sig stämma. Alternativet vore att den redan svaga tilliten till medierna urholkas ytterligare -och att det blir ännu ett exempel på hur opinion, snarare än fakta, används för att påverka allmänheten.

Jag håller helt med dig. Ofta gör media just detta när någon på "fel sida" sagt eller gjort något. Det är väldigt genomskinligt vad de vill. Jag tycker det är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in