2026-01-09, 12:21
Medlem
Det hela verkar skumt. Det sägs att polisens instrument för mätning av utandningsluften inte fungerade. Hur troligt är detta.

Och hon hade ingen narkotika på sig.

Vad är det för djävla påse man hittade i bilen?

Inkompetent polis. Ett samhälle som inte fungerar.

Sedan borde Katja köra lite långsammare så hon kan bromsa istället för att väja för smådjur.
Citera
2026-01-09, 12:22
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Allt är såklart möjligt i den dokusåpa som politiken utgör, både nationellt och internationellt.

Men om hon går på centralstimulerande så borde det vara en baggis att peka ut det på fanskapets mimik och beteende etc. Dvs om hon är en kolatorsk så lär det krylla av ledtrådar i intervjuer och liknande de senaste åren. Och i så fall så så behövs inget blodprov, åtminstone för min del.

Nu kan jag (tack och lov) inte uttala mig eftersom jag aldrig har sett skräcködlan in action. Jag slutade nämligen all kolla på nyheter och andra dokusåpor för många år sedan. Och jag ids inte heller leta upp intervjuer och liknande för att ta reda på saken själv heller.

Däremot så bemödade jag mig att göra ett bildsök på hennes namn och fy för tusan säger jag bara. Har aldrig sett någon "kvinna" med en så grov hals med så många ärr efter plastikkirurgi för att reducera storleken på adamsäpplet.

En person som uppenbarligen ljuger om sin biologiska könstillhörighet ljuger nog om ett och annat också, är min humbla tanke om spektaklet. Och därmed är frågan utagerad för min del.
Ursäkta, vad pratar du om?
Citera
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja men nu handlar det om påståebdet att hon inte var full
Du skrev
Nu återstår kokset.

Aftonhoran har gjort bort sig.
Ja, om du inte litar på blodprovet.
Ett riktigt test är blodprov.
Du begår inget trafikbrott om det finns alkohol eller narkotika i urin, men inte i blod. Snabbtestet är urinprov.
Du skrev blod. Blodprovets resultat vet vi inte ännu.
Citera
Medlem
Så här lär det vara:

Hon kör av vägen. Hävdar att hon tvingats göra det då ett djur sprungit ut på vägen. Polis tillkallas. Om det varit något djur inblandat går ej att styrka.

Polis på plats fattar misstanke om att hon är påverkad av något. Det är standard att man blåser i dräger på plats för att kolla alkoholpåverkan. Den ger inte utslag. Men polisen på plats misstänker påverkan och misstänker henne därför för rattfylleri under narkotikapåverkan i blodet samt eget bruk. Man gör en husrannsakan i bilen och finner misstänkt narkotika i form av pulver.

Eftersom det är rubricerat som grovt rattfylleri (om det stämmer) så misstänker nog polisen att hon kört av vägen till följd av sin påverkan. Normalt sett blir inte de flesta ”drograttfyllor”grova om personen inte är helt väck eller det är knutet till en olycka. Därför gissar jag att bilen stod ute i terrängen och man köper inte riktigt historien med råttan

Anledningen till att försvararen säger att hon inte är underrättad misstanke ännu beror nog på att hon är polisanställd och då körs inte ärendet inom ramen för ”snabbare lagföring” som annars är brukligt om det vore en vanlig ”Svensson” och det rör sig om dessa brotten. Nu ska särskilda åklagarkammaren hantera ärendet och därför gjordes det inte klart på plats eller i samband med urin/blodprov som brukligt där man alltid förhör den misstänkte direkt om den inte är för påverkad vid tillfället.

Snabbtest kan både göras på urin samt pulver. Olika tester. Oftast ganska tillförlitliga men kan slå fel. Alla prover skickas alltid till RMV (urin/blod) samt NFC (narkotikan) oavsett vad snabbtestet säger.

Man inväntar analyserna och sen kallas hon till förhör.
Citera
2026-01-09, 12:23
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Nya uppgifter har kommit in:

Åklagaren säger att den vidriga fittan var misstänkt narkotikapåverkad när polisen stoppade henne.

Så både grovt narkotika- och alkohol-påverkad medan hon körde.

In med horan på fängelse så hon för förnedras totalt.

Man blir inte dömd för att man är misstänkt..

Eller vet du saker som andra inte vet ang detta?
Citera
2026-01-09, 12:24
Medlem
Twitterturkens avatar
Det är skillnad på folk och folk, för en vanlig svenne så hade detta lett till högsta möjliga straff och långtgående konsekvenser för resten av livet.
När det gäller politiker så blir det som mest lite smisk på fingrarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Kanske knark då…

Hon hade enligt Polisen inget knark på sig.

En påse i bilen men det analyseras fortfarande. Att det tar så lång tid är SKUMT...mycket SKUMT.
Citera
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Så alkotestet gav inte utslag? Känns väl ändå lite som om Aftonbladet var ute på lite svag is?

Mnja...även om alkohol inte verkar vara inblandat så känns det väl rätt uppenbart att hon inte var nykter här. Detaljmässigt kan man ju kritisera aftonbladet....men i sak så känns det ändå stabilt. Alkohol eller kokain.....det är lika efterblivet att sätta sig bakom ratten oavsett knarkvariation här.

Nej...Katja får nog finna sig i att vara idioten här även om aftonbladet verkar fått lite detaljer fel i början.

SKULLE däremot även drogtesterna komma tillbaka negativa framöver så ligger aftonbladet riktigt risigt till.
Citera
2026-01-09, 12:25
Medlem
För två år sedan hittsdes ju kokainspår på riksdagens toaletter
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kokainspar-pa-riksdagens-toaletter-l1iebh
Citera
2026-01-09, 12:26
Medlem
Citat:
Kanske knark då…

eller läkemedel varenda adhd person går ju runt på tabletter med amfetamin idag.
Citera
2026-01-09, 12:28
Medlem
Citat:
Många här som tror att det är transportstyrelsen som tagit körkortet.
Polisen omhändertar körkortet men transportstyrelsen beslutar. Beslutet tar några veckor.

Ur Aftonbladet:

Transportstyrelsen uppgav under torsdagen att Katja Nybergs körkort tagits av polisen, och att hon inte längre får köra bil när utredning pågår.

”Polisen omhändertog körkortet den 28 december 2025 på grund av misstanke om trafiknykterhetsbrott samma dag”, skrev Transportstyrelsen.
Citera
2026-01-09, 12:29
Medlem
I fyra av åtta partiers lokaler fanns kokainrester på toaletterna. Det handlar om Liberalernas, Socialdemokraternas, Sverigedemokraternas och Vänsterpartiets kanslier.
https://www.sverigesradio.se/artikel/aftonbladets-granskning-kokainspar-pa-riksdagens-toaletter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in