2026-01-09, 10:07
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Men nån gräns kanske du känner att det finns? Mamman är ju helnordisk. Hur mycket skit ska det finnas för att man ska bli utvisad, tycker du?

Svenskiranier är som du för övrigt säkert vet inte en problematisk grupp i Sverige.
Jag har en väldig sträng förhållning.
Iranier har blivit ertappade med espionage, där man sålde information till Sveriges fiender.
Min syn på saken är ahead of the curve kan man säga, men fler människor i Europa kommer inse vad som står på spel med tiden.
Om man vill rädda Sverige som nation och dess ursprungsbefolkning från förintelse så är kollektiv bestraffning det enda som fungerar.
Om man dömer utlänningarna individuellt så får vi dagens katastrofala resultat i samhället.
Svenskar mördas, våldtas och trängs undan av dessa folkgrupper.
Det skall inte svenskar behöva tolerera i sitt eget land. Alla skadliga folkgrupper borde därför avlägsnas från landet, där man ser på helheten vad folkgruppen ställer till med. Inte på individnivå, det fungerar inte.
Stora folkförflyttningar har genomförts effektivt historiskt sett. Det är det fredligaste alternativet, annars blir det ett ännu större elände för svenskarna. Internationella konventioner och regler är det ingen som bryr sig om i dagens läge.
Inte bör man heller bry sig om dessa regler då Sverige och svenskarnas överlevnad står på spel.
Den med störst militärmakt gör vad den vill och kommer undan med det.
Citera
2026-01-09, 10:10
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det behöver inte alls vara så. De allierade hade mycket hjälp av invandrare under WWII. Däremot bör man ha en extra kontroll för vissa vid säkerhetsklassade tjänster. Invandrare kan lättare pressas om de har släkt i ursprungslandet. Utlänningar är inte förrädiska till sin natur. Spioneri sker på individnivå. De värsta spionerna vi har haft i Sverige har varit svenskar.
Den invandring som har skett internt i västvärlden och Europa under historiens gång skall inte liknas vid dagens invandring.
Européer har liknande gener, traditioner och kultur. Vi har ett gemensamt kristet kulturarv och en gemensam civilisation.
Citera
2026-01-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Den invandring som har skett internt i västvärlden och Europa under historiens gång skall inte liknas vid dagens invandring.
Européer har liknande gener, traditioner och kultur. Vi har ett gemensamt kristet kulturarv och en gemensam civilisation.

Nej det är större skillnad på gener inom gruppen européer än mot ex afrikaner. Tradioner och kultur skijer sig med förräderi har alltid funnits i den europeiska gruppen och alla andra grupper.

Till ex i Sverige har det i princip alltid varit män som har spionerat och varit förrädare.
Citera
2026-01-09, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Jo, hans pappa är iranier, han mamma halvsvensk och halvnorsk.

Säkert de norska generna :-) Ordet för förrädare kommer ju från norskan: Quisling. Så alla vet ju hur förrädiska norrmännen är. På råga på allt lämnade de unionen. 99! procent röstade för att lämna - jävla förrädare.

Allvarligt den människa som kommer lallande med att det beror på gener är har troligen själv dåliga gener. Jag har studerat varje fall av spioneri i Sverige under WWII. Såg inget som kunde kopplas till gener utom några fall där personerna var troligen psykiskt sjuka. De var svenskar. Varför spionerar man? Spänning, ideologi, tvingad, pengar, kärlek/sex och psykisk sjukdom.
Citera
2026-01-09, 10:30
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Nej det är större skillnad på gener inom gruppen européer än mot ex afrikaner. Tradioner och kultur skijer sig med förräderi har alltid funnits i den europeiska gruppen och alla andra grupper.

Till ex i Sverige har det i princip alltid varit män som har spionerat och varit förrädare.
Jo, klart att det finns gott om förrädare inom den egna gruppen också.
Förstår inte hur det ursäktar väldigt problematiska folkgrupper som vi inte har något gemensamt med?
Afrika är en djävligt stor kontinent jämfört med Europa, vilket du inte verkar förstå.
Jag har varit i Afrika flera gånger, till skillnad från dig?
Jag tror inte du vill jämföra människorna på den kontinenten med Européer.
Vi Européer har olika etniciteter men vi är överlag väldigt lika varandra, genetiskt och kulturellt.
Min ståndpunkt står fortfarande stark mot ditt marxistiska svammel.
Varför skall ni kommunister och liberaler göra er dummare än ni är i diskussioner?
Skamligt, lömskt och ovärdigt.
Citera
2026-01-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Jo, klart att det finns gott om förrädare inom den egna gruppen också.
Förstår inte hur det ursäktar väldigt problematiska folkgrupper som vi inte har något gemensamt med?
Afrika är en djävligt stor kontinent jämfört med Europa, vilket du inte verkar förstå.
Jag har varit i Afrika flera gånger, till skillnad från dig?
Jag tror inte du vill jämföra människorna på den kontinenten med Européer.
Vi Européer har olika etniciteter men vi är överlag väldigt lika varandra, genetiskt och kulturellt.
Min ståndpunkt står fortfarande stark mot ditt marxistiska svammel.
Varför skall ni kommunister och liberaler göra er dummare än ni är i diskussioner?
Skamligt, lömskt och ovärdigt.

Jag vet inte vad du pratar om. Kommer den misstänkte från Afrika? Varför blanda in mina resvanor. Du kan omöjligt veta om jag har varit i Afrika. Nu är jag varken marxist, kommunist eller liberal. Och vad har det med saken att göra. Och hur du kan få det till marxism betyder bara att du har ingen aning vad marxism är för något.

Det finns inga spiongener kopplade till någon folkgrupp.

Det kan finnas två problem med om man härstammar från ett annat land.

1 Att man känner starkare behörighet med det landet och kan tänka sig begå brott mot det nya. Men då de flesta som härstammar från Iran hatar regimen mer än vad du gör.

2 Ett större problem och det är svårt att komma runt, speciellt när det gäller Iran, är att man kan bli hotad av regimen genom att de säger att de kommer döda släktingar om du inte spionerar för oss.

Men i detta fall undrar jag om det beror på personens psykiska ohälsa.
Citera
2026-01-09, 11:30
Medlem
Jazkers avatar
Spioneri vetefan, detta är en klassisk dumskalle.
(Som iofs verkar haft tillgång till säkerhetsskyddade uppgifter under ett antal år).
Citera
2026-01-09, 12:09
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Jag vet inte vad du pratar om. Kommer den misstänkte från Afrika? Varför blanda in mina resvanor. Du kan omöjligt veta om jag har varit i Afrika. Nu är jag varken marxist, kommunist eller liberal. Och vad har det med saken att göra. Och hur du kan få det till marxism betyder bara att du har ingen aning vad marxism är för något.

Det finns inga spiongener kopplade till någon folkgrupp.

Det kan finnas två problem med om man härstammar från ett annat land.

1 Att man känner starkare behörighet med det landet och kan tänka sig begå brott mot det nya. Men då de flesta som härstammar från Iran hatar regimen mer än vad du gör.

2 Ett större problem och det är svårt att komma runt, speciellt när det gäller Iran, är att man kan bli hotad av regimen genom att de säger att de kommer döda släktingar om du inte spionerar för oss.

Men i detta fall undrar jag om det beror på personens psykiska ohälsa.
Det var du som tog up afrika som ett motargument.
Samt att du lyfter svenska förrädare i Sverige, vilket jag tycker är lite konstigt.
Människor känner större lojalitet och tillhörighet till den egna gruppen, enkel mänsklig psykologi.
Nu är det ju Iranier som har ertappats med spioneri sen tidigare i Sverige.
Dessa Iranier anställdes för att förbättra mångfalden.
Även om Iranier hatar det islamska diktaturen som styr deras land.
Många Iranier hatar västvärlden, särskilt USA.
Sen om Iranierna hatar oss eller bara blir utpressade kvittar, man bör verkligen inte anställa dessa utlänningar på samhällsviktiga positioner.
Sverige har ju drabbats av masspsykos där utlänningar skall inkluderas i allt.
Citera
2026-01-09, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hauptsturmfuhrer
Hmm jag får inte ihop det.

Att R*min T*llebond är gravt psykiskt sjuk är ju fastslaget.

https://inteloperations.org

Enligt R*min så "strålar" FRA hans könsorgan och anus med högfrekvent radar. Helt bisarra vanföreställningar. Detta kombinerat med vanlig övervakningsparanoia hos R*min.

Varför spionanklagelserna? Har R*min smugit i buskarna utanför FRA och fotat? Flugit drönare? Sen kopplingen till främmande makt. Har R*min blivit så frustrerad och paranoid att han sökt sig till den lede ryssen för att få hjälp i sin kamp mot FRA?

Alternativet är att han delat säkerhetsklassad information med främmande makt som han kom över under sin tid som konsult inom försvarsmakten 2018-2022. Troligen har hans psykiska ohälsa kommit 2022 och sedan dess eskalerat till fullständig psykos.

https://www.svd.se/a/K8yByy/misstankt-spion-var-it-konsult-pa-forsvaret

R*mins anhöriga? Dessa måste reagerat? Varför sitter inte redan R*min LPT:ad på psyket?

Mycket konstigt alltihopa. Mer lär väl framkomma efterhand. Ser fram emot FUP. Får bara hoppas den inte är söndermaskad helt.
Ja så tolkar jag det oxå.

Dock så tror jag inte han har några säkerhetsklasssde uppgifter i besittning. Han har antingen försökt skaffa sådana slags uppgifter, eller försökt skaffa en kontakt hos fienden. Han är i psykos och behöver hjälp.
Citera
2026-01-09, 12:25
Medlem
Men ni som sitter och killgissar att "han har nog inte spionerat", "han har nog bara flugit drönare", "tror han är galen men inte spion".
Vad är det för dumheter ni skiter ur er.

Hur tror ni att polis och rättsväsende fungerar egentligen? Att de plockar in någon och kallar det spioneri för att de hade en tråkig dag på jobbet?

Det finns uppställda kriterier för vad som utgör skälig misstanke och eftersom mannen är häktad av en domstol så har domstolen ansett att dessa kriterier är uppnådda.

Det finns alltså väldigt bra skäl att tro att mannen faktiskt har spionerat, hur galen han än är.
Citera
2026-01-09, 12:56
Medlem
Psyket är fullt
De är de nya nu
Att köra dem till häktet
Efter att de först försökt döda oskyldiga 😱🥶😫🚨💔
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Om det är killens hemsida förstår jag varför SÄPO tagit honom. Han borde körts direkt till psykakuten. Förmodar att han utreds för spioneri främst för sin tidigare koppling till FM och FRA, ifall han skulle läckt något eller fått med sig något som kan användas i spionsyfte.

Om fotot i länken är på honom själv så ser han helt klart helskandinavisk ut men tomtig. Namnet Ram*n kan komma från Gröna Vågen-föräldrar och efternamnet från norsk ätt. Bara gissar- men om föräldrarna var såna och kanske med i en sekt typ Hare Krishna så fattar jag varför man spårar ur.
Citera
2026-01-09, 13:15
Medlem
matsljungqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Men ni som sitter och killgissar att "han har nog inte spionerat", "han har nog bara flugit drönare", "tror han är galen men inte spion".
Vad är det för dumheter ni skiter ur er.

Hur tror ni att polis och rättsväsende fungerar egentligen? Att de plockar in någon och kallar det spioneri för att de hade en tråkig dag på jobbet?

Det finns uppställda kriterier för vad som utgör skälig misstanke och eftersom mannen är häktad av en domstol så har domstolen ansett att dessa kriterier är uppnådda.

Det finns alltså väldigt bra skäl att tro att mannen faktiskt har spionerat, hur galen han än är.

Anledningen, kan jag tänka, till att personer är lite skeptiska till "tyngden" i detta är att Säpo och Riksenheten ett flertal gånger har slagit på stora trumman och så har det visat sig vara ingenting. Man kan alltså i efterhand stillsamt undra om de ändå inte hade lite tråkigt på jobbet just den dagen...

Det finns absolut material som vi simpla medborgare inte kan se, men baserat på det vi KAN se (mannens egen sajt, foruminlägg på Odla osv) så är han primärt galen. Har du annan bevisning - förutom att Säpo och Riksenheten har engagerat sig - så är du välkommen att presentera det. Det är väl rimligt?

Andra har i tråden anfört hans bakgrund och kopplingar till andra länder som sådana parametrar. Kanske är de valida - kanske inte. Man är inte spion bara för att man har utländska kopplingar eller är utlänning och man har inte heller utländska kopplingar eller är utlänningar bara för att man är spion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in