2026-01-08, 23:31
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
En läkare på ett sjukhus var övertygad om att ryssarna övervakade folk genom strålar. Han funkade trots det rätt bra som läkare.
Vad jag vill säga med det är att visa med paranoida vanföreställningar kan fungera bra yrkesmässigt.
Om det gäller denna kille är en annan fråga.
Du ser inte problem med att jobba med IT-säkerhet för Försvarsmakten och samtidigt ha vanföreställningar om att ens anus har blivit kapat av någon på FRA?
Citera
2026-01-09, 00:20
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Bara för att man föds i Sverige, så betyder det inte att man är lojal till Sverige.
Så är det väldigt sällan.
Utlänningar är givetvis lojala till sin egen etniska grupp och sitt forna moderland.
Det är bara mänskligt.
Man är naiv om man tror något annat.
Därför behöver vi utvisa alla grupper av utlänningar som är problematiska och förrädiska i sin natur.
Man kan inte sålla ut vilka som är bra eller inte, det bäst att man avlägsnar hela folkgrupper eller nationaliteter som bevisat sig vara problematiska.
För riket och svenskarnas säkerhet.

Men nån gräns kanske du känner att det finns? Mamman är ju helnordisk. Hur mycket skit ska det finnas för att man ska bli utvisad, tycker du?

Svenskiranier är som du för övrigt säkert vet inte en problematisk grupp i Sverige.
Citera
2026-01-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
De är väl de enda som får tyst på hans paranoia att bli kallad spion istället för galen !

Haha ja kanske

Om det endast är vanföreställningar tycker jag dock lika synd om honom som jag skulle göra om det han påstått är på riktigt. Det måste vara en hemsk situation att befinna sig i och ur hans perspektiv upplevs det säkert på samma sätt.
Citera
2026-01-09, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Men nån gräns kanske du känner att det finns? Mamman är ju helnordisk. Hur mycket skit ska det finnas för att man ska bli utvisad, tycker du?

Svenskiranier är som du för övrigt säkert vet inte en problematisk grupp i Sverige.
Är det en svensk iranier som spionerade här?
Citera
2026-01-09, 06:46
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Du ser inte problem med att jobba med IT-säkerhet för Försvarsmakten och samtidigt ha vanföreställningar om att ens anus har blivit kapat av någon på FRA?
Inte nog med hög terrorhot, snöstorm, musliminvandrare, barnsoldater, rysshot, fetma, barnlöshet, klimathot, natokollaps, infektioner mm.
Nu har vi också anusockupation!
Citera
2026-01-09, 08:17
Medlem
Citat:

Nja de har ofta släktingar i Iran och då pressas av regimen att begå spionbrott. Dessutom är de princip alltid även iranska medborgare (Väldigt svårt att säga upp)

Vi har två exempel på problem. https://sv.wikipedia.org/wiki/Peyman_Kia

Jag säger inte att man ska utvisa svenskiranier men deras relation till Iran bör tas upp vid anställning till säkerhetsklassade arbeten.
Citera
2026-01-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Bara för att man föds i Sverige, så betyder det inte att man är lojal till Sverige.
Så är det väldigt sällan.
Utlänningar är givetvis lojala till sin egen etniska grupp och sitt forna moderland.
Det är bara mänskligt.
Man är naiv om man tror något annat.
Därför behöver vi utvisa alla grupper av utlänningar som är problematiska och förrädiska i sin natur.
Man kan inte sålla ut vilka som är bra eller inte, det bäst att man avlägsnar hela folkgrupper eller nationaliteter som bevisat sig vara problematiska.
För riket och svenskarnas säkerhet.

Det behöver inte alls vara så. De allierade hade mycket hjälp av invandrare under WWII. Däremot bör man ha en extra kontroll för vissa vid säkerhetsklassade tjänster. Invandrare kan lättare pressas om de har släkt i ursprungslandet. Utlänningar är inte förrädiska till sin natur. Spioneri sker på individnivå. De värsta spionerna vi har haft i Sverige har varit svenskar.
Citera
2026-01-09, 08:25
Medlem
Hmm jag får inte ihop det.

Att R*min T*llebond är gravt psykiskt sjuk är ju fastslaget.

https://inteloperations.org

Enligt R*min så "strålar" FRA hans könsorgan och anus med högfrekvent radar. Helt bisarra vanföreställningar. Detta kombinerat med vanlig övervakningsparanoia hos R*min.

Varför spionanklagelserna? Har R*min smugit i buskarna utanför FRA och fotat? Flugit drönare? Sen kopplingen till främmande makt. Har R*min blivit så frustrerad och paranoid att han sökt sig till den lede ryssen för att få hjälp i sin kamp mot FRA?

Alternativet är att han delat säkerhetsklassad information med främmande makt som han kom över under sin tid som konsult inom försvarsmakten 2018-2022. Troligen har hans psykiska ohälsa kommit 2022 och sedan dess eskalerat till fullständig psykos.

https://www.svd.se/a/K8yByy/misstankt-spion-var-it-konsult-pa-forsvaret

R*mins anhöriga? Dessa måste reagerat? Varför sitter inte redan R*min LPT:ad på psyket?

Mycket konstigt alltihopa. Mer lär väl framkomma efterhand. Ser fram emot FUP. Får bara hoppas den inte är söndermaskad helt.
Citera
2026-01-09, 08:41
Medlem
siwsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daf66
Fan sätt honom i krigsfört arbete istället.

Om vi tar en titt på situationen ur ett mänskligt perspektiv så känns det motiverat att placera honom på rättspsyk där han kan få viss vård för sin uppenbara psykiska ohälsa (jag gissar på schizofreni). Ingen person med så grava vanföreställningar bör sättas i vanligt häkte.
Citera
2026-01-09, 09:22
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siwsan
Om vi tar en titt på situationen ur ett mänskligt perspektiv så känns det motiverat att placera honom på rättspsyk där han kan få viss vård för sin uppenbara psykiska ohälsa (jag gissar på schizofreni). Ingen person med så grava vanföreställningar bör sättas i vanligt häkte.
Det håller jag med om helt. Nu är det en säpo-nivå av misstanke. Han ligger väl i extra bevakning och så vidare?
Citera
2026-01-09, 09:30
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hauptsturmfuhrer
Hmm jag får inte ihop det.

Att R*min T*llebond är gravt psykiskt sjuk är ju fastslaget.

https://inteloperations.org

Enligt R*min så "strålar" FRA hans könsorgan och anus med högfrekvent radar. Helt bisarra vanföreställningar. Detta kombinerat med vanlig övervakningsparanoia hos R*min.

Varför spionanklagelserna? Har R*min smugit i buskarna utanför FRA och fotat? Flugit drönare? Sen kopplingen till främmande makt. Har R*min blivit så frustrerad och paranoid att han sökt sig till den lede ryssen för att få hjälp i sin kamp mot FRA?

Alternativet är att han delat säkerhetsklassad information med främmande makt som han kom över under sin tid som konsult inom försvarsmakten 2018-2022. Troligen har hans psykiska ohälsa kommit 2022 och sedan dess eskalerat till fullständig psykos.

https://www.svd.se/a/K8yByy/misstankt-spion-var-it-konsult-pa-forsvaret

R*mins anhöriga? Dessa måste reagerat? Varför sitter inte redan R*min LPT:ad på psyket?

Mycket konstigt alltihopa. Mer lär väl framkomma efterhand. Ser fram emot FUP. Får bara hoppas den inte är söndermaskad helt.

Om det är killens hemsida förstår jag varför SÄPO tagit honom. Han borde körts direkt till psykakuten. Förmodar att han utreds för spioneri främst för sin tidigare koppling till FM och FRA, ifall han skulle läckt något eller fått med sig något som kan användas i spionsyfte.

Om fotot i länken är på honom själv så ser han helt klart helskandinavisk ut men tomtig. Namnet Ram*n kan komma från Gröna Vågen-föräldrar och efternamnet från norsk ätt. Bara gissar- men om föräldrarna var såna och kanske med i en sekt typ Hare Krishna så fattar jag varför man spårar ur.
Senast redigerad av SuraStina 2026-01-09 kl. 09:33.
Citera
2026-01-09, 09:43
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkens
R*min nämns vid namn på den här sidan https://inteloperations.org/io/Documentations/Whoami/Whoami

Citat:
Har inte hunnit läsa tråden, men den kvinna som står som styrelsesuppleant i MGM:s bolag är med all sannolikt mamma eller adoptivmamma till den 55-åriga kvinna i Eskilstuna med samma efternamn som MGM.

Den 55-årige kvinnan och styrelsesuppleanten är skrivna i samma bostad från 55-åringens. födelse till 90-talet. Finns samtidigt en norsk man med samma efternamn som MGM i Eskilstuna. Teorin är väl alltså att det måste finnas någon släktförbindelse mellan MGM och den 55-åriga kvinnan (troligen hans mamma).

55-åriga kvinnans föräldrar är troligen styrelsesuppleanten och norrbaggen Tellebond.

MGM möjligen halvperser, kvartsnorsk och kvartssvensk. Mannen med samma efternamn i Bromma troligen hans lillebror (detta namn definitivt persiskt). Det är väl MGM:s andra förnamn Ant*ni* (* o) som ställer till det lite, men morsan kanske bara tyckte att det var snyggt.

Nu har jag nog pusslat ihop det. Ram*n föddes nog som Rasmus, se länk ovan där han skriver "My nickname is Rasmus". Så antingen har han eller föräldrarna bytt namn på honom under uppväxten/ som vuxen.

Styrelsesuppleanten är väl mormor och sitter nog på nåt hem och har ingen aning om att barnbarnet använder hennes namn.

Vad heter mamma och lillebrorsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in