2026-01-09, 09:13
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Tips till dig. Kolla alla idiotier som nu protesterar. Vuxen-bebisar som står rakt upp och ned, och endast skriker.

Människor behöver lite och ordning igen. 100 år sedan skulle alla förstå att kärringen betedde sig högst olämpligt.
Vi lever inte 100 år sen och fascism kan du köra upp i röven med ditt babyförstånd.
Citera
2026-01-09, 09:14
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Så du vill backa utvecklingen 100år? Typisk Trump-supporter.
Typiskt fascister
Citera
2026-01-09, 09:15
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
En normal människa hade inte kört från ICE-agenterna i den situationen.

Hon är amerikansk medborgare och riskerade inte deportering.

En normal polis hade inte skjutit ihjäl en oskyldig medborgare bara för att hon sakta kör iväg från platsen, dessutom på uppmaning av två andra polisagenter. Det fanns inget som helst behov av att avlossa fyra skarpa skott mot huvudet från ett par meters håll.

Victim-blaming är enbart fult och lumpet, och säger mest bara hur snett skruvad man själv är.
Citera
2026-01-09, 09:16
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Lesbianen och HBTQ-aktivisten ifråga!

https://ibb.co/nqrFGk9s
Varför står det att hon dog för att skydda somalier? Hon dog för att en otränad/inkompetent ICE-agent bestämde sig för att mörda henne, medan hon nyttjade sin grundlagsskyddade rätt att protestera.
Citera
2026-01-09, 09:19
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Varför står det att hon dog för att skydda somalier? Hon dog för att en otränad/inkompetent ICE-agent bestämde sig för att mörda henne, medan hon nyttjade sin grundlagsskyddade rätt att protestera.
Jag kan inte rå för att du inte förstår bättre!
Krya på dig!
Citera
2026-01-09, 09:20
Medlem
Citat:
Så du vill backa utvecklingen 100år? Typisk Trump-supporter.
Din jävla mupp. Jag är för Ukraina. 100 år sedan var vissa saker bättre.

Idag tävlar folk om vem som har bäst moral istället för att visa riktig moral genom att åka till Ukraina och slå tillbaka ryssen.
Ser du inte något fel här?
Lag och ordning saknas i västvärlden.

Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Vi lever inte 100 år sen och fascism kan du köra upp i röven med ditt babyförstånd.
Skriv inte för mycket här så du hinner förbi bolaget samt få rätt till din aktivitetsersättning vänster-bebis.
Citera
2026-01-09, 09:21
Avstängd
Citat:
Jojo sätta sig i en bil o köra emot inspektörer, på minner om terroristen som körde efter Drottninggatan, han körde bara en lättlastbil.
Citera
2026-01-09, 09:22
Medlem
Umarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad som är juridiskt rätt just i denna situation har jag ingen åsikt om - det får de amerikanska juristerna reda ut.

Utifrån videon anser jag däremot personligen att tre skott i huvudet på en förare som kör lite olämpligt måste bero på totalt hjärnsläpp för ICE-killen alternativt att han är ett psycho som gillar att skjuta småbarnsmorsor i huvudet.

Jag har också låg förståelse för folk som försvarar myndighetspersoner som utövar dödligt våld mot civilbefolkningen om det inte är ABSOLUT nödvändigt.
Det är lätt för vem som helst att inta ”the moral high ground”, vilket du gör. Jag gillar verkligen inte det jag såg, men jag skulle aldrig få för mig att jag hade gjort mycket bättre ifrån mig. Jag dömer inte, med andra ord. Du dömer både dem och mig. Hoppas du känner dig riktigt moralisk och fin.
Citera
2026-01-09, 09:23
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Detta är såklart en tragisk händelse som beror på två faktorer:

1) ICE-agenterna är dåligt utbildade och har inte lärt sig att man endast använder det våld som situationen kräver. Det fanns ingen anledning att skjuta för att döda i detta sammanhang, bilen hade inte tillräcklig fart för att ens vara nära att skada agenten.

2) En toxisk feminism som gör att kvinnor får en felaktig bild av verkligheten, de har matats av Hollywood och annan media att kvinnor är riktiga boss babes, en kvinna kan lätt slå ner fyra fullvuxna män med en handviftning och när en man säger till en kvinna att göra en sak, även om han är polis, så kan kvinnan bara komma med en rapp kommentar som får mannen att tappa hakan.

Sen är de som är mest upprörda över det här dödsfallet i den här tråden de som jublade högst när Charlie Kirk blev mördad så ni kan hoppa ner från era höga hästar.
Citera
2026-01-09, 09:23
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Jojo sätta sig i en bil o köra emot inspektörer, på minner om terroristen som körde efter Drottninggatan, han körde bara en lättlastbil.

Absolut, den kopplingen gjorde man ju direkt

Citera
2026-01-09, 09:25
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Jag kan inte rå för att du inte förstår bättre!
Krya på dig!
Ditt liv blir inte bättre för att du stödjer Trump & Co, tvärtom.
Citera
2026-01-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fomi
Det var en märkligt vinklad utveckling av situationen. Är det oftast föraren som utsätts för hot med tillhygge som gjort fel menar du, och det är okej att hota med tillhygge därav? Mest för att utveckla ytterligare.

Men nej, det får man givetvis inte... om man nu inte kan hävda självförsvar i och med den hotfulla situationen. Det verkar ju fungera.
Jag sa väl heller aldrig att hon fick lov att köra över ICE-agenten.
Det var du som sa att man behöver väga in situationen. Vad jag försökte säga är att det är skillnad om man som bilförare blir utsatt för road rage helt oväntat eller om man själv har gjort nåt som man vet retar föraren i bilen framför. I det senare fallet finns en mental beredskap föe road race. Man blir inte tagen på sängen när nån stannar och kliver ur. Kvinnans beteende mot ICE innan skjutningen skulle, överfört till ditt exempel, innebära att hon legat och förföljt en bil i rumpan i två mil. Hon borde därför haft en mental beredskap för att de skulle kunna stanna henne. Det måste man väga in.

Du får också väga in att vi nu vet att kvinnan var medlem i en grupp som tränade på bilkonfrontationer med ICE. Överfört till ditt exempel så är det som att nån tränar på att framkalla road rage. Och sen blir stressad när det inträffar. Och då kör över folk för att komma undan sina handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in