2026-01-09, 01:49
Avstängd
Älskling... då kan du fråga varför inte delstaten Minnesotas (som inte ens Reagan kunde vinna) domstol eller åklagare har gripit ICE agenten 😂😂😂

min lilla vargis förstår inte även om du har rätt så kan ICE agenten bara säga "jag var rädd " och då MÅSTE åklagare bevisa men kan inte trots videon 🥺

Minns du inte här i Sverige när ett fyllo sa att han hade en bomb och alla med en hjärna kunde se att det var alkoholen som pratade... kvinnliga k9 polisen, busade hunden och tingsrätten dömde henne skyldig...men som tur hade hon en vass advokat och sa ",hon var rädd för sitt liv "

oppps åklagaren måste bevisa hon ljuger , går inte - hon friades 😊

Sluta lipa och acceptera fakta

Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag har svårt att tro att Försvarsmakten tappat så mycket kvalitet att de skulle ha släppt en sån som du nära några skarpladdade vapen. Tvärtom verkar din alternativa verklighet ha en hel del inslag från Hollywood-filmer.

Och rent psykologiskt kan man ju undra varifrån behovet att försöka hävda att man förstår sig på vapen kommer. Dina vapenfantasier har ju absolut inget att göra med vad som hänt i USA...

Jag är dessutom noll intresserad av vad det amerikanska rättsväsendet kommer fram till, jag är helt säker i min egen bedömning. Det är sällan det finns så mycket videomaterial ur så många vinklar, så det som hände är kristallklart.

Och som sagt, att du sitter i ett anonymt svenskt forum och gottar dig åt att "kärringen" fick vad hon förtjänade och att ICE-agenten kommer att komma undan säger precis allt man behöver veta om dig.
Senast redigerad av David1982 2026-01-09 kl. 01:51.
Citera
2026-01-09, 01:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vilket man inte gör. Enligt policy. Kvinnan flydde och för att idioten inte vet sitt jobb så sköt han ihjäl henne.

Jaså, vilken policy då? De var ju inte ute efter att deportera henne eftersom hon var amerikansk medborgare.

De ville antingen ställa frågor eller bara få bort henne från vägen. Hon riskerade i princip ingenting.
Citera
2026-01-09, 01:55
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hon kör ju på honom. Anledningen till att han inte ramlar framför SUV:ens hjul är sannolikt för att han lutar kroppen så att hon mest träffar överkroppen, inte benen.

Hon skulle inte ha kört överhuvudtaget. Hon hade fått order av ICE-agenterna att stanna och gå ur bilen.
Det var en stressande situation, och det finns rykten om att agenterna gav olika direktiv, dvs att någon samtidigt sa åt henne att köra undan. Vad hade du gjort i den situationen?
Citera
2026-01-09, 01:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jaså, vilken policy då? De var ju inte ute efter att deportera henne eftersom hon var amerikansk medborgare.

De ville antingen ställa frågor eller bara få bort henne från vägen. Hon riskerade i princip ingenting.
Lär dig läsa ditt mongo. Du svarade fan själv på inlägget där jag länkade och citerade.
Citera
2026-01-09, 01:56
Avstängd
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gkWaq1/sag-renee-bli-dodad-av-ice-de-skot-min-fru

Bara se på flatorna så ser man att de är arga rabiata vänster folk... ingen klass alls ...

Citat:

Citera
2026-01-09, 01:57
Avstängd
Citat:
Lär dig läsa ditt mongo. Du svarade fan själv på inlägget där jag länkade och citerade.

Texten du citerar handlar inte om det.
Citera
2026-01-09, 01:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det var en stressande situation, och det finns rykten om att agenterna gav olika direktiv, dvs att någon samtidigt sa åt henne att köra undan. Vad hade du gjort i den situationen?
Du rushade upp mot hennes bil och började slita i dörren och ta sig in genom rutan. Klart hon kör.
Citera
2026-01-09, 01:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Texten du citerar handlar inte om det.
Jo, men du är för ICE kåt för att ta till dig det.
Citera
2026-01-09, 02:01
Medlem
Tuors avatar
Om kvinnans fru var där och filmade så är det uppenbart att de enbart var där för att störa ICE. Vilka idiotkärringar

Två HBTQare åker dit för att störa de vita, "fascistiska grisarna".
Hon trodde att hon kunde bete sig hur som helst och sedan nästan köra på en agent.

Darwin hade andra planer dock.
Citera
2026-01-09, 02:06
Medlem
Jag tror inte hon försökte köra över någon, men det var lite «play stupid games win stupid prices» över det här altså.
Då beväpnade män siktar på dig och ber dig stanna/komma ut ur bilen.. ja då måste man på nåt sätt försöka använda hjärnan.
Citera
2026-01-09, 02:08
Avstängd
Hon hade 3 barn den yngsta är 6 år
Pappan är död och nu mamman

Man skulle tro när man har ett barn och barnet har bara en förälder kvar, så trodde jag att man skulle föregå med gott exempel och inte ta onödiga risker som hon gjorde

Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Om kvinnans fru var där och filmade så är det uppenbart att de enbart var där för att störa ICE. Vilka idiotkärringar

Två HBTQare åker dit för att störa de vita, "fascistiska grisarna".
Hon trodde att hon kunde bete sig hur som helst och sedan nästan köra på en agent.

Darwin hade andra planer dock.
Citera
2026-01-09, 02:09
Avstängd
Citat:
Du rushade upp mot hennes bil och började slita i dörren och ta sig in genom rutan. Klart hon kör.

En normal människa hade inte kört från ICE-agenterna i den situationen.

Hon är amerikansk medborgare och riskerade inte deportering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in