Citat:
Har inte totalkoll på Vsk under Kalle men hörde någonstans att han gillar långa/stora boxspelare som 9a.
Ja Okeke ska ju vara en prestigevärvning ändå så krav har han ju på sig men vet inte om jag ser honom som en startspelare. Hedlöf lär väl flyttas upp om Vagic drar, det tar jag för givet. Då har vi ok täckning på mittbacken men hade varit bra med en till där. Vänsterback bakom Noah är också ett frågetecken för vill inte rubba på Winther om han ska starta som mittback. Utöver det ser det ok ut även om anfallsposten också känns oklar trots Paulos avslutning. Vet inte om Kalle vill spela honom för ens och då har vi bara Kaboure och Vasic där framme, båda frågetecken.
Stämmer det lär Vasic få chansen på riktigt . Paulos och Kabore är andra typer.
På vänster kan Winther spela och flytta in Fofana bredvid Eriksson om det är så att Skoglund försvinner och Fofana är tänkt ute till höger.
Där är det stora problemet om det skulle bli så.
Vi flyttar runt spelare som ett lapptäcke och då finns ingen kontinuitet.
Fylla på med enbart HTFF spelare gör inte att vi är tillräckligt starka för att utmana om guldet eller ens topp 3 om vi får skador och med europaspelet.
Så min slutsats är att om vi ska vara starka på alla fronter behövs varje spelare som lämnar ersättas men ett etablerad spelare och skola in dom yngre likt Kim var duktig på.
Det är kanterna som det lär hända saker på oavsett.
Men som vanligt sitter jag lugn i båten och litar på staben och strategin och vi Bajare ska fortsätta vara ödmjuka över vår position och glädjas över där vi står och presterat dom senaste åren.
Vi får aldrig glömma vart vi kom ifrån och vilka steg vi tagit.