2026-01-08, 12:19
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Gjorde vi? Var det inte många som frågade sig varför laget kantrade åt vänster, medan högerbacken stod i öppna landskap och viftade efter en boll som han sällan eller aldrig fick? Var det inte många som undrade varför MFF lät motståndarna samla sig innan man gick till anfall?

Nu är Wettergren sparkad också? Vad var egentligen tanken där, och vad fick han för effekt?
Kollade igenom lite inlägg från slutet på 2024 och du har rätt till viss del. Vissa började tvivla lite även om resultaten fortfarande var bra även om de flesta var överens om att Rydström allt jämt gjorde ett bra jobb. Du var nog den som var mest kritisk mot Rydström där och då.

Faktum kvarstår dock att det går fort i fotboll nuförtiden.
Citera
2026-01-08, 12:23
Medlem
Jimmy Thelin kanske nobbar AIK till förmån för jumbolaget i den australiska ligan.

The Australian (Australien) uppger att Jimmy Thelin är intresserad av jobbet som tränare för Western Sydney Wanderers, om klubben bryter med Alen Stajcic. Representanter för Thelin ska ha erbjudit honom till Western Sydney Wanderers, som är jumbo i ligan.
Citera
2026-01-08, 14:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jimmy Thelin kanske nobbar AIK till förmån för jumbolaget i den australiska ligan.

The Australian (Australien) uppger att Jimmy Thelin är intresserad av jobbet som tränare för Western Sydney Wanderers, om klubben bryter med Alen Stajcic. Representanter för Thelin ska ha erbjudit honom till Western Sydney Wanderers, som är jumbo i ligan.

Håller alla tummar!
Citera
2026-01-08, 14:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Så blev Babbego intresserad av australiensisk ligafotboll.
Citera
2026-01-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det är 99% att Victor Eriksson stannar. Madjed är jag mer orolig för om han skulle lämna, killen är poänggaranti och kommer vara viktig på vänsterkanten om vi ska utmana i toppen.

Vagic är jag fine med men sen vill jag se bibehållen trupp. Ser dock ut som att Skoglund eventuellt sticker också, isåfall behöver vi ersätta med toppklass.

Nu väntar jag bara på att Lahdo skriver på 5 årskontraktet. Vägrar han krita nytt är det bara att släppa redan nu till högstbjudande.
Okeke måste kunna bättre även om jag är tveksam och samma gäller även Kabore.
Tappar vi 3 spelare från startelvan blir det tufft i längden men någon etablerad ersättare vore önskvärt.
Vi har en bra startelva men truppen blir förr tunn och känslig för skador.
Vet inte hur ledningen tänker kring ersättare för dom som lämnar . Kanske ger dom yngre chansen men det återstår att se.
Citera
2026-01-08, 15:07
Medlem
Mjällbys prislapp på Manneh: €10 miljoner eller 107 miljoner SEK. Det finns inga bud för närvarande och därför kommer han sannolikt att stanna till sommaren åtminstone. Aksum vill spela honom som nia och konkurrera om platsen med Bergström.
Senast redigerad av Svenshult 2026-01-08 kl. 15:24.
Citera
2026-01-08, 15:26
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Tappar vi 3 spelare från startelvan blir det tufft i längden men någon etablerad ersättare vore önskvärt.
Vet inte hur ledningen tänker kring ersättare för dom som lämnar . Kanske ger dom yngre chansen men det återstår att se.
Ja, Okeke känns som en chansning. Jag hoppas att han exploderar i vår men är också tveksam till honom. Vagic är helt rätt att släppa, Winther - Eriksson är toppklass och Noah Persson ska ju vara vänsterback. Fofana är tillräckligt bra som tredjeval där.

Tyvärr lämnar nog Skoglund som sagt och då måste han ersättas. Lämnar ingen annan är vi i gott slag inför våren.
Citera
2026-01-08, 15:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
KK gillar speed så Okeke kommer vara uppskattad, fick jag höra idag av en som haft KK som tränare. Varför är du orolig? Vi hade Tounekti och Lahdo framför honom. Tar tid att komma in i träningsmängden (tempo, intensitet) och att uppfylla kraven för den typ av fotboll en ytter i hellbergs Bajen behöver klara av.
Citera
2026-01-08, 16:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Så blev Babbego intresserad av australiensisk ligafotboll.
Inga trummor eller ultras i Australien. Adolf kommer bli salig.
Citera
2026-01-08, 17:17
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Eller så var han Batan-klar?
Har han också stenkoll på att vitt bröd är en fotbollsspelares kryptonit månne?
Citera
2026-01-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
KK gillar speed så Okeke kommer vara uppskattad, fick jag höra idag av en som haft KK som tränare. Varför är du orolig? Vi hade Tounekti och Lahdo framför honom. Tar tid att komma in i träningsmängden (tempo, intensitet) och att uppfylla kraven för den typ av fotboll en ytter i hellbergs Bajen behöver klara av.
Du kan ha rätt men det jag såg av honom ifjol men i kims spel då var att det fanns speed men i övrigt var han rätt begränsad i spelförståelse , passning och tekniskt .
1 mot 1 på små ytor var inte heller kanon utan han behövde större ytor och gå förbi på fart.
Men ska sägas att Kim ville trycka ner motståndarna och då passade inte det Okeke.
Hur Kalle ska följa Kims spelidé i det som funkade och addera sina idéer i andra delar blir spännande och se.
Kanske gynnar honom och det jag är 100% ening i är att det tar tid att komma in i systemet och träningsmängden.
Där blir nyckeln för Kalle och bajen att fortsätta träningskulturen och där hade vi ett övertag i matcherna att vi orkade mer och inte minst psykologiskt att veta att man är starkare än motståndarna.
Citera
2026-01-08, 17:25
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Fast det där är oddsen för att VINNA Allsvenskan, vilket inte är samma sak som tippad ordning, för jag håller med oddssättararen att det är troligare att Aik kan överraska och vinna än att Gais gör det,
men - iofs beroende på transferfönstret - troligare att Gais kommer före Aik i sluttabellen.
AIK är alltså mer troliga vinnare är GAIS men GAIS är troligare att komma före AIK? Denna matte lär man sig inte på universitetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in