2026-01-08, 19:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
AIK är alltså mer troliga vinnare är GAIS men GAIS är troligare att komma före AIK? Denna matte lär man sig inte på universitetet.
Bajenmatematik kan man bara lära sig av livets hårda skola.
Citera
2026-01-08, 19:09
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
AIK är alltså mer troliga vinnare är GAIS men GAIS är troligare att komma före AIK? Denna matte lär man sig inte på universitetet.

Citat:
"An idiot admires complexity, a genius admires simplicity, a physicist tries to make it simple, for an idiot anything the more complicated it is the better"

Terry Davis, skapare av TempleOS.

Jag skiter i vad universitet och kapitalförflyttare anser. Fotboll är en anomali och ologiskt i sin essens. Det "tycker" jag och sedan om andra motsätter sig mig så giver jag dem på moppo. SkinHead 88 (14 hål-i-ett, som en golf-referens med endast elva - älva - brudar att sätta på?).

Tillägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Ja, så är det. Runkeriet i högskolor, universitet, Wall Street-vargar m.fl (Den Svarta Massan-entreprenörer m.fl) etc. kan dra dit pepparn växer (Indien?).
Citera
2026-01-08, 19:16
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Terry Davis, skapare av TempleOS.

Jag skiter i vad universitet och kapitalförflyttare anser. Fotboll är en anomali och ologiskt i sin essens. Det "tycker" jag och sedan om andra motsätter sig mig så giver jag dem på moppo. SkinHead 88 (14 hål-i-ett, som en golf-referens med endast elva - älva - brudar att sätta på?).

Tillägg:

Ja, så är det. Runkeriet i högskolor, universitet, Wall Street-vargar m.fl (Den Svarta Massan-entreprenörer m.fl) etc. kan dra dit pepparn växer (Indien?).
Välkommen tillbaka Erik
Citera
2026-01-08, 20:20
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Så blev Babbego intresserad av australiensisk ligafotboll.
Haha, garanterat.

"Jag har alltid varit svag för Wanderers, de spelar en väldigt Europa-kompatibel fotboll. Synd bara att det ligger 10 000 sjömil bort..."
Citera
2026-01-08, 21:50
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Så blev Babbego intresserad av australiensisk ligafotboll.
Haha ja nu jävlar ska det skapas en ny tråd. Har faktiskt inget emot det, den förra var kul att följa ändå.
Citera
2026-01-08, 21:56
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Okeke måste kunna bättre även om jag är tveksam och samma gäller även Kabore.
Tappar vi 3 spelare från startelvan blir det tufft i längden men någon etablerad ersättare vore önskvärt.
Vi har en bra startelva men truppen blir förr tunn och känslig för skador.
Vet inte hur ledningen tänker kring ersättare för dom som lämnar . Kanske ger dom yngre chansen men det återstår att se.
Ja Okeke ska ju vara en prestigevärvning ändå så krav har han ju på sig men vet inte om jag ser honom som en startspelare. Hedlöf lär väl flyttas upp om Vagic drar, det tar jag för givet. Då har vi ok täckning på mittbacken men hade varit bra med en till där. Vänsterback bakom Noah är också ett frågetecken för vill inte rubba på Winther om han ska starta som mittback. Utöver det ser det ok ut även om anfallsposten också känns oklar trots Paulos avslutning. Vet inte om Kalle vill spela honom för ens och då har vi bara Kaboure och Vasic där framme, båda frågetecken.
Citera
2026-01-08, 22:03
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nåja, blanda inte in oss övriga kverulanter i Lunkans skola. Bajenmatematiken har Quantum hand om
Citera
2026-01-08, 23:08
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det är 99% att Victor Eriksson stannar. Madjed är jag mer orolig för om han skulle lämna, killen är poänggaranti och kommer vara viktig på vänsterkanten om vi ska utmana i toppen.

Vagic är jag fine med men sen vill jag se bibehållen trupp. Ser dock ut som att Skoglund eventuellt sticker också, isåfall behöver vi ersätta med toppklass.

Nu väntar jag bara på att Lahdo skriver på 5 årskontraktet. Vägrar han krita nytt är det bara att släppa redan nu till högstbjudande.

Högerkanten va?😊

Jag gillar Skoglund men tycker vi kan steppa upp ett snäpp där så jag har inga problem med att han eventuellt lämnar även om jag gillar honom.

Enig med det sistnämnda. En förlängning på Lahdo är sjukt viktigt. Blir mer och mer orolig ju längre tid det tar.
Citera
2026-01-09, 03:31
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Kollade igenom lite inlägg från slutet på 2024 och du har rätt till viss del. Vissa började tvivla lite även om resultaten fortfarande var bra även om de flesta var överens om att Rydström allt jämt gjorde ett bra jobb. Du var nog den som var mest kritisk mot Rydström där och då.

Faktum kvarstår dock att det går fort i fotboll nuförtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Haha ja nu jävlar ska det skapas en ny tråd. Har faktiskt inget emot det, den förra var kul att följa ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Högerkanten va?😊

Jag gillar Skoglund men tycker vi kan steppa upp ett snäpp där så jag har inga problem med att han eventuellt lämnar även om jag gillar honom.

Enig med det sistnämnda. En förlängning på Lahdo är sjukt viktigt. Blir mer och mer orolig ju längre tid det tar.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Sett den förut, har det något att göra med att han spelade Gothia cup i somras?
Han var med och spöade Häcken med 2-0 ( gjorde assist till 2-0 snyggt https://www.tiktok.com/@fotbollskanalen/video/7392254525920333089)

Jag sätter ut hakan och säger att ni blir sämst i stan i år….

Så ni borde lyssna på mig sist någon gjorde det vann ni Sm-guld

Lunkan kom aldrig med men han verkar ha huvudet så uppe i sin egna röv så det spelar ingen roll….
Citera
2026-01-09, 03:42
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag sätter ut hakan och säger att ni blir sämst i stan i år….

Så ni borde lyssna på mig sist någon gjorde det vann ni Sm-guld

Lunkan kom aldrig med men han verkar ha huvudet så uppe i sin egna röv så det spelar ingen roll….
Hahaha ja jag hakar på direkt.
Citera
2026-01-09, 03:44
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Hahaha ja jag hakar på direkt.

Jag fattar inte denna lunkan är han någon expert på allt som generalen i engelska tråden?

En sån som verkligen alltid har rätt oavsett samtalsämne? Och hur dumt det låter.

Har aldrig gått i polemik med honom.
Citera
2026-01-09, 04:19
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag fattar inte denna lunkan är han någon expert på allt som generalen i engelska tråden?

En sån som verkligen alltid har rätt oavsett samtalsämne? Och hur dumt det låter.

Har aldrig gått i polemik med honom.
Han är 100 gånger värre än generalen. Är inget snack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in