2026-01-09, 03:09
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Folk verkar tycka dom är coola när dom "hatar snuten" och bah jää Fuck the police vi är livets hårda skola.🔓🪛
Ungefär som här på flashback. Fascisterna och SD-packet hatar polisen för att inte göra sitt jobb. Logiken är att så länge som våldet sker mot andra än ni själva, misogyna rasister, är det ok, annars inte.
Citera
2026-01-09, 03:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag har inte sagt att hon inte visste att de var ICE agenter. Jag sa att två maskerade och beväpnade män försöker ta sig in i hennes bil på ett väldigt våldsamt och olovligt vis. Det är inget som stoppar dem att lugnt gå fram och säga åt henne att hon får kliva ur bilen och arrestera henne över blåljussabotage.

Han avrätta henne och du anser att det är ok för hon var homosexuell. Det är allvarligt fel på dig.

Edit: All new ICE agents are required to undergo the 8-week Basic Immigration Law Enforcement Training Program, during which they train 6 days a week at a facility in Georgia and learn to find, arrest, and deport people. In the past, ICE officials underwent a five-week Spanish-language training program and 16 weeks of basic training, according to the ICE website.

https://fortune.com/2026/01/08/former-ice-director-wartime-recruitment-bonus-officer-training-pay/

"Jag sa att två maskerade och beväpnade män försöker ta sig in i hennes bil på ett väldigt våldsamt och olovligt vis."
De frågade nog snällt de första gångerna.

Utbildningen är på totalt 27 veckor.
"ICE agents must complete a 27-week training program at the Federal Law Enforcement Training Center (FLETC)"

Utöver det finns det ett krav på att man redan har en bachelor, dvs. fyra års högskoleutbildning.
"A bachelor’s degree is required to become an ICE agent, with preferred fields including criminal justice, homeland security, and foreign languages."

Sedan finns det personer som redan har en militär eller polisiär bakgrund.
"Military or law enforcement experience can strengthen applications."

https://research.com/careers/how-to-become-an-ice-agent

ICE-agenterna har alltså betydligt mer utbildning än svenska poliser.
Citera
2026-01-09, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nä tacka fan för det.

Det finns madsor av klipp på händelsen. Det fanns inte fog att sätta två skott i huvudet på henne genom sidorutan. Solklart mord.
En mindre idiot. Hon köpte såklart sin påhittade ideologi om alla farliga fascister i samhället och skulle göra ett statement genom att köra över en polis. Bängare käring får man leta efter.

3 barn hade hon också och ska leka aktivist i 40-årsåldern. Vilken bra mamma.. Exakt samma som det feminist skräp som finns i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Ungefär som här på flashback. Fascisterna och SD-packet hatar polisen för att inte göra sitt jobb. Logiken är att så länge som våldet sker mot andra än ni själva, misogyna rasister, är det ok, annars inte.
Logiken är att våld ska ske mot dom som bryter lagen. Hur svårt ska det vara jävla tomte. Jag tror varken du eller jag hade agerat som kärringen.
Senast redigerad av MjShamona 2026-01-09 kl. 03:20.
Citera
2026-01-09, 03:51
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Jag sa att två maskerade och beväpnade män försöker ta sig in i hennes bil på ett väldigt våldsamt och olovligt vis."
De frågade nog snällt de första gångerna.

Utbildningen är på totalt 27 veckor.
"ICE agents must complete a 27-week training program at the Federal Law Enforcement Training Center (FLETC)"

Utöver det finns det ett krav på att man redan har en bachelor, dvs. fyra års högskoleutbildning.
"A bachelor’s degree is required to become an ICE agent, with preferred fields including criminal justice, homeland security, and foreign languages."

Sedan finns det personer som redan har en militär eller polisiär bakgrund.
"Military or law enforcement experience can strengthen applications."

https://research.com/careers/how-to-become-an-ice-agent

ICE-agenterna har alltså betydligt mer utbildning än svenska poliser.

https://ice.usajobs.gov/job/848195900

Deportation officer är om jag förstår det rätt också en typ av ICE-agent. Kraven för det är mycket lägre.
Citera
2026-01-09, 03:52
Medlem
Typiskt Karen moment, feminismen dödade kvinnan, kvinnor är vana vid att deras beteende aldrig resulterar i några konsekvenser, framförallt vita medelklass och där över.
Citera
2026-01-09, 04:04
Medlem
DrOutlaws avatar
Alla ni som försvarar ICE killen är helt jävla efterblivna. Han skjuter i sidorutan, när första skottet avlossas så är bilen TYDLIGT redan på väg bort från honom. Det är ett solklart mord av en horunge på en powertrip som ville skjuta någon.
Citera
2026-01-09, 04:20
Medlem
Korv-Bajss avatar
Megyn Kelly rapporterar och säger vad hon tycker:
https://www.youtube.com/watch?v=kH4W1TyUeQg
Citera
2026-01-09, 04:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Alla ni som försvarar ICE killen är helt jävla efterblivna. Han skjuter i sidorutan, när första skottet avlossas så är bilen TYDLIGT redan på väg bort från honom. Det är ett solklart mord av en horunge på en powertrip som ville skjuta någon.

Du säger det, efter att ha tittat på videon flera gånger i lugn och ro i slow motion, troligen från den vinkel som fulmedia använder.

Det är något helt annat än att reagera instinktivt på bråkdelar av en sekund när man blir påkörd.
Då blir det snarare putativt nödvärn.
Citera
2026-01-09, 04:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Megyn Kelly rapporterar och säger vad hon tycker:
https://www.youtube.com/watch?v=kH4W1TyUeQg

Det gör hon väl inte när hon låtsas som att hon inte har förståelse överhuvudtaget för att folk kan bli rädda för ICE, när det uppenbarligen är en medveten strategi från Republikanerna att skrämma och provocera folk med ICE? Det är ingen slump att de håller på som de gör. Jag förstår såklart varför hon inte är öppen med det, då mister ju syftet lite av sin funktion, men hur kan man inte genomskåda det?
Citera
2026-01-09, 04:48
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du säger det, efter att ha tittat på videon flera gånger i lugn och ro i slow motion, troligen från den vinkel som fulmedia använder.

Det är något helt annat än att reagera instinktivt på bråkdelar av en sekund när man blir påkörd.
Då blir det snarare putativt nödvärn.

Men att kvinnan drog från platsen har du ingen förståelse för
Citera
2026-01-09, 05:01
Medlem
DeValeras avatar
Huruvida det var rätt att öppna eld mot kvinnan har nog att göra vad man står politisk. Samma personer som tycker att detta var ett grovt fel anser kanske att det var helt rätt att skjuta den kvinnliga demonstranten i kongressbyggnaden för 5 år sedan, och vice versa.

Alla som i sitt yrke är beväpnade av staten bör ha en tillräcklig god utbildning i hur man använder vapnet och när det kan användas och vart i kroppen man i första hand ska skjuta mot. Att skjuta mot huvud och bröst bör endast ske om det direkt handlar om att avbryta livsfara.

På de bilder som jag sett så verkar hon inte köra mot någon person, men det kan givetvis bero på kameravinklar.

En annan fråga som väcks är vad gjorde den stora folksamlingen där. Om myndigheten var där i sin tjänsteutövning så borde försök att störa den beivras och de borde få uppbackning av lokal polis för att arrestera de som försöker förhindra tjänsteutövningen. Lite mer kraftfulla av detta skulle självklart ha förhindrat denna tragedi som blev med skottlossningen.
Citera
2026-01-09, 05:04
Medlem
Sobrilbils avatar
https://youtube.com/shorts/IS3kAAl6zCU?si=2i_PKmUSAKutL3yd

De griper en person som tydligen har spottat på en av agenterna. Allt för att trycka ner befolkningen med statlig makt. Stånga mig, sparka mig, gör någonting!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in