Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
Ja de har all möjlighet att öppna fler baser igen, de har ju själva stängt nästan alla de hade innan. Alla vet att den enda anledningen till detta är att utvinna naturresurser, något som direkt kommer påverka inuiterna som nu bor där.
Kompletterar med Trumps storhetsvansinne som även indikerar imperialism.
Från USAs bakgård till att helst äga Grönland och Kanda.
Han är död innan de får upp metallerna men vill väl skriva in sig i historieböckerna och synas via monument som Arc The Trump och annat krimskrams.
Trump har nyss gett en intervju till Times som tangerar både Grönland och hybris.
Han hävdade att de enda gränserna för hans makt är hans egen "moral" och "sinne" och försäkrade att han inte kände sig begränsad av internationella lagar.
Times frågade om det fanns gränser för hans makt svarade han: ”Ja, det finns en sak. Min egen moral. Mitt eget sinne. Det är det enda som kan stoppa mig.”
”Jag behöver inte internationell rätt”.
”Jag är inte ute efter att skada människor.”
"Det beror på vad man definierar av internationell rätt”.
På frågan om USA:s lojalitet till NATO vägde tyngre än önskan att ta över Grönland svarade presidenten: ”Det kan vara ett val.”
Att äga.
"För det är vad jag känner är psykologiskt nödvändigt för framgång.
Jag tror att ägarskap ger dig något som du inte kan göra med en hyra eller ett fördrag.
Äganderätt ger dig saker och element som du inte kan få genom att bara underteckna ett dokument”, sa Trump.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-president-powers-limit-overreach-b2897141.html?utm_source=taboola&utm_medium=exchan ge&tblci=GiCDji_bq91oQ75payFvP3TJ1RdpGz-sE57iPBNz_f996CDj3U8olYfV7f3A4McxMK-WPg#tblciGiCDji_bq91oQ75pay FvP3TJ1RdpGz-sE57iPBNz_f996CDj3U8olYfV7f3A4McxMK-WPg
Stabilt som fan.