2026-01-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
En liten hake i detta kanske? Har Transportstyrelsen tagit körkortet av henne p.g.a att hon varit berusad vid ratten eller har det hänt något annat också?

Hon säger att det skett en viltolycka, oklart vad hon smällt med, kan vara allt från en en skogsmus till en förrymd cirkushäst. Kan ju vara vårdslöshet i trafik också.
Citera
2026-01-08, 21:51
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebbelYell
Enligt nyligen uppdaterad SVT artikel har Nyberg inte delgivits misstanke.

www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sds-talesperson-i-polisfragor-misstankt-for-rattfylla

Det kan finnas logiska förklaringar till att historierna skiljer sig. Nyberg kan ha blåst ”positivt” i sållningsinstrumentet men negativt i bevisinstrument. Nyberg säger att hon blåste negativt på stationen (bevisinstrument) och uttalar sig inte om vad som hände på plats.

Hon är alltså enligt SVT misstänkt men har inte delgivits misstanke.

PÅ vilka grunder tog polisen hennes körkort i så fall?
Citera
2026-01-08, 21:51
Medlem
1754s avatar
Såg på Aktuellt nyss där hon uttalade sig. Enligt henne så hade polisen bett henne att köra ner till polisstationen för att göra ett alkoblås.

Förstår hon inte ens själv hur korkat det låter? Erkänn istället....
Citera
2026-01-08, 21:57
Medlem
Analys när tullen kan genom se vilken drog det är på 20 sekunder genom sina tester?
Varför kan inte polisen göra likadant?
Citera
2026-01-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Såg på Aktuellt nyss där hon uttalade sig. Enligt henne så hade polisen bett henne att köra ner till polisstationen för att göra ett alkoblås.

Förstår hon inte ens själv hur korkat det låter? Erkänn istället....

Det kommer ju fram i sådant fall om detta inte är sant.
Hon borde rimligen varit helt tyst/inga kommentarer om hen ville tysta ner?
Citera
2026-01-08, 22:04
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Analys när tullen kan genom se vilken drog det är på 20 sekunder genom sina tester?
Varför kan inte polisen göra likadant?

Jag spekulerar bara här, så ta mig med en rejäl nypa salt.
Dessa "snabbtestare" är förmodligen inte helt 100% tillförlitliga. Ungefär som blåsinstrumenten de tar utandningsprov med. De ger en trovärdig indikation....men visar den olaglig utandningsluft så måste ett blodprov med högre säkerhet tas för att säkerställa att maskinen inte visar fel. Jag ANTAR att något liknande gäller för dessa narkotikaprovsmaskiner som tullen används...de är generellt sett väldigt trovärdiga....men för att bekräfta med 100% säkerhet så gör man ett säkert labbtest senare för att kontrollera.

Som sagt...jag gissar hej vilt här. Men det låter trovärdigt för mig iallafall..
Citera
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolandRomanski
SD-politiker jobbar hårt för Sverige säde har inte tid för att missbruka.

Jag vill ändå lyfta fram att hon jobbar väldigt hårt för Sverige.
Hon har, otvivelaktigt och uppenbarligen, tid.
Kör i fyllan dessutom.
Lägsta av de lägsta.

Jobbar hårt för sverige genom att köpa kokain?
Jobbar hårt men stödjer foxtrot med pengar?
Du är inte så klipsk du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082
Märkligt att hon förnekar det, för om det inte stämmer så har Aftonbladet gjort bort sig och kan stämmas.
Men är det sant ska hon avgå direkt.
hur många dopade erkänner doping när dom torskat ? Kärringen har kört bil grovt rattfull över en promille körkortet taget på plats o så lägger vi till narkotikan på det grattis Sverige vi har ett resultat ! Packa grejerna och avgå nu direkt !
Citera
2026-01-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Jag spekulerar bara här, så ta mig med en rejäl nypa salt.
Dessa "snabbtestare" är förmodligen inte helt 100% tillförlitliga. Ungefär som blåsinstrumenten de tar utandningsprov med. De ger en trovärdig indikation....men visar den olaglig utandningsluft så måste ett blodprov med högre säkerhet tas för att säkerställa att maskinen inte visar fel. Jag ANTAR att något liknande gäller för dessa narkotikaprovsmaskiner som tullen används...de är generellt sett väldigt trovärdiga....men för att bekräfta med 100% säkerhet så gör man ett säkert labbtest senare för att kontrollera.

Som sagt...jag gissar hej vilt här. Men det låter trovärdigt för mig iallafall..
Låter rimligt!
Citera
2026-01-08, 22:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asnebakdel
Även advokaten förnekar:

https://www.gp.se/politik/advokaten-om-katja-nyberg-alla-uppgifter-helt-felaktiga.bc7a4baa-eb36-40a6-9ed9-f87c99413e6b

Advokaterna förnekar alltid om deras klient vill ha det så. De säger det klienten vill att de ska säga. De vill gärna väcka misstankar om att polisen gjort fel. Svårare än så är det inte

Det är uppenbart om man följer med i trådar på här i krimtrådar eller i media. Först säger de att klienten är oskyldig och att klienten inte förstår vad det hela handlar om.

Advokaten säger att man har bevis som motbevisar det polisen och åklagaren hävdar. Att allt kommer fram under rättegången. Men under rättegången har inget nytt kommit fram. Det finns inga motbevis.

Sen kan det vara så att mitt i allt erkänner klienten som helt förnekat allt. Ja, då hakar advokaten på det tåget och säger plötsligt att klienten erkänt, men att det inte alls gått till som polis och åklagare säger.

Allt är bara snack. Precis som när det är boxning och MMA. Den svagare motståndaren med mindre erfarenhet säger att han/hon är bäst. Starkare än motståndaren. Försöker psyka motståndaren. Och blir sen slaktad och knockad.

Spel för gallerierna. När/om det kommer fram andra uppgifter som bevisar att Katja ljugit om hur det hela gått till, kommer advokaten säga annat än det som sas ursprungligen.
Citera
2026-01-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Just nu kan man bara spekulera.
Analys av blodprov ska ske. Om det visar sig att hon inte var onykter och att inget knark funnits, händer inte så mycket.
Om det visar sig att hon var onykter och körde bil är hennes politiska karriär över. Hon lär plockas bort från riksdagslistan.
Då kan hon avbryta tjänstledigheten från polismyndigheten och återgå till att vara polis. Polismyndigheten kan såklart försöka säga upp henne men alkoholism, om hon lider av det, räknas inte som saklig grund för uppsägning. Hon kan åläggas att gå i behandling. Som sagt utredningen får utvisa.
Hon har blåst över en promille körkortet är taget på plats hon har varit rejält packad riksdagskarriären är över helt jävla garanterat
Citera
2026-01-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Hon har, otvivelaktigt och uppenbarligen, tid.
Kör i fyllan dessutom.
Lägsta av de lägsta.

Jobbar hårt för sverige genom att köpa kokain?
Jobbar hårt men stödjer foxtrot med pengar?
Du är inte så klipsk du.
Mycket riktigt visar det sig att hon inte alls blåst över gränsen och kokainet kan vara helt laglig substans för att prestera bättre i politiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in