2026-01-08, 14:36
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sverige har dock världens hårdaste och konstigaste lagar när det kommer till droger. Skulle inte förvåna mig om det är olagligt att höra av sig till nån och fråga om denne har ladd till salu, sen möta upp denne och köpa 2g diskmedel i tron om att det är ladd.
ja gjorde man det inte "olagligt" nyligen att ens ha intentionen att hitta eller köpa droger? så att ens försöka göra det blev straffbart??

och straffet på över 0.6gram kokain (har jag för mig det var), kan ge fängelse då det är över ringa vid över 0.6 gram(!)

alltså värre att ha 1 gram pulver på sig för eget bruk, än att oprovocerat gå fram och slå en helt oskyldig på käften ungefär. ( eller tillåta kriminella jihadister invadera landet. inte ens utvisa brottslingar som begår brott om och om igen mot andra, det är tydligen helt normalt tycker förrädarpolitiker.) men 0.61gram kokain(!) wow, ja då är det polis, rättegång och potentiellt fängelse och andra konsekvenser. 🙄 givet ska körkortet in ett tag om man kört drograttfull som denne politiker eventuellt har gjort, men...jag undrar....

.

för att bli helt till ämnet igen...

om påsen som hittades med ett par g eller vad det var, räknas renheten in i vad det är för straff? eller är 90% krossad koffeintablett med 10% kokain detsamma som rent kokain.

räknas det som påverkan vid körtillfället trots att det eventuellt var nyktert vid ratten, men spårämnen kvar i systemet från säg dagarna innan?

antar att det kvittar... drug is drug, som man säger.
Senast redigerad av Room531 2026-01-08 kl. 14:38.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Nu kommer jag aldrig försvara någon som kör rattfull eller knarkar oavsett om jag röstar och stöttar SD. Då ska hon bort direkt anser jag för då har hon bort sig ordentligt.

Men hur fan kan hon kommentera och svara att hon blåst noll och kört på ett djur och Aftonblaskan säger något helt annat?
Brukar inte vara någon rök utan eld men det är jävligt märkligt att hon går ut att dementerar allt och samtidigt låter sig vara helt omedveten. En oskyldiga person hade väl kallat till pressträff om man är oskyldig då detta hände 28..

Får inte ihop det. Kanske hög fortfarande eller har någon trollat aftobblaskan ordentligt.
Citera
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Hon säger att hon fick blåsa pga en viltolycka och att det inte gav utslag. Det är ingen bortförklaring. I så fall ljuger hon ju helt iskallt.

Jag har ingen aning, men som nån annan skrev, så vore det väldigt märkligt att ljuga om vad testet visade.
Jag har varit inblandad i flera viltolyckor och aldrig behövt blåsa. Att hon skulle ha tagits med till stationen och testats pga en ”viltolycka” låter som kvalificerat skitsnack.
Man får blåsa om det finns misstanke eller om polisen har en körkorts- och nykterhetskontroll där de stoppar fordon.
Det är mycket möjligt att det var en viltolycka som gjorde att polis kom till platsen men att hon testades måste ha handlat om misstanke. Dessutom kroppsvisiteras man inte för en viltolycka. Det tyder på en rejäl fylla.
Citera
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Ja det måste jag instämma i, hon kan ju inte vara dum nog att tro att inte sanningen kommer ut, eller?

Antingen kommer Katja Nyberg att framstå som en fullständig idiot och mytoman, eller så kommer Aftonbladet framstå som fullständigt hjärndöda.

Kommer följa detta med stort intresse
Citera
2026-01-08, 14:37
Medlem
Just nu kan man bara spekulera.
Analys av blodprov ska ske. Om det visar sig att hon inte var onykter och att inget knark funnits, händer inte så mycket.
Om det visar sig att hon var onykter och körde bil är hennes politiska karriär över. Hon lär plockas bort från riksdagslistan.
Då kan hon avbryta tjänstledigheten från polismyndigheten och återgå till att vara polis. Polismyndigheten kan såklart försöka säga upp henne men alkoholism, om hon lider av det, räknas inte som saklig grund för uppsägning. Hon kan åläggas att gå i behandling. Som sagt utredningen får utvisa.
Citera
2026-01-08, 14:38
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Antingen kommer Katja Nyberg att framstå som en fullständig idiot och mytoman, eller så kommer Aftonbladet framstå som fullständigt hjärndöda.

Kommer följa detta med stort intresse
Jag sätter en tia på "båda".
Citera
2026-01-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Ja det måste jag instämma i, hon kan ju inte vara dum nog att tro att inte sanningen kommer ut, eller?

om det visar sig att hon ljuger så börjar man ju verkligen undra vad det är för jävla idioter inom polisen i Sverige. då anställer man uppenbarligen vilken åsna som helst.

då måste det fan utredas ordentligt.
Citera
2026-01-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sverige har dock världens hårdaste och konstigaste lagar när det kommer till droger. Skulle inte förvåna mig om det är olagligt att höra av sig till nån och fråga om denne har ladd till salu, sen möta upp denne och köpa 2g diskmedel i tron om att det är ladd.
Försök till narkotikabrott finns ju nu men då ska det väl iaf handla om riktig narkotika i slutändan.
Citera
2026-01-08, 14:40
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
”Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag. Det är därför med stor förvåning som jag tar del av det som nu skrivs om mig och den här händelsen. Enheten för särskilda utredningar tittar nu på det här, vilket jag välkomnar eftersom jag inte känner igen mig i detta”, skriver Nyberg i en kommentar via SD:s pressavdelning.

Hur kan SD tillåta att hon använder deras officiella kanal för att ljuga.
Transportstyrelsen bekräftsr att hon förlorat körkortet.

Inte nog med detta. Hon är själv polis.

Vi har två stycken myndigheter, Polismyndigheten och transportstyrelsen, som bekräftar uppgifterna där den sistnämnda bekräftar att hon blivit av med körkortet.
Men Katja säger att hon inte känner till händelsen och enbart har varit med om viltolycka.
Man blir inte av med körkortet vid en viltolycka.

Jag har svårt att se att två separata myndigheter har fel i uppgifterna angående omhändertagandet av körkortet.

Hon ljuger så det bara skriker om det och jag blir galen på det.
Inte nog med att aset kör bil onykter utan hon stöttar kriminell verksamhet och finansiellt stöttar dom direkt (kokain).
Sedan ljuger hon om det!
Och hon är POLIS! Inom NOA dessutom!

Hon har självmant totalt förstört hela sin framtid.
Hon ska inte ha ett enda yrke kvar i behåll, till ICA frysen och jobba med dig. Om ens det.
Efter fängelsestraff såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Titta hur alla sverigedemokrater i tråden försvarar det här beteendet. En sekt som aldrig kan göra något fel.

Jag är SD röstare.
Se min respons ovan samt även tidigare svar i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Man får blåsa om det finns misstanke eller om polisen har en körkorts- och nykterhetskontroll där de stoppar fordon.

Är det inte så att om polis kallas till en trafikolycka så får man alltid blåsa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nu kommer jag aldrig försvara någon som kör rattfull eller knarkar oavsett om jag röstar och stöttar SD. Då ska hon bort direkt anser jag för då har hon bort sig ordentligt.

Men hur fan kan hon kommentera och svara att hon blåst noll och kört på ett djur och Aftonblaskan säger något helt annat?
Brukar inte vara någon rök utan eld men det är jävligt märkligt att hon går ut att dementerar allt och samtidigt låter sig vara helt omedveten. En oskyldiga person hade väl kallat till pressträff om man är oskyldig då detta hände 28..

Får inte ihop det. Kanske hög fortfarande eller har någon trollat aftobblaskan ordentligt.

En oskyldig person hade förklarat läget för chefredaktören, som påbörjat en undersökning med högsta prioritet, och tagit bort artikeln på tre röda om det finns det minsta tvivel. Mer troligt är väl att hennes hjärna är påverkad av långvarigt sprit och narkotikamissbruk.
Citera
2026-01-08, 14:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Är det inte så att om polis kallas till en trafikolycka så får man alltid blåsa?

Det är standard ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in