Citat:
Ursprungligen postat av
Takeseven
Du är ett rysstroll och borde bli utslängt från forumet.
Europa har inte släppt några värderingar.
Det är USA som blivit en diktatur. Det kan vända med nästa president, tills dess är det bara att hålla tummarna och hålla.
Nej Trump är demokratiska andan.. demokrati utan filter.. vad jag menar är typ demokratiska ledare gör samma sak men med filter och fin paketering. Men Trump gör inte det.
I vanliga fall fungerar västerländsk diplomati som en snygg förpackning. Man pratar om "humanitära interventioner", "skydd av civila" och "demokratiska värderingar".
Filtret -> Man inför sanktioner för att "stödja folkets vilja".
Verkligheten -> Man vill svälta ut en regim för att få tillgång till deras resurser…
Samma sak med Grönland.. Tidigare ledare har pratat om "strategiskt samarbete i Arktis" eller "miljöforskning". Trump gjorde precis det de jag sa.. han tog bort filtret och frågade "Vi vill ha Grönland?".