2026-01-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Jag tar ditt ord före medias... Haha kom med lite kött pajas. Sen kan vi snacka.

Charlie kirk var en avrättning.

Detta var en stressad snut som såg en stor suv komma dundrande mot sig och träningen kickade in.
Citera
2026-01-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jo.
Nej.
Citera
2026-01-08, 21:17
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Lägg där till att polisen som blev påkörd igår 6 månader tidigare blev släpad efter en annan bil av en annan vänsterterrorist. Klart man blir lite trigger happy när nu en ny bil försöker köra över en.

Helt rätt gjort av polisen. Medias uppmålning av detta är helt bizarre.

Förhoppningsvis blir Walz arristerad sen när man har grävt djupare i alla Somali-scams i Minnesota.

Det du beskriver är en instabil person som ska tas ur tjänst eftersom han är en fara för allmänheten.

JA, DU SÄGER DET SJÄLV UTAN ATT FATTA DET
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Det är ingen idé. De intalar sig själva vad som helst för att ursäkta mord på kvinnor. Det är den här typen av retorik gärningsmannen lyssnat på i åratal. Avhumanisering av politiska meningsmotståndare, av kvinnor. Då blir det såhär. Han behövde bara se henne för att tillskriva henne massor av åsikter som hon kanske inte ens hade och rättfärdigar sitt agerande genom att låtsas att hon utsatte honom för livsfara. Så var det inte. Det var han som var en livsfara för henne. Alla vet att de modigaste männen bara ger sig på kvinnor och barn. Hade handskfacket fullt med gosedjur, typiskt terrorister.
RIP
Citera
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoodur
https://x.com/i/status/2008971195379798221 slowmotion på att hon försöker köra därifrån och inte inte siktar på polis.
Tack för filmen. Var hon inte arresterad ser det mörkt ut för agenten som skjöt.
Citera
2026-01-08, 21:18
Medlem
Madagascars avatar
Namnet på ICE-agenten är nu publikt (publicerat av bl a Minnesota Star Tribune). Jag förmodar han har gott skydd eller ligger han risigt till?
Citera
2026-01-08, 21:18
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det du beskriver är en instabil person som ska tas ur tjänst eftersom han är en fara för allmänheten.

Han måste vara idiot eller ironisk DaddaC
Citera
2026-01-08, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Det finns hur många klipp som helst när ICE-bilar kör på demonstranter.
Inte säger MAGA-tokarna något då förutom att det var rätt att köra på dom.
"It´s okay when we do it!"

Och?

Det kan finnas en del situationer där det kan vara motiverat att köra på "demonstranter".

I Florida får till och med privatpersoner köra på en mobb som blockerar vägen.

Vad jag vet får bilister i Minnesota dock inte köra på ICE-agenter när dessa har laglig rätt att stoppa bilisten ifråga.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil

Ja, Vance sa det själv på presskonferensen utan att fatta det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Faktiskt, kolla kommentarer på youtube och liknande, folk har fått nog av Trump och hans regim. Många som tidigare stödde honom och trodde han stod för friheten och inte en polisstat.

Jag tror egentligen inte att Trump själv har något behov att ha det såhär. Han är ingen ultrakonservativ eller bibeltrogen, icke-sekulär kristen. Han har ju spenderat minst tre decennier innan han blev politiker med att bedriva fastighetsimperium, leva jetset liv, få barn med tre olika kvinnor, vara otrogen, åka till Epstein Island, vara kompis med Bill och Hillary Clinton. Jag skulle bli väldigt förvånad om han aldrig har betalat för en abort. Men det finns en väldigt stor grupp ultrakonservativa bibeltrogna i USA, som är mot abort men för dödsstraff, som tycker att meningsmotstånare ska skjutas ihjäl om de kör iväg i sin bil. Och han behöver deras stöd. Svårare än så är det nog inte. Han är ju pragmatisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det både hörs och syns på filmer av händelsen som vevats på bland annat BBC, Sky News och CNN, de ICE-agenter som kommer gående upp från sidan viftar åt henne att flytta bilen och en skriker "move the car". Ingen av dem har draget vapen och de går upp mot bilen där kvinnan sitter med nedvevad ruta, verkar inte ha så bråttom. Sen uppstår ordväxling och då börjar en av agenterna slita i handtaget och försöka ta tag i henne genom den öppna rutan precis när hon är på väg att köra.

Exakt, hade jag sett min kollega gå mot en bil som medvetet stått i vägen hade jag nog å ställt mig framför bilen i syfte att hindra en flyktväg för kollegan kanske ville gripa personen. Vänsterblivna i tråden verkar inte fatta att det är deras jobb att göra sånt, ta risker och utsätta sig själv för fara. Det kallas träning och att då sätta sig i en situation som innebör fara för ditt liv ingår. Det ingår även att man drar sitt vapen o oskadliggör ifall personen som kanske ska gripas brukar våld.
Citera
2026-01-08, 21:20
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är möjligt. Men att Presidenten (dvs Trump) och VP (dvs Vance) och chefen för ICE (Kristi Noem) bokstavligen går ut med att skuldfrågan redan är avgjord innan utredningen startat och tillskriver dödsoffret tillmälen som extremist, radikal och terrorist gör ju frågan om rättvisa till en ickefråga.

Du har en poäng. Men man kan också tänka sig att de sitter på information om den här kvinnan. Sedan tidigare, som visar att hon är en extremist? Och att hon blivit kartlagd under längre tid? Så de vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in