2026-01-08, 19:25
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraxenLaxen
Det är manipulerade videos som flödar på nätet dom är en del av MAGA propagandan.

Ok. Men det är ingen manipulation och propagande från andra hållet? Jag hade som till exempel velat se videon innan det spårade ur. Den finns säkert. När kvinnan bråkar med ICE, och hindrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Som inte skadas och ställer sig vid bilens sida. Hade det enbart handlat om ett skott genom vindrutan så hade jag inte argumenterat såhär men det är skotten genom sidorutan som är det hemska.

Om det visar sig att skottet genom vindrutan var det dödande skottet, och skotten genom sidorutan missade, allihopa. Kommer händelsen kännas bättre för dig då?
Citera
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Det har jag aldrig förnekat.

Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Nu är det så att det finns skotthål genom framrutan, vilket du vet mycket väl eftersom du har fått det påpekat för dig. Det faktum att du hela tiden måste flytta fokus säger att du har dåliga argument.
Citera
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han kommer inte ens att åtalas. Utredningen läggs ned eftersom det är ett soklart fall av nödvärn.

Det skulle inte förvåna mig. USA liknar allt mer en bananrepublik.
Citera
2026-01-08, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Brukar inte se svenska civilpoliser med rånarluvor.

Då har du inte sett Nationella Insatsstyrkan. Rånarluva/ Baklava är standard hos dom.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Nödvärn, hur kan någon på fullt allvar påstå det? Han stod inte ens i bilens färdväg när han sköt. Det handlar inte alls om nödvärn, det handlar om en politiskt motiverad polis som vill skjuta, som vill utmåla en person som farlig och hotfull som inte var det. Hon var bara oliktänkande.

Nödvärn hade varit om hon hade rusat mot dem med kniv eller riktat en pistol mot dem, eller faktiskt försökt köra på dem. Hon försökte bara köra därifrån.

"eller faktiskt försökt köra på dem. Hon försökte bara köra därifrån."

Du får läsa på lite om likgiltighetsuppsåt:

"Likgiltighetsuppsåt är den lägsta formen av uppsåt inom svensk straffrätt, där gärningsmannen är medveten om en betydande risk för att en viss skadlig effekt ska inträffa till följd av hens handling, men ändå väljer att genomföra handlingen och är likgiltig inför risken att effekten inträffar, istället för att avstå från handlingen."

Likgiltighetsuppsåt är ett rekvisit för att kunna åtala för mord, även i svensk rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Har du inte sett hur mycket däcken spinner när hon gasar iväg?

Att lägga växeln i neutralläge är inte mordförsök. Hon visste ju uppenbarligen hur hon skulle göra för att bilen skulle röra sig framåt, och det gjorde den inte när det stod en person framför.
Citera
2026-01-08, 19:27
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jag ber dig att noga titta på den video där det framgår att agenten blir påkörd.

Ser vi samma sak? Jag ser en människa som blir påkörd.

Då hade han ramlat bakåt. Det är en ganska kraftig acceleration och inget händer ju med honom.
Citera
2026-01-08, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Det skulle inte förvåna mig. USA liknar allt mer en bananrepublik.

Jaha vad tycker du om mordet på Erik?
Alla poliser gick fria.
Citera
2026-01-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så att skytten står vid sidan av bilen… är inte relevant?

Inte när det handlar om 0,1 sekunder.
Det sker otroligt fort.
Sedan kom första skottet snett framifrån. Efter bilen kört in i honom.

Att dra ner allt i slowmotion är ohederligt då situation inte utspela sig i slowmotion.
Detta är ingen bedömning i en sport. Om pucken var inne.
Detta handlar om vad som är mänskliga begränsningar. Från att han står framför bilen och drar sitt vapen för att bilen varvar upp mot honom, tills han avlossar sina skott är kanske 1 sekund. Hur mycket hinner den mänskliga hjärnan registrera och agera?
Citera
2026-01-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
En protest mot utvisningar är en marsch, upovakta politiker, skriva en debattartikel. Den här kvinnan trakasserade offentliganställda som utförde arbetsuppgifter de var ålagda av sin arbetsgivare staten. Ungefär som att trakassera en lärare som står i ett klassrum.

Då kan man gripa henne för störande av ordning i så fall. Hon var inte våldsam eller hotfull. Sluta vara en sån tönt nu. Polisen gjorde fel, end of story. Huruvida han får något straff för det eller inte kommer nu att visa om USA är en demokrati eller en fascistdiktatur.
Citera
Medlem
Citat:
Ok. Men det är ingen manipulation och propagande från andra hållet? Jag hade som till exempel velat se videon innan det spårade ur. Den finns säkert. När kvinnan bråkar med ICE, och hindrar.
Hon vinkar fram bilar från ICE.

https://www.reddit.com/r/law/comments/1q6p4uv/the_minneapolis_woman_who_was_shot_in_the_face/

Här är inzoomat:

https://x.com/JordanUhl/status/2009065159655059909
Citera
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Nej, han skjuter ändå för att döda när hotet redan är avvärjt.

Citat:

Om det visar sig att skottet genom vindrutan var det dödande skottet, och skotten genom sidorutan missade, allihopa. Kommer händelsen kännas bättre för dig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in