Citat:
Ursprungligen postat av
THOR-Radio
Poängen är att om du bor i Sverige så har du vad vi kallar ett "samhällskontrakt". Om det börjar brinna så kommer brandkåren, om du blir rånad så kommer polisen, om du blir skadad så är sjukvården (i princip) gratis. När du blir gammal så har du minst grantipension mm mm. Alla är med och betalar för att vi alla skall ha tillgång till detta. Att hävda att man inte skall betala skatt för att man inte använder något av allting som vårt land erbjuder är bara efterblivet. Då skall man inte bo i Sverige utan flytta till ett land där man i stället för att betala skatt betalar olika försäkringar, typ USA. Du kan aldrig med säkerhet säga att du aldrig använder de fördelar som Sverige erbjuder, både öppet eller som du inte ens märker. Som du resonerar så är du bara en parasit som lever på att vi andra gör rätt för oss . . .
Jag utvandrar sista mars! Och förhoppningsvis sätter jag aldrig min fot i Sverige igen. Ja jag är hel svensk. Ja jag är född i Sverige. Ja mina föräldrar är födda i Sverige .
Ja allt det du säger låter jätte fint.! Och det är det på papper. Verkligheten i Sverige är inte så. Det är en illusion.
Jag respekterar alla människor och allas beslut. Jag gillar inte systemet i Sverige! Jag gillar en del, och hatar en annan. Att Sverige har sjukvård , äldreomsorg skola osv jätte bra, hade gärna jobbat och betalt för det.
Men för det andra? NEJ
Mitt hat för dom är lika stort som för pedofiler och våldtäktsdömda samt djurmusshandlare. Jag varken kan eller vill stödja eller stå bakom såna fi**or ursäkta språket! Jag ger hellre en pundare på stan 500 tusen än 10 kronor till staten.