2026-01-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hon är ju polis så.....

Ha ha .

Rent pragmatiskt är det kanske bättre att bara neka. Döms hon är det väl rätt självklart att hon slängs ut från partiet. Men så länge hon förnekar brotten finns det fortfarande vissa läger som är beredda att ta i henne med tång. Erkänner hon att hon knarkar och kör berusad finns det bokstavligt talat inget läger som är berett att göra det.
Citera
2026-01-08, 19:27
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det är hon säkert inte, men hur dum får man vara egentligen. Sitter man i riksdagen kollas man ju lite extra och SD,are är ju ännu mer under luppen och granskas hårdare så man måste ju sköta sig ännu nogare och inte ge någon som helst möjlighet till att hamna i blåsväder.
Visst jag fattar väl också att folk måste få leva och ha en privatliv. Men att ta kokain är ingenstans okej och att följa lagar är något man förväntar sig av en riksdagsledamot.

Hon uppvisar ett klassiskt missbrukarbeteende!
Försiktig i början men ju mer gift hjärnan matas med desto mer högmodigt beter man sig och vips så snubblar man till - trots att man är KingKong å drösar ner från den megahöga piedistalen man själv satt sig på, för man är ostoppbar, bäst, störst å kan komma undan med allt…och då händer detta…

…att hon slår sig förbannat hårt.
Hon knarkar bort examen, yrke, uppdrag, vänner, del av/hela familjen, ekonomi, psykisk/fysisk/emotionell hälsa…

Jag hoppas hon tillfrisknar i detta helvete som hon har skapat sig, det blir inte den enkla vägen men förhoppningsvis den rätta.
Citera
2026-01-08, 19:28
Medlem
På tal om pragmatiskt, så är väl detta ingen större förlust för SD? Opinionen verkar inte bry sig så mycket om såna här fadäser längre, framförallt inte om den skyldige straffas av partiet. Och Katja Nyberg är väl en av de mer anonyma högre representanterna för SD? Jag ser henne väldigt sällan, åtminstone.
Citera
2026-01-08, 19:29
Medlem
Folket här är så roliga och drar slutsatser snabbare än jag vet inte vad...

Jag tänker så här.
1. Hon har förnekat allt och känner inte ens vid vad det är folk pratar om. Om hon själv vet med sig att hon haft narkotika på sig så hjälper det inte att förneka det. Då är det bättre attt bara helt enkelt inte ens bemöta det och hänvisa till sin försvarare. Detta talar för att hon troligen INTE kommer vara skyldig, om hon nu inte är synnerligen korkad, utöver att ha haft narkotika på sig.

2. Folk tjatar om att hon skulle ha kört full (läs alkohol) och haft narkotika på sig – dubbeldum säger somliga. Hon själv uppger att hon blåst negativt hos farbror blå. Men uppgifter säger att hon lämnat blod – talar mer för misstänkt drograttfylleri. Utöver att det verkar som att det här misstänkta pulvret är ivägskickat för analys.

Slutsats: Hon har inte kört påverkad av alkohol. Möjligen av den misstänkta narkotikan, som i så fall är iväg på analys.

För hennes skull och partiets skull så hoppas jag att detta bara blivit en höna av en fjäder. Hon har blåst negativt hos polisen, sen har någon annan riksdagsledamot blivit misstänkt för drograttfylla
Citera
2026-01-08, 19:29
Medlem
kbb-ogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Överåklagaren har uttalat sig om att en påse med ett pulver hittats. Hoppas det räcker som källa. Nästa vecka får vi svar på vad som fanns i den.

Hehe, jo jag fick redigera min post ganska omgående då jag insåg att jag var ute o hojade å det grövsta. Inte för att AB är nåt att ha, eller SD för den delen.
Citera
2026-01-08, 19:31
Medlem
Comitiums avatar
Påsen vet jag inget om men hennes version är att hon efter en viltolycka följde med till polisstationen för test som visade negativt enligt henne.
Citera
2026-01-08, 19:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Ha ha .

Rent pragmatiskt är det kanske bättre att bara neka. Döms hon är det väl rätt självklart att hon slängs ut från partiet. Men så länge hon förnekar brotten finns det fortfarande vissa läger som är beredda att ta i henne med tång. Erkänner hon att hon knarkar och kör berusad finns det bokstavligt talat inget läger som är berett att göra det.
rent krasst tror jag det är så pass vanligt på sveavägen att det blir en vanesak så ingen tar en notis om man har det på sig, tyvärr så är dom ju fredade där.
ett oanmält drogtest skulle vara intressant efter halva arbetspasset eller vad man nu kallar det, vilopaus..
Citera
2026-01-08, 19:32
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Fruktansvärt klantigt.
Det är inte svårt att dölja lite partyknarkande. Jag tog droger i en herrans massa år och jag åkte aldrig fast. Inte en enda gång var jag ens nära att åka fast. Jag skötte mitt drogande hemma, på fritiden. Vare sig man kör med lagligt knark (alkohol) eller illegala variationer så sätter man sig inte i en bil när man intagit sakerna....det är liksom så man åker fast. Man åker fast när man gör det ute i allmänheten, kör bil eller kommer till jobbet påverkad. Klarar man sig utan att göra dessa saker så klarar man sig undan med 100% säkerhet och det borde en polis/riksdagskärring fatta. Det tyder starkt på att man inte har kontroll på sitt användande och tyder på antingen låg intelligens/dålig konsekvensuppfattning och analys eller att man helt och hållet tappat kontrollen på sitt droganvändande.

Att hon försöker neka tyder också på låg intelligens eller dålig verklighetsuppfattning. Det gör bara saken ännu värre. Hon är uppenbarligen olämplig att inneha förtroendeposter eller jobb som polis. Hon får skylla sig själv.

Här är vi överens Här är det inte det eventuella bruket som är problemet. Utan att man har så pass dåligt omdöme att man blir ertappad och att man dessutom försöker smita undan ( Det påvisar ett i synnerhet dåligt omdöme när man inte vill ta ansvar för sina gärningar )

Jag är inte dyft intresserad av droger personligen jag har dock en rätt liberal syn på droger ( Förutsatt att man tar konsekvenserna av eventuella missöden )
Citera
2026-01-08, 19:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja allt förtroende är ju förbrukat oavsett om hon är beroende eller ej. Vi kan inte ha politiker som knarkar och kör rattfulla. Men är nyfiken på om ingen märkt något? Om det gått rykten bland partimedlemmar och kollegor? Kan någon ha brustit i sitt ansvar att erbjuda hjälp? Tycker hennes ögon ser röda och blanka ut på bilder men det kan de ju vara av många orsaker.

Man ser det man vill se. Det finns kvinnor som inte fattat att de blivit ihop med en man med aktivt missbruk. De litar på honom när han säger att han är fri från sånt numera. Det finns föräldrar som jobbar på beroendeenheten som inte fattat att deras barn ar fast i ett missbruk. Det finns poliser som inte förstått att deras barn är kriminella.

Vill man se henne som en polis som jobbar för hårdare straff vid rattfylla, så vill man ju inte se att hon har problem med alkohol och droger.

Sen kan hon ju umgås i partier och på fritiden med andra som har en missbruksproblematik. Och då håller de varandra om ryggen. Jag vet inte om hon har ett förhållande. Men om hon har ett förhållande med en likasinnad finns det ju ingen i hemmet som säger ifrån.

Allt för många gånger har politiker i vårt land och andra länder pekat finger på just det som de själva har problem med. USA är ju ett typiskt land för sånt. Politiker och pastorer som går hårt mot homosexuella visat sig själva vara det trots fru och 4 barn. Politiker och pastorer som går hårt mot otrohet och kämpar för kärnfamiljen visar sig vara kroniskt otrogna. Politiker och pastorer som kämpar för barns trygghet och mot trafficking visar sig vara aktiva pedofiler och hebefiler.

Att Katja arbetar mot hårdare straff vid rattfylla uppfyller definitivt den regeln.
Citera
2026-01-08, 19:33
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0RGml/katja-nyberg-gripen-for-rattfylla

När avgår hon?
Direkt.
??
Citera
2026-01-08, 19:36
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Lite för långsökt. Hon har nämligen inte nämt påsen.

Hon vet ju att det skrivits om den. Så om det inte är kokain i påsen, går ju en oskyldig person direkt ut med en dementi och säger vad det är för oskyldigt i påsen. Men hon nämnde inte påsen. Inte alls. Inte ett dug. Utelämnade den totalt.

Ändå har överåklagaren nämnt att påsen hittats. Så det är inget som tidningarna hittat på.

På tal om påsen… är det inte brukligt att polisen gör en husis i den misstänktes bostad om de påträffar knark på denne?
Någon som vet?
Citera
2026-01-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Vinkla det hur du vill, det spelar ingen roll.
Se det istället ur ett större perspektiv.
Vad hon som enskild person gör på sin fritid spelar ingen roll.
Det är vad hon gör i sin yrkesroll som spelar roll.

Spelar ingen roll? En droppe gör ingen vattenpöl men flera regndroppar gör det och av många fler som resonerar så där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in