2026-01-08, 18:11
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det är väl så det brukar gå till, att offren dödas väldigt snabbt efter kidnappningen. Leif GW sa det väldigt tidigt här och han brukar väl ha rätt
Ja antingen att de kidnappas, våldtas och sedan mördas eller "bara" kidnappas och mördas.

Det här lär bli ett mord som går till historien, då jag är övertygad om att han skändat/våldtagit den döda kroppen innan styckning.

I detta fall OM det är så att han dödat henne på plats så kan hon inte ha kidnappats då, utan det direkt blir gravfridsbrott.
Citera
2026-01-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja antingen att de kidnappas, våldtas och sedan mördas eller "bara" kidnappas och mördas.

Det här lär bli ett mord som går till historien, då jag är övertygad om att han skändat/våldtagit den döda kroppen innan styckning.

I detta fall OM det är så att han dödat henne på plats så kan hon inte ha kidnappats då, utan det direkt blir gravfridsbrott.
Mord också. Och grovt gravfridsbrott.
Citera
2026-01-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Polisen missade kroppen vid första hemliga husrannsakan

Kroppsdelar låg i kylen

https://www.expressen.se/nyheter/krim/uppgifter-polisen-missade-kroppen--hemma-hos-vilma-andersson/

Då hade han här i tråden rätt igen, samt att nån polis läckt tidigt till samnytt att polisen kan ha missat mycket i utredningen!
Citera
2026-01-08, 18:14
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det leder till frågan, hur kan dom veta att hon ströps direkt utan ett erkännande? Obduktionen lär inte visa med minutprecision när döden inträffade.
Kan spekulera att de hittat spår efter ett buntband runt halsen. Det säger ju inte att hon ströps omedelbart, men eftersom buntband hittades vid överfallsplatsen har de kanske utgått ifrån att det användes direkt vid bortförandet. Sen om nekrofili är motivet har väl gärningsmannen inte mycket nytta av ett levande offer..
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Mord också. Och grovt gravfridsbrott.
Ja självklart.
Men menade bara istället för "kidnappningen"
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killmyshades
https://www.expressen.se/nyheter/krim/uppgifter-polisen-missade-kroppen--hemma-hos-vilma-andersson/

Han är brutal…
...t ful, och det på bara några år - från helt ok kille till ett fullkomligt missfoster. Jag tror också som andra här: han har alltid varit knepig men tryggheten runt honom höll honom hyfsat frisk. Sedan kom livskriserna, en efter en och luckrade upp skallen på honom...
Citera
2026-01-08, 18:16
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja, tänkte först så med men sen såg jag att det stod så här i samma artikel:

"Teorin är att Vilma Andersson mördat kvinnan, fört henne till sin bostad och styckat kroppen i badkaret, för att sedan försöka gräva ner den."

Det stämmer inte. Det fanns inget badkar varken i den lilla stugan eller den större stugan.

Där finns enbart dusch!
Citera
2026-01-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Nej det står att läkaren inte fann tillräckligt med indikationer för NP-utredning. Två skilda saker. En NP-utredning har inte gjorts vad jag vet. Han kan således ha autism.

Okej inte utredd men screenad alltså. Sannolikt inte autism med andra ord.
Citera
2026-01-08, 18:18
Medlem
jkjihlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkenHeligeStaffan
Polis gjorde alltså en hemlig husrannsakan innan gripandet och missade kroppen enligt Aftonbladet 🤯

Jag tror inte ett ord på att de ”missade” kroppen. På sådana små ytor finns de inte särskilt många platser att leta. De ville konstatera att hon inte fanns där levande men passade också på att snoka igenom när de ändå var där. Kylskåpet kan inte varit särskilt stort och trots dolda kroppsdelar i tex påsar bör man noterat detta. De upptäcker kroppen/enskilda kroppsdelar men vill vara 100% säkra på att de kan ta honom för åtminstone gravfridsbrott på bar gärning. Även om det är osannolikt vill man undvika påståenden om att ”någon” varit inne och lämnat kroppsdelarna där när han varit på jobbet. Kroppsdelarna ligger ändå kylda och det viktigaste är att få fast honom utan risk för att han lyckas kräla sig undan. Kanske har jag för stor tilltro till polisen men jag tycker att det känns fullt rimligt att de förstått vilken sjuk individ det handlat om och velat vara helt vattentäta när de plockar honom.
Citera
2026-01-08, 18:18
Medlem
Var exakt hittade polisen däckspåren? Försökt skumma igenom sammanfattningen men kanske missat. Var det precis vid pumphuset eller längre fram/bak på vägen? Jag antar att det är där han måste ha skurit av hennes väg? Det låter helt sjukt att han bara skulle ha blockerat vägen, klivit ur bilen och strypt henne direkt där på plats.

Och att han lämnar telefonen hemma men precis innan googlar på hur man kommer undan med mord. Hur jävla korkad får man vara
Citera
2026-01-08, 18:19
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det stämmer inte. Det fanns inget badkar varken i den lilla stugan eller den större stugan.

Där finns enbart dusch!
Han kan inte ha tagit in ett badkar själv då? Eller ett på tomten?

Men som andra påpekat, specifikt i "strypningen" så kan ju Expressen fått lite "osanna teorier"
Citera
2026-01-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkjihlh
Jag tror inte ett ord på att de ”missade” kroppen. På sådana små ytor finns de inte särskilt många platser att leta. De ville konstatera att hon inte fanns där levande men passade också på att snoka igenom när de ändå var där. Kylskåpet kan inte varit särskilt stort och trots dolda kroppsdelar i tex påsar bör man noterat detta. De upptäcker kroppen/enskilda kroppsdelar men vill vara 100% säkra på att de kan ta honom för åtminstone gravfridsbrott på bar gärning. Även om det är osannolikt vill man undvika påståenden om att ”någon” varit inne och lämnat kroppsdelarna där när han varit på jobbet. Kroppsdelarna ligger ändå kylda och det viktigaste är att få fast honom utan risk för att han lyckas kräla sig undan. Kanske har jag för stor tilltro till polisen men jag tycker att det känns fullt rimligt att de förstått vilken sjuk individ det handlat om och velat vara helt vattentäta när de plockar honom.
Tror att polisen hade hemlig markering på honom långt innan detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in