2026-01-08, 17:48
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Ice, ice baby! Härligt - säkerligen en vänsterfitta som blev överraskad att hon inte fick mörda folk med sin SUV...

Någon som har videon?
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antihumanist
Varför ställde sig ICE-agenterna sig som dom gjorde? De gick ju fram till henne i bilen- inte tvärtom. Varför tog dom inte bara hennes regnummer och lät henne åka och låta riktiga poliser ta hand om ärendet?

Och varför lät dom inte sjukvårdare ta hand om henne?

Och varför åkte mördaren bara därifrån? Hade han inte nån skyldighet att stanna på plats för utredning osv?

Varför kallade inte ICE-agenterna dit riktig polis?

Därför att det faktiskt är så oseriöst som det ser ut. Och hur administrationen försvarar detta dessutom och påstår att hon var terrorist...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Inte säkert de hinner. Han är rätt gammal
Kommer inte bli någon rättegång
Citera
2026-01-08, 17:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryktas nu att de stoppade en ambulans från att komma dit i 15 minuter. Vägrade henne hjälp på plats efter att ha skjutit henne och stoppar ambulans. På X försvarar folk det, det skall inte bara tillåtet att skjuta folk för att de försöker köra bort, man skall till varje pris se till att de är riktigt döda.

När jag läser på X ser jag en sådan ilska, ett sådant uppdämt hat, bland MAGA. Är det det otrygga pressade samhällsklimatet i USA som är orsaken? Livslång skuldsättning för en sjukdom, avsked utan skyddsnät etc. som gör dem så bittra och direkt hatiska att de jublar över att en landsmaninna med fel åsikt skjuts ihjäl? Många där ser sig som kristna hur får de ihop sin hänsynslöshet med Jesus budskap?

Hur får de ihop sin åsikt att alla skall ha vapen för att kunna försvara sig mot maktfullkomliga myndigheter samtidigt som de hyllar våld från makten? Hur ser de sin tro på yttrandefrihet tillsammans med att döda meningsmotståndare? Hur ser de på att staten skall vara liten och inte lägga sig i folks liv men samtidigt hyllar de att staten förföljer medborgarna? (Dessa ICA stoppar folk och bilar överallt).

Jag ser inga av dessa fraktioner av MAGA jag trodde fanns; jag ser bara hat, ilska, revanschlust, våldsamhet, folk med personliga problem/misslyckanden. Rent generellt. Inte mot invandrare specifikt. Inte mot svarta specifikt. Utan mot alla. Mot hela samhället. Ingen nationalism där de försvarar sitt eget folk. Ingen tydlig ideologi. Experimentet USA; att skapa en frihetlig mångkulturell stat har misslyckats i grunden. Antinationalister och globalister har alltid använt USA som föredöme men vi ser nu hur djupt dysfunktionellt samhälle de har.
Citera
2026-01-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Frågan man får ställa sig är om man vill leva i ett samhälle där det råder anarki eller där man följer lag och ordning. ICE-agenternas jobb i det här fallet var att upprätthålla immigrationslagarna och gripa diverse kriminella. Alla med sunt förnuft tycker att det är bra. Tror ingen vettig människa vill ha en illegal tjomme/mördare/våldtäktsman runt husknuten.

Det är Demokraterna som har skapat hela situationen i Minneapolis och många andra städer runt om i USA.

- De lämnade gränsen vidöppen för vem som helst att knata in.

- De skyddar sina gunstlingar genom sina s.k. "sanctuary cities".

- De beordrar sin lokala polis att inte bistå ICE när de genomför sitt jobb.

- De skruvar upp retoriken gentemot de som upprätthåller lag och ordning för att provocera fram rabiata aktivister.

Hade ovanstående inte skett, så hade ICE inte behövt agera som de gör. Nu måste de genomföra sitt jobb maskerade eftersom de mongolida aktivisterna hänger ut deras familjer på sociala medier med dödshot som följd. Eftersom ICE inte får någon backup från den lokala polisen, så får de mentalt instabila aktivisterna luft under vingarna och blir allt fräckare i sina försök att sabotera ICE i deras yrkesutövning. Demokraterna i Minneapolis har blod på sina händer.

Medans vanligt fungerande människor arbetar och tar hand om sina familjer, så kretsar allt hos de sinnesslöa aktivisterna, att under dygnets alla timmar hindra diverse myndighetsutövare att göra sitt jobb. Jobb av alla de slag är något som aktivisterna uppenbarligen inte har.

Bästa jag läst idag.
Citera
2026-01-08, 17:50
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Håll koll på faktan. Hon bodde i Twin cities.

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Hon ska inte åka någonstans. Hon ska lyda polismans uppmaning. Redan att hon försöker fly från platsen motiverar ingripande. Att hon dessutom siktar på mannen framför bilen med fronten gör dödligt våld motiverat.

Jag förstår att du tycker att Trump är ”literally Hitler” men lagen tar inte hänsyn till dina svenska vänsterliberala känslor. Där och då borde kvinnan stängt av bilmotorn och överlämnat sig till ordningsmakten. Då hade hon fått ett bötesbelopp och sedan kunnat ta bilen hem till familjen i Colorado igen. Nu valde hon annorlunda och kommer därför att fraktas hem i kylbil.
Citera
2026-01-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Solklart självförsvar.

Hon fick order om att stanna bilen och körde i riktning mot polisen.

En bil räknas som ett dödligt vapen.

Så enkelt är det. Extrem utsatt att vara polis eller tillhöra ICE. Sett många filmer där allt vänder på en femöring vid polisingripanden.
Citera
2026-01-08, 17:53
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Tyvärr har du rätt. FBI verkar tagit över och lär lägga locket på. Sanningen blir lidande som vanan trogen i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Citera
2026-01-08, 17:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Hon ska inte åka någonstans. Hon ska lyda polismans uppmaning. Redan att hon försöker fly från platsen motiverar ingripande. Att hon dessutom siktar på mannen framför bilen med fronten gör dödligt våld motiverat.

Jag förstår att du tycker att Trump är ”literally Hitler” men lagen tar inte hänsyn till dina svenska vänsterliberala känslor. Där och då borde kvinnan stängt av bilmotorn och överlämnat sig till ordningsmakten. Då hade hon fått ett bötesbelopp och sedan kunnat ta bilen hem till familjen i Colorado igen. Nu valde hon annorlunda och kommer därför att fraktas hem i kylbil.

Vad skulle hon få böter för? ICE har inte befogenheter gentemot amerikanska myndigheter.
Citera
2026-01-08, 17:55
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc

Nej det blir antagligen inte något. Särkillt inte om Republikanerna vinner nästa val också.
Citera
2026-01-08, 17:59
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryktas nu att de stoppade en ambulans från att komma dit i 15 minuter. Vägrade henne hjälp på plats efter att ha skjutit henne och stoppar ambulans. På X försvarar folk det, det skall inte bara tillåtet att skjuta folk för att de försöker köra bort, man skall till varje pris se till att de är riktigt döda.

När jag läser på X ser jag en sådan ilska, ett sådant uppdämt hat, bland MAGA. Är det det otrygga pressade samhällsklimatet i USA som är orsaken? Livslång skuldsättning för en sjukdom, avsked utan skyddsnät etc. som gör dem så bittra och direkt hatiska att de jublar över att en landsmaninna med fel åsikt skjuts ihjäl? Många där ser sig som kristna hur får de ihop sin hänsynslöshet med Jesus budskap?

Hur får de ihop sin åsikt att alla skall ha vapen för att kunna försvara sig mot maktfullkomliga myndigheter samtidigt som de hyllar våld från makten? Hur ser de sin tro på yttrandefrihet tillsammans med att döda meningsmotståndare? Hur ser de på att staten skall vara liten och inte lägga sig i folks liv men samtidigt hyllar de att staten förföljer medborgarna? (Dessa ICA stoppar folk och bilar överallt).

Jag ser inga av dessa fraktioner av MAGA jag trodde fanns; jag ser bara hat, ilska, revanschlust, våldsamhet, folk med personliga problem/misslyckanden. Rent generellt. Inte mot invandrare specifikt. Inte mot svarta specifikt. Utan mot alla. Mot hela samhället. Ingen nationalism där de försvarar sitt eget folk. Ingen tydlig ideologi. Experimentet USA; att skapa en frihetlig mångkulturell stat har misslyckats i grunden. Antinationalister och globalister har alltid använt USA som föredöme men vi ser nu hur djupt dysfunktionellt samhälle de har.

Du har helt rätt, en bra beskrivning av hur många är i dagens USA. Sadisterna har kommit ut ur garderoben.
Citera
2026-01-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Han ställde sig framför bilen så ett gripande kunde genomföras. Det är då hon trampar på gasen så hjulen spinner och hon struntar totalt i att det står en människa framför henne som jobbar för att upprätthålla lagen. Hon hade dessutom kommit från en annan stat (Missouriplåtar på bilen) bara för att bråka. Hennes agenda var att protestera mot Ice med hjälp av bilen efter månader av uppvigling från guvernör Walz och hans kumpaner.
ICE har ingen befogenhet att gripa henne. Hjulen spinner?

Varför hon var där har ingen med att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in