2026-01-08, 16:30
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piiluu
"ICE agents are not police officers" Har inte samma befogenheter!

Exakt vad innebär det?
Citera
2026-01-08, 16:31
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hon backar ju undan från skytten först. Sedan lägger hon om hjulen för att köra förbi honom. Sedan skjuter han henne.

Har fascister synfel!?

Jo de har alltid på sig en speciell typ av glasögon som ser ned på fattiga/svaga/kvinnor/homosexuella
Citera
2026-01-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag tror att det här fallet är det mest uppenbara fallet som vi hittills har sett av fenomenet ”videon-bevisar-det-jag-redan-bestämt-mig-för-sedan-tidigare”.

Alla ICE-positiva tycker att videon bevisar att hon får skylla sig själv, och alla ICE-negativa tycker att det är ett uppenbart övervåld.

Jag lägger mig dock moget i mitten och tycker att det förvisso var onödigt att skjuta henne, men att det är vansinne att inte stanna och kliva ur bilen när man uppmanas till det av polisen. En slags kombo av tjänstefel och att hon ändå har sig själv att skylla till 100.0%.
Bra sagt! Tror de flesta håller med faktiskt.
Citera
2026-01-08, 16:32
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Synd att inte fler sköts, civila som försöker ta ifrån vapnen från ICE. Det är ju jätte smart.
Citera
2026-01-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Av vem då?
Kristi Noem som kallade Renee Nicole Goods bilkörning för ”en inhemsk terrorhandling”.
Citera
2026-01-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Hon stannade inte för att det sprids en (tydligen helt korrekt) bild bland liberala att ICE-agenter är en gäng skjutgalna hillbilly högerextremister som är extremt våldsamma...

På vilket sätt påverkades bilens färdväg av att hon blev skjuten i huvudet 0,1 sekund innan hon potentiellt skulle ha kunnat träffa ICE-agenten? NB... ICE idioten hade redan flyttat på sig när han sköt. Han fortsatte också att skjuta efter att bilen hade passerat och det kan lika gärna vara dessa skott som var de dödande. Jag lider inte av TDS och tycker att en del kritik av Trump har varit osaklig men när hela MAGA-rörelsen försvarar mordet så måste alla med något som helst patos för rättfärdighet och sund balans säga stopp. Försvarar man detta har man förlorat förmågan till kritiskt tänkande och är man med i en sekt...
Frågan om kvinnan stoppade eller ej eller hennes rattrörelser är helt överspelad för mig. Hon ledde en blockad av bilar som gick ut på att hindra offentliganställda att utföra sina arbetsuppgifter. Därmed ingår hon i en samhällsomstörtande verksamhet som förstör vad tidigare generationer har byggt upp. Alla som vill leva i en demokrati där man bygger samhället på gemensamt beslutade lagar och regler och på att upprätta dessa, måste hata denna kvinna och vad hon stod för. Nåt annat är inte möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det vore ju underbart om de kunde göra det. Jag är alldeles säker på att de gärna skulle göra det. Men i demokraternas stater vägrar man polishjälp till ICE-agenter.

https://fop.net/2025/10/national-fop-and-illinois-state-fop-condemn-reports-that-chicago-police-officers-were-barred-from-as sisting-ice-agents/

Har du några andra förslag?

Wow, du hittade en länk som gäller ett annat fall i en annan stad. Starkt. Ska alla myndighetspersoner få använda dödligt våld i sitt yrkesutövande bara för att någon hindrar deras arbete tycker du?
Citera
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Ditt ChatGPT-citat motsäger det du skriver. De är inte poliser och dessutom var kvinnan knappast misstänkt för något inom deras arbetsområde.

Nej men det är mer intressant hur deras befogenhet ser ut. När det kommer till en sådan situation ser dom nästan exakt likadana ut.
Citera
2026-01-08, 16:35
Medlem
IQ-145s avatar
Man kan också se det som att tack vare ICE-agentens agerande, har han troligtvis räddat flera andras liv. Förhoppningsvis kommer de galna aktivisterna att tänka sig för både en eller två gånger innan de försöker köra över, eller strunta i grundläggande uppmaningar från de som upprätthåller lag och ordning.
Citera
2026-01-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Kristi Noem som kallade Renee Nicole Goods bilkörning för ”en inhemsk terrorhandling”.
Det betyder ingenting. ICEdåren har säkerligen brutit mot någon eller flera delstatslagar och kommer att åtalas. Vad Noem och Trump spyr ur sig har det Amerikanska folket för länge sedan slutat bry sig om.
Citera
2026-01-08, 16:36
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-tuta
Ja då har du tydligen inte läst på igen.
Klappträ.

Korkskalle! Har sett en massa ICE tjockisar som knappt kommer ut ur sina bilar!

Men det verkar inte svårt att bli ICE agent de tar ju typ alla som vill och som gillar att spöa upp kvinnor och barn!

Säger inte att alla är rena idioter men en stor andel skulle inte få över 0,5 på högskoleprovet!
Citera
2026-01-08, 16:37
Medlem
DHS policy "generally" prohibits federal agents from discharging firearms for the purpose of disabling a moving vehicle.
Helt klart kommer vederbörande bli åtalad för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in