2026-01-08, 14:47
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Du lyssnar för mycket på propaganda. ICE ger sig på pedofiler, våldtäktsmän, gängmedlemmar av alla de olika slag, kriminella etc.

https://www.ice.gov/news/releases/49-arrested-ice-led-operation-targeting-gang-members-deportation
https://abcnews.go.com/US/denver-ice-raids-targeting-100-gang-members-yielded/story?id=118574573

Dom ligger på nivån att Kartellerna lovar ut 50.000$ för att döda ICE agenter - https://www.fox32chicago.com/news/ice-agent-assassination-bounties

Du har även helt totalt missat att folk skjuter mot ICE och har dödat flera, och ibland så skjuter dom civila - https://www.ice.gov/news/releases/victim-active-shooter-attack-dallas-ice-field-office-identified

Du vet inte vad du pratar om, och det märks.
Vilka amerikanska medborgare har skjutit ihjäl ICE-agenter?

Du är en riktig bootlicker.
Citera
2026-01-08, 14:48
Medlem
nerdnerds avatar
Vi har nära vänner i USA som tyvärr är MAGA. "Problemet" är att de också har två vuxna söner som definitivt inte är Maga. Den situationen är nog inte helt unik. Hur tänker Maga-föräldrar när de ser sånt här, och förstår att det nästa gång kan vara deras egna Maga-kritiska barn som avrättas på öppen gata så här?

Heja ni på tRump, Maga, och ICE, om ni nu faktiskt inte förstår bättre, men inse iaf att en sån här incident faktiskt är ett ENORMT problem för er sak. Och lycka till i Midterms, det behöver ni nog..
Citera
2026-01-08, 14:49
Medlem
Japhys avatar
Konstigt att man blir skjuten om man försöker köra ihjäl federala agenter. Värre än Hitler.
Citera
2026-01-08, 14:55
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Konstigt att man blir skjuten om man försöker köra ihjäl federala agenter. Värre än Hitler.
Vilken tur att hon inte försökte göra det då.
Citera
2026-01-08, 14:56
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad ni inte ser är revolvermannen som söker tillfället att visa sin skicklighet.
Citera
2026-01-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
"en på FBI" låter som något min son skulle öppna med, han är 6år.....

Haha, alltså jag har scrollat o sett över 100 videor på instagram och tiktok om händelsen och intervjuer, ledsen att jag inte lade lirarens namn på minnet som de intervjuade. Intervjun kommer inte upp igen, då jag redan sett den.

Källa: trust me bro. 🌞
Citera
2026-01-08, 15:01
Medlem
Videoanalys, föraren är på väg bort när hon blir skjuten:

https://www.nytimes.com/video/us/100000010631041/minneapolis-ice-shooting-video.html
Citera
Medlem
RedXs avatar
Jag tror att det här fallet är det mest uppenbara fallet som vi hittills har sett av fenomenet ”videon-bevisar-det-jag-redan-bestämt-mig-för-sedan-tidigare”.

Alla ICE-positiva tycker att videon bevisar att hon får skylla sig själv, och alla ICE-negativa tycker att det är ett uppenbart övervåld.

Jag lägger mig dock moget i mitten och tycker att det förvisso var onödigt att skjuta henne, men att det är vansinne att inte stanna och kliva ur bilen när man uppmanas till det av polisen. En slags kombo av tjänstefel och att hon ändå har sig själv att skylla till 100.0%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Man ”tar sig inte bort från en hotfull situation” om det är polisen och staten som man uppfattar som hotfull. Då samarbetar man. Annars blir det hårdhandskar. Vilket det blev nu. Kvinnan försökte fly och då kan man bli skjuten, särskilt om man gasar mot en beväpnad tjänsteman med en stor tung bil.

Den här situationen ligger helt på kvinnan. Det är tråkigt om hon fick panik i en stressad situation men så blir det ibland. Det är rätt att skjuta för att döda när hon trampar gasen i botten på en SUV och siktar på en med bilen. Det går inte att bortförklara utan att hamna i samma fålla som BLM-dårarna som kaosade loss på grund av att en narkoman överdoserade framför rullande kameror.

Jag har för övrigt sett just den här typen av kvinnor på sociala medier. Gapiga medelklasskärringar som åker runt och stör poliser och ICE med telefonkameran uppe i högsta hugg. Provocera, hånar om att agenterna är ”omanliga” och upprepar deras tjänstenummer i kameran. När de blir omhändertagna skriker de högt om ”rape” och ”sexual assault” när de blir bortburna. Att en sådan hysterisk lib-kärring skulle sluta som kulfång var både väntat och välförtjänt. Ingen sympati alls.

"Trampar gasen i botten"??? Har du sett videon? Om hon "trampade gasen i botten" så kan bilen bara gått på en burk...
Citera
2026-01-08, 15:02
Medlem
Vi har ju sett en del terrordåd med fordon inte minst i Europa på senare år, även om det då tenderar att vara islamister bakom ratten. Med tanke på att hot och våld mot ICE-tjänstemän ökat med över tusen procent senaste året så finns det nog risk att vi får se fler försök till terrordåd av den här typen.
Citera
2026-01-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Om man tycker att polisen agerar felaktigt gör man klokt i att rapportera den ansvariga polisen. Varje år görs tusentals anmälningar mot law enforcement som agerat felaktigt och i många fall leder det till olika former av disciplinära åtgärder. Jag utesluter inte heller att en utredning visar att agenten i detta fall agerat förhastat, även om det inte är många hundradelar av en sekund som han har på sig när hon trycker gasen i botten och försöker köra över honom.

Men att försöka mörda polisen ifråga genom att köra över honom med sin bil är givetvis aldrig acceptabelt.

Såvida man inte är vänsterradikal fascist med grav TDS, uppenbarligen.

Agerat förhastat? Den äckliga låtsaspolisen blir inte ens snuddad av bilen. Han bör omedelbart avlivas utan pardon.
Citera
2026-01-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
De jobbar på ackord. De griper inte de värsta utan de som är lättast att gripa. Till och med högern och majoriteten av independents inser detta nu. De enda som fortsätter runka av till ICE när de griper kvinnor och barn är de på yttersta högerkanten samt MAGA.

Gestapo och ICE (i nuvarande form) är väldigt lika förutom att ICE är feta jänkare i mjukisbyxor och Oakley brillor som maskerar sig.

Trump lär väl benåda dem allihopa innan han lämnar eller dör.
Tänk dig att vara lärare och ha personer som blockerar dig på väg till jobbet, som står och skriker och gapar i korridorerna och tågar runt med plakat, som tycker att de har rätt att sitta i klassrummet och kommentera ditt jobb och håna dig inför eleverna osv. Vilken yrkesgrupp skulle gå med på en sån arbetsmiljö? Fy fan för att tycka att det är ok mot någon yrkesgrupp. Drägg!
Senast redigerad av Snurrespratt24 2026-01-08 kl. 15:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in