2026-01-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Dåren som sköt kommer säkerligen att åtalas av delstaten och Trump kan då inte benåda honom.
Kvinnan kommer postumt att bli fälld för terrorbrott.

Kristi Noem kallade Renee Nicole Goods bilkörning för ”en inhemsk terrorhandling”.
Senast redigerad av lont 2026-01-08 kl. 16:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PunkRockLooser
Jag förstår att kretiner av din sort tycker det är uppseendeväckande att bekämpa fascistoida apor med en IQ under 80.
Det är ju bara ett utse nån yrkesgrupp till ”facistoida apor med en IQ under 80” så är det ok att anfalla dem, eller hur? Socialsekreterare, poliser, ambulanspersonal, sköterskor på akuten, försäkringskassepersonal - valet är fritt för våldsvänstern och MENA-iterna. Man kan utse judar till ”facistoida apor med en IQ under 80” så kan man skjuta dem. Palestinaanhängare har valt den gruppen. Och ja, ICE-agenter i USA då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Kriterierna för att avvärja fara för eget eller kollegas liv var uppfyllda. Men frågan är fortfarande - varför stannade hon inte? Hade hon nåt att dölja?

Hon stannade inte för att det sprids en (tydligen helt korrekt) bild bland liberala att ICE-agenter är en gäng skjutgalna hillbilly högerextremister som är extremt våldsamma...

På vilket sätt påverkades bilens färdväg av att hon blev skjuten i huvudet 0,1 sekund innan hon potentiellt skulle ha kunnat träffa ICE-agenten? NB... ICE idioten hade redan flyttat på sig när han sköt. Han fortsatte också att skjuta efter att bilen hade passerat och det kan lika gärna vara dessa skott som var de dödande. Jag lider inte av TDS och tycker att en del kritik av Trump har varit osaklig men när hela MAGA-rörelsen försvarar mordet så måste alla med något som helst patos för rättfärdighet och sund balans säga stopp. Försvarar man detta har man förlorat förmågan till kritiskt tänkande och är man med i en sekt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Gör det du, då har du också en kula i skallen.
Kommer det en ice agent till Sverige och sätter en kula i skallen i mig.

Min fråga är vilket lag håller du på?

Uppenbart inte på Kungariket Sverige.
Citera
2026-01-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Men här pratar du inte sanning.

Det är inte ett "maskerat gäng som är beväpnade". ICE-agenter är poliser.

Direkt från CHATGPT

Ditt ChatGPT-citat motsäger det du skriver. De är inte poliser och dessutom var kvinnan knappast misstänkt för något inom deras arbetsområde.
Citera
2026-01-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Av vem då?
Citera
2026-01-08, 16:27
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Lätt det dummaste jag läst idag på Flashback och i denna tråd finns sjukt mycket att välja på.

Citat:
Citera
2026-01-08, 16:28
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Men här pratar du inte sanning.

Det är inte ett "maskerat gäng som är beväpnade". ICE-agenter är poliser.

Direkt från CHATGPT

De är maskerade och de är ett gäng, de identifierar sig inte och det finns fake-ICE. Så ur synvinkeln från den som konfronteras är det ett maskerat gäng.
Citera
2026-01-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Ditt ChatGPT-citat motsäger det du skriver. De är inte poliser och dessutom var kvinnan knappast misstänkt för något inom deras arbetsområde.
Nej deras uppgift är inte att dirigera trafik. Om de stördes av demonstranter så är det polisens uppgift. Jag tror knappast att hon misstänktes för att vara illegal invandrare.
Citera
2026-01-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Det är inte ICE-agenternas uppgift att se till att deras arbete inte förhindras. Precis som en uppsjö av andra myndighetsagenter får de väl ringa polisen om de blir hindrade att utföra sin arbetsuppgift. Jag kan möjligen ha förståelse för att ICE är beväpnade, det kan säkerligen uppstå mycket hotfulla situationer när de omhändertar folk för deportation, men detta var inte en sån situation.
Det vore ju underbart om de kunde göra det. Jag är alldeles säker på att de gärna skulle göra det. Men i demokraternas stater vägrar man polishjälp till ICE-agenter.
Citat:
Details are still emerging, but it appears that officers from the Chicago Police Department were ordered not to assist a group of ICE agents while they were physically threatened by what appeared to be an angry mob," Yoes said.
https://fop.net/2025/10/national-fop-and-illinois-state-fop-condemn-reports-that-chicago-police-officers-were-barred-from-as sisting-ice-agents/

Har du några andra förslag?
Citera
2026-01-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Farten på fordonet är gångfart och iceagenterna står vid sidan. Skotten tas när bilen i princip är förbi agenterna.

Absolut inte självförsvar då det aldrig var fråga om agenternas liv. Att ens argumentera för att ett skott i huvudet och ren avrättning var befogat är hjärndött.

När någon väl har lyckats samla in miljontals utländska brottslingar och skickat hem dem, kanske den personen kan börja undervisa andra om vad som eventuellt inte var nödvändigt eller befogat. För närvarande ser det ut som att mycket mer är befogat. Att man gör aldeles för lite för att kunna slutföra jobbet.
Citera
2026-01-08, 16:30
Medlem
Citat:
Japp. Jag tror vi alla kan vara överens om att ICE handlade exemplariskt.

Även i Sverige skulle detta garanterat ses som nödvärn av en polisman. Kvinnan blev helt tydligt desperat och löpte amok.
Nej du tror att vi alla ska vara överens?......det är det som kommer bli ett problem, alla tycker inte som du!

På filmen syns tydligt att kollegan till den övertände agenten ser en aning förvånad ut!
Usa går mot anarki och den här händelsen blir startskottet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in