2026-01-08, 16:32
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är den mest sannolika förklaringen. Svensk invandrad polis är genomkorrumperad. Skall bli intressant att se filmen från deras kroppskameror...som naturligtvis inte bars eftersom det skulle ha avslöjat korruptionen.
jag vet inte procenten av sannolikhet, om det är över eller under, men inte är det noll i alla fall att något liknande kan ske eller har skett, och kanske även i det här fallet...! långt ifrån 0 sannolikhet. Men jag lutar mer åt under än över.
Citat:
men oavsett vad så är budskapet som hon, Katja Nyberg modigt och logiskt, enkelt och faktabaserat framför, det klingar kvar fast och starkt.
Citat:

tillbaka till ämnet. får nästan en lust att öppna en ny tråd om konspirationer kring detta fall, oavsett sannolikhet,

Citat:
Senast redigerad av Room531 2026-01-08 kl. 16:38.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Är det konstigt att hon förnekar allt om hon nu har gjort det?
Eller minns hon inte att hon var full och knarkade?
De har ju i alla fall dragit in hennes körkort.
Om det nu visar sig att hon är oskyldig så kommer Aftonbladet och SVT hamna i en svår sits.

Jag hoppas hon är oskyldig. Inte för att jag bryr mig om henne eller tycker om SD på något sätt. Men för att det skulle ge gammelmedia och polisen en sån jävla käftsmäll.

Det är valår i år får man komma ihåg, och det är inte omöjligt att rejäla fulspel redan börjat bakom kulisserna och på myndigheter. Men hon har säkert gjort det och blåljuger helt iskallt. Det är väl det som ändå ligger närmast till hands för dagen.
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Hon kanske har hållhakar på folk i partiet och därför är det tyst.
Väldigt konstig beteende av SD.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Med tanke på att hon är polis och riksdagskvinna tycker jag att hon är skyldig att förklara det här i en intervju , särskilt det med påsen.
Allmänheten förtjänar att veta vad som hänt.
Hon kanske hoppas på att hennes poliskollegor kommer sopa det hela under mattan?
Mycket märkligt att hon kommenterar utan att kommentera pulverpåsen!

Ja, man vill ju att nån som kan ställa raka frågor och inte accepterar tveksamheter intervjuar henne. Men hon avvaktar kanske med en intervju till analysen av påsen är klar. Försöker vinna tid. Eller så avgår hon och skickar bara ut ett pressmeddelande.

Ja, hon kan ha trott att hennes högre kontakter i polisväsendet skulle kunna och även skulle vilja hjälpa henne. Men kokain = befrämja gängens brottslighet. Så är det kokain i påsen eller nåt annat narkotiskt preparat i den, finns det få av hennes gamla gäng som vill ta i henne med tång med tanke på situationen i landet.

Självklart nämner hon inte påsen. Det är enklare med att dra till med att hon inte känner igen sig i det som påstås. Att snirkla runt sanningen. Hon borde lära sig av Gudrun Schyman som erkände sitt missbruk direkt hon drabbades av en skandal. Jag tror hon satt i TV-soffan redan morgonen därpå. Jag är inte vänster, men jag tycker att det är så man ska göra. Stå för det man gjort.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2026-01-08 kl. 16:36.
Citera
2026-01-08, 16:34
Medlem
GiveMeHeads avatar
Köra onykter är dumt och försvarslöst. Men låt milfen dra en lina om hon vill.
Citera
2026-01-08, 16:34
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Undrar om någon av opposition snyter sig lite lätt på nästa utskottsmöte?

Nu gäller det "knarkar-Katja" och inte Soc, MP eller V. Tycker du att hon kan sitta kvar?

OM Katja blir dömd på anklagelserna ska hon bort. Detta gäller _ALLA_ politiker som kör påverkade tycker jag.
Citera
2026-01-08, 16:36
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, man vill ju att nån som kan ställa raka frågor och inte accepterar tveksamheter intervjuar henne. Men hon avvaktar kanske med en intervju till analysen av påsen är klar. Försöker vinna tid. Eller sp avhår hon och skickat bara ut ett pressmeddelande.

Ja, hon kan ha trott att hennes högre kontakter i polisväsendet skulle kunna och även skulle vilja hjälpa henne. Men kokain = befrämja gängens brottslighet. Så är det kokain i påsen eller nåt annat narkotiskt preparat i den, finns det få av hennes gamla gäng som vill ta i henne med tång med tanke på situationen i landet.

Självklart nämner hon inte påsen. Det är enklare med att dra till med att hon inte känner igen sig i det som påstås. Att snirkla runt sanningen. Hon borde lära sig av Gudrun Schyman som erkände sitt missbruk direkt hon drabbades av en skandal. Jag tror hon satt i TV-soffan redan morgonen därpå. Jag är inte vänster, men jag tycker att det är så man ska göra. Stå för det man gjort.
Jag tror starkt hon arbetar på högvarv med att genom korrution sopa detta under mattan.

Med hennes CV har hon haft stor makt som kvinna i SD. Kanske har hon knarkat med någon högt uppsatt i partet.
Citera
2026-01-08, 16:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nej hon förnekar inte allt i sitt pressmeddelande. Hon kommenterar inte påsen överhuvudtaget.
Hon kommenterar inte det beslagtagna körkortet.
Undrar varför hon inte gör det?

Det är direkt korkat att hävda att hon blåste rent men undviker att förklara att polisen plockade körkortet

Jo lite talande. Med tanke på hon som politiker och regeringen har sagt detta att de som nöjesknarkar kokain stödjer den organiserade brottsligheten. Så borde ju det vara den första hon nämner att det är båg. Men icke...
Citera
2026-01-08, 16:39
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Vilken nolla - tänk att förstöra sin karriär och sitt rykte för lite Kokain och för att få köra på fyllan. Inte särskilt smart och baksmällan torde vara monumental hos ludret...
Citera
2026-01-08, 16:40
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
OM Katja blir dömd på anklagelserna ska hon bort. Detta gäller _ALLA_ politiker som kör påverkade tycker jag.
Det brukar va så. En sosse avgick efter 0.2.
Att bli tagen bakom ratten med över 1 promille och med dessutom 2 gram kokain är väkdigr klantigt.

Men som Riksdagsledamot och Polis på NOA är det otroligt illa. Om hon döms mördar det hela hennes karaktär. Men det kommer väl nån snyfthistoria sen,att hon hade mens eller nått.
Citera
Avslutad
Skön lirare! Hon får företräda mig. Blir personröst nästa gång

Kajsa Nyberg
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Du kan inte länka det jag är ute efter.

Du sprider dynga, -Att Jimmie Åkesson ska personligen ha bjudit in MC-knutten till bröllopsfesten.

Jag väntar fortfarande på din källa ang detta.

Hur många renodlade OT-inlägg har du nu i TS om Jimmies bröllopsfest? 10? Ge fan i att skita ned tråden och ta ditt bölande om källor den diskussionen i den TS som redan finns i det ämnet.

OnT: Den här historien om viltolycka från Nybergs sida verkar ju vara helt väsensskild från vad som faktiskt hände, dvs att hon blev stoppad i en rutinkontroll och blåste positivt, vilket även innebar att hon blev skyddsvisiterad vid ankomst till polishuset vilket innebar man hittade den misstänka narkotikan.

Vet inte varför hon fått för sig att kläcka ur sig rena påhitt om vad som hände, men förmodligen är hon desperat efter att få bort brottsrubriceringen narkotikabrott (normalgraden) eftersom en fällande dom tillsamman med den grova rattfyllan garanterar en frihetsberövande påföljd samt att hon blir avskedad från sin anställning som polis dvs där hon för närvarande är tjänstledig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in