2026-01-08, 15:48
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Katja skriver till Expressen efter det inträffade:

"”Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag. Det är därför med stor förvåning som jag tar del av det som nu skrivs om mig och den här händelsen. Enheten för särskilda utredningar tittar nu på det här, vilket jag välkomnar eftersom jag inte känner igen mig i detta”.

Är hon dum i huvudet, eller är det media och Polisen som ljuger och vill sätta dit en oskyldig politiker/polis?

Efter att ha läst samma artikel som dig så slogs jag faktiskt av tanken på att jag tror att det är den här kvinnan som är helt dum i huvudet.
Dessutom är hon en riktig politiker för hon ljuger precis som hon tror att vanliga svenskar är dumma i huvudet och går på hennes lögn att man ska åka ner och göra en alkoholtest efter att ha kört på ett djur.

Jag som tror att Sverigedemokraterna skulle vara annorlunda att de skulle stå för en förändring i samhället och istället gör de inget annat än att bara hjälper gängen att växa genom att köpa deras jävla knark.

Och sedan grädde på mosen så har vi den här kvinnan eller varelsen som är SD s egen rådgivare till högsta hönset inom polisen??
WTF är det här möjligt något skämt?

Den här kvinnan fattar inte att hon gräver bara graven djupare genom att ljuga så som hon gör och dessutom är det som att spotta svenska folket i ansiktet när de gör såna här lögner.

SD politiker när de är som allra bäst.
Detta är alltså Tidö -som skall få ordning på gängen??????
Citera
2026-01-08, 15:49
Avstängd
coolabananer123s avatar
Hon ska ha haft minst 1 promille i blodet!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gk7Vbk/oisin-cantwell-katja-nyberg-maste-avga
Citera
2026-01-08, 15:51
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Man tar mig veterligen sällan eller aldrig blodprov för rattfylleri. Och när man blåser på plats är det bara för att ge en indikation för att sedan på stationen blåsa i den s.k "bevismaskinen", en maskin vars resultat gäller som bevis i domstol. Handapparaterna polisen har på gatan gäller inte som något bevis.

Så har polisens apparat på plats visat alkohol i utandningsluften så har Katja fått följa med in på station för den riktiga blåskontrollen.

Okej, jag trodde man tog blodprov efter sållningsinstrumentet. Hur bevisas drograttfylla om den misstänkte bara blåser?

Nåja, så här går det till:

Källa: https://www.rmv.se/verksamheter/rattskemi/
Senast redigerad av Pojkekorv 2026-01-08 kl. 15:55.
Citera
2026-01-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Hon ska ha haft minst 1 promille i blodet!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/gk7Vbk/oisin-cantwell-katja-nyberg-maste-avga
Har man 1 promille i blodet är man rejält på snusen om man inte är en härdad drickare.
Citera
2026-01-08, 15:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej de tog hennes körkort på plats och det görs direkt vid grov rattfylla.
Misstänkt grovt rattfylleri, enligt henne själv har hon blåst negativt, om det stämmer vem vet. Är hon däremot misstänkt påverkad och har vad som uppfattas som droger på sig så kan hon tvingas till blodprov.
Jag tror iofs att hon är skyldig, så pass slipade är poliser att de har koll på vad som är narkotika, det går att lukta sig till. Varför skulle hon åka runt med en påse vitt pulver annars?
Så jag gissar att hon försöker skjuta det ifrån sig tills provsvaren kommer.
Citera
2026-01-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Har man 1 promille i blodet är man rejält på snusen om man inte är en härdad drickare.

Har du kokain i blodet så är inte 1promille nå konstigt. Knapp kännbart.
Citera
2026-01-08, 15:58
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m0RGml/katja-nyberg-gripen-for-rattfylla

När avgår hon?

Snart kan man ju hoppas. Tyvärr verkar partiet dra till sig kvinnor med rättshaveristiska tendeser (jag tittar på dig, Jessica Stegrud), så det skulle inte förvåna mig om hon tjafsar i en månad om det, och bjussar pressen på ett halvårs SD-bashing.

Förmodade vinklingar från Katja:
- "MSM vill bara åt mig för att jag är SD!"
- "Alla partyknarkar nu för tiden, varför tittar ni på mig?"
- "Jävla journalister! Fy fan asså!"
Citera
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Jaha det är invandrarnas fel. Okej.

"Det får aldrig vara SDs fel. KAN aldrig vara SDs fel. För då... kan ju ... VI ha fel!"

Det är så vekt att se varje gång från SDs sida som alltid hundraprocent säger att de är bäst på att stå emot brottslighet genom lagföring etc men så snart brottsligheten kryper fram i de egna leden så blir svaret "Njaaa, det hände nog inte, var inte vi, skyll på polisen, media, etc etc"
Citera
Medlem
Jag är inte med i debatten på grund av tidsbrist. Men hur vet man att det är kokain, det kan ju lika gärna vara bakpulver som behövs till en festlig SD-tårta.

Katja Nyberg är en bra SD-kvinna. Faller hon behöver SD hitta en ny kvinna för partiet får inte bli för gubbigt.
Citera
2026-01-08, 16:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Hon avslöjar ju sig själv i uttalandet.

- Säger att hon blåste noll. Ändå blev hon fråntagen körkortet.
- Säger att hon blåste på stationen. Det kan man ju göra i bilen utan problem. Så hon måste inte åka till stationen för det. De som åker till stationen är som regel såna som bedöms rattfulla.
- Säger att hon inte känner igen sig i det påstås. Hon säger alltså INTE att hon är helt oskyldig. Många skyldiga brukar ge alternativa formuleringar istället för att säga att de är oskyldiga.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2026-01-08 kl. 16:05.
Citera
2026-01-08, 16:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Hon säger att hon fick blåsa pga en viltolycka och att det inte gav utslag. Det är ingen bortförklaring. I så fall ljuger hon ju helt iskallt.

Jag har ingen aning, men som nån annan skrev, så vore det väldigt märkligt att ljuga om vad testet visade.
Full och fjuttad när hon skrev det?
Citera
2026-01-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Hon säger att hon fick blåsa pga en viltolycka och att det inte gav utslag. Det är ingen bortförklaring. I så fall ljuger hon ju helt iskallt.

Jag har ingen aning, men som nån annan skrev, så vore det väldigt märkligt att ljuga om vad testet visade.

Enligt medieuppgifter va det i en poliskontroll och inte vid en viltolycka.
Ljuger hon om det med tro?

Citat:
Katja Nyberg ska, enligt uppgifter till Expressen, ha fastnat i en poliskontroll öster om Stockholm den 28 december och därefter misstänks hon för grovt rattfylleri.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sd-ledamoten-katja-nyberg-misstanks-for-rattfylleri/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in