2026-01-08, 15:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Nja det är frivilligt och det finns chans att vinna. Hellre lotteri än knark och rattfylla samt våldsbrott om jag måste välja. Tror nog du håller.med mig där.

När det gäller rattfylla dömdes det socialdemokratiskas statsrådet Aida Hadzialic för det.

Jag säger nog att lura på pensionärer lotter är värre. För detta handlar inte om en enskild persons klavertramp utan att det är själva partiet och dess ledning som försöker lura pensionärerna.
Citera
2026-01-08, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Polisen jobb? Narkotikabeslag på henne

Blir en bedömningsfråga. Finns många poliser som fått behålla jobbet efter att ha begått brott. Är brottets art mm som avgör. Vi får invänta och se.
Citera
2026-01-08, 15:11
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Haha såklart det är en SD:are, största hycklare i sverige.

Så sant. Men jag upprepar mig sen tidigare.

SD bryr sig om lagen tills den påverkar sig själva, sin väljarbas samt sina sponsorer.
Citera
2026-01-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Missbruk är sjukdom.
Om politiska karriären är över, lär hon nog klamra sig fast vid polisjobbet. Ganska naturligt, hon kan väl inget annat. Hon blev väl polis redan som 20-åring.
Vi får se hur det går.

Hon borde få vård istället för fängelse men Sverige vill bli som USA där man har över en procent av den vuxna befolkningen i fängelse.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Att Jimie var bästis med en MC gängstyrka som utförde mord bla.

Du ser hur snabbt ni glömmer.

Det där får du nog länka till.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja nu pekar vi åt alla andra håll än på det nu misstänkta rattfyllot och narkotikabrottslingen. Vad har vi mer att försöka rikta uppmärksamheten mot?
Det verkar som hon blåst negativt för alkohol men då man hittat en påse med vitt så har hon tvingats att ta ett blodprov.
Skulle det visa sig att det inte var knark och hon inte var påverkad så är det hela en tidningsanka.
Men jag har svårt att tro att hon varit opåverkad utan blånekar fram till analyssvaret kommit.
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Var vänlig och ge exempel på bättre partier än SD.

Jag skulle själv själv ranka åtminstone fyra, fem av riksdagspartierna över SD vad gäller allmän regeringsduglighet och förmåga att göra vad som är bäst för Sverige på lång sikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Men vilket parti är fri från skandaler?

S har varit det dominerande partiet i Sverige, men där vimlar det också av skandaler.

En partiledare dömdes i svensk domstol för att ha misshandlat en politisk motståndare med käpp.

En justitieminister som var Sverige kanske allra flitigaste horkund på sin tid. Hans chef har mer eller mindre utpekats av ett då minderårigt offer som en förövare.

Mona Sahlin som tyckte det var häftigt att betala skatt, men struntade i detta och dömdes för fiffel.

Juholt som inte redovisade sin sambo.

Ygeman som blåste hantverkare och gjorde olaga intrång på säkerhetsobjekt.

etc etc etc.

Det finns som sagt skandaler inom alla partier och folk röster på dessa partier ändå.

För att ta någon mer aktuell från Socialdemokraterna:

- Aida Hadzialic 2016, tvingades avgå men är idag en med mycket makt i bakgrunden
- Christer Eriksson rattfylla 2023
- Inge Ståhlgren Riksdagsledamot, lämnade riksdagen 2021 efter att ha kört rattfull.
- Emma Claesson Kommunstyrelseledamot i Ulricehamn, avgick efter åtal för grovt rattfylleri 2021. Tillbaka i partiet nu i en annan roll

Med det sagt, är du sosse, sdare eller tillhör vilket parti som helst ska du inte få vara politiker om du bryter mot lagen. Och framförallt är det extremt hyckleri från Socialdemokraterna när man tar tillbaka Aida och nu skriker högst av alla.

Politiker är smutsiga varelser, oavsett parti.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Missbruk är sjukdom.
Om politiska karriären är över, lär hon nog klamra sig fast vid polisjobbet. Ganska naturligt, hon kan väl inget annat. Hon blev väl polis redan som 20-åring.
Vi får se hur det går.

Arbetsrättsligt så klassas endast missbruk av alkohol som sjukdom och då ska arbetsgivaren erbjuda rehab för detta.

När det gäller narkotika så är det sparken direkt, om det inte skulle gälla en mindre nogaräknad arbetsgivare förstås.....polismyndigheten kommer aldrig att tillåta henne att jobba kvar, glöm det.
Citera
2026-01-08, 15:14
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
När det gäller rattfylla dömdes det socialdemokratiskas statsrådet Aida Hadzialic för det.

Jag säger nog att lura på pensionärer lotter är värre. För detta handlar inte om en enskild persons klavertramp utan att det är själva partiet och dess ledning som försöker lura pensionärerna.
Att vara polis och riksdagsledamot. Bli tagen för rattfylla och vad jag tolkar det som med alkohol i blodet. Med en påse kokain som ska på analys men den har nog snabbtestats och blivit blå, är det den mest illa luktande skandalen på väldigt länge. Hon har velat skärpa just narkotika lagarna. Fattades bara att hon körde ihjäl någon.
Att dessutom SD offiella kanaler påstår att hon är oskyldig gör allt ännu värre.

Jag vill sverige bra, jag står inte med något parti.
Detta är riktigt illa
Citera
2026-01-08, 15:15
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Vet inte exakt. Men de är säkerligen några stycken.
Varför försvarar du partier som S och V?

”Säkerligen”.

Varför försvarar du en polis och riksdagsledamot som kört grovt rattfull med en påse kokain på sig?
Citera
2026-01-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det verkar som hon blåst negativt för alkohol men då man hittat en påse med vitt så har hon tvingats att ta ett blodprov.
Skulle det visa sig att det inte var knark och hon inte var påverkad så är det hela en tidningsanka.
Men jag har svårt att tro att hon varit opåverkad utan blånekar fram till analyssvaret kommit.

Nej de tog hennes körkort på plats och det görs direkt vid grov rattfylla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in