2026-01-08, 14:15
Medlem
Kungenshoras avatar
Hon verkar ha en historia av att komma med dumma bortförklaringar!

"Det var den 26 mars som Katja Nyberg gjorde en omkörning på en väg i närheten av Järna. Polisen var på plats och gjorde en hastighetskontroll och de kunde konstatera att Katja Nyberg framförde sitt fordon i 71 kilometer i timmen i samband med omkörningen.

– Det var ett dåligt beslut. Jag låg bakom ett långsamtgående fordon, gjorde en omkörning och kom oavsiktligt upp i en för hög hastighet, säger Katja Nyberg."

– Jag kan bara beklaga, jag gjorde en omkörning och det var ett dåligt beslut. Det var på en sträcka där det tidigare har varit 50 kilometer i timmen, vilket även min bil visade, men det har sänkts till 40 kilometer.

Det råder inget tvivel om att systemet i bilen visade fel och Katja Nyberg är väldigt ångerfull.

Förvaltningsrätten konstaterar i sitt beslut att Katja Nyberg har gjort sig skyldig till trafikrelaterad brottslighet vid tre tidigare tillfällen.

https://www.kkuriren.se/nyheter/sormland/artikel/sormlandsk-riksdagspolitiker-av-med-korkortet-onskar-att-jag-kunde-ha-det-ogjort-detta-galler-nar-du -blivit-av-med-korkortet/jnk33z0j

Ingen stor grej! Hastighetsmätaren visade fel!

Långsamtgående fordon på 40-väg!
Citera
2026-01-08, 14:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Alltid SD....

när det gäller sexbrott mot barn - nästan alltid C

när det gäller skattebrott och bidragsfiffel och annat ruffel- ofta S
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Nej, för att ett brott ska vara uppfyllt ska det objektiva och subjektiva rekvisiten för ett brott vara uppfyllda. Det räcker alltså inte enbart med någons subjektiva uppfattning.

Sverige har dock världens hårdaste och konstigaste lagar när det kommer till droger. Skulle inte förvåna mig om det är olagligt att höra av sig till nån och fråga om denne har ladd till salu, sen möta upp denne och köpa 2g diskmedel i tron om att det är ladd.
Citera
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Vårt skyddsnät ska väl strikt brukas av de som behöver, en knarkande nazist som blev av med jobbet tillhör definitivt inte den gruppen. På sin höjd kan väl äcklet få gå på akassa som alla andra, förutsatt att hon är med i en sån. Hon förespråkar ju att arbetslösa ska svältas till döds, så hon får väl ligga som hon bäddat.
varför kallar du henne nazist. vad gör henne till "nazist", kan du förklara eller försvara dessa märkliga anklagelser? eller är det bara "sd är nazister"-tramset som bara är just det - trams.
Citera
2026-01-08, 14:18
Medlem
Edward1992s avatar
Hon har alltid sett väldigt påtänd ut, googly eyes och stora näshålor.
Citera
Medlem
EnLitenkilles avatar
Hon är alltså inte påverkad när hon kör??
Aldrig varit med om att polisen har genomsökt min bil vid kontroll.
Luktar ju plantering lång väg.

Och nej, jag har aldrig röstat SD.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Det du skriver stämmer ju inte. SD är ett stort parti med många människor. C har väldigt många brottslingar med tanke på att det är ett 3% parti.
Nu ljuger du faktiskt.

Citat:
Parti Åtalade i brottmål
Sverigedemokraterna 7,1%
Vänsterpartiet 3,4%
Moderaterna 3,3%
Miljöpartiet 2,7%
Centerpartiet 2,5%
Kristdemokraterna 2,5%
Feministiskt initiativ 2,5%
Liberalerna 2,4%
Socialdemokraterna 2,0%
Källa: Verifiera.

Citat:
Så många av partiernas kandidater är dömda
Sverigedemokraterna: 18 av 96.

Moderaterna: 25 av 260.

Centerpartiet: 21 av 239.

Socialdemokraterna: 35 av 554.

Liberalerna: 8 av 146.

Kristdemokraterna: 8 av 177.

Vänsterpartiet: 11 av 222.

Miljöpartiet: 3 av 105.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/var-13-e-politiker-ar-domd-for-brott

https://www.svd.se/a/7lO5o4/sd-toppar-lista-over-andel-atalade-kandidater
Citera
2026-01-08, 14:19
Medlem
Synd att det finns så många sänken inom SD. Förmodligen så är klavértrampen överrapporterade i vår vänsterlutade PK-media, men oaktat detta så verkar det som det finns för många stolpskott på för höga poster inom SD. Det är synd att man inte lyckas hålla rent i det egna boet, när man nu har en möjlighet att påverka politiken.
I stället får man hantera idioter som inte begriper att man bedöms utifrån den kontext man verkar inom. Det är lite synd, för SD behövs för att röra om i pottan inom den trötta politiken, och agera blåslampa i många aktuella samhällsfrågor. Man måste en gång för alla sluta skita där man äter, om man någon gång vill vinna någon respekt, och bli tagna på allvar.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sverige har dock världens hårdaste och konstigaste lagar när det kommer till droger. Skulle inte förvåna mig om det är olagligt att höra av sig till nån och fråga om denne har ladd till salu, sen möta upp denne och köpa 2g diskmedel i tron om att det är ladd.
Ja det är "försök till ringa narkotikabrott".

Det var tidöregeringen som införde det.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du har fd justitieminister Bodström som tvingades åka till USA för rehab pga sitt knarkande.
Reportaget där han svettandes under avtändning blir tillfrågad om han kan tänka sig göra ett drogtest och får panik när en sköterska kan göra det på plats är klassisk.
Sen är väl Mp mer av haschtomtar, kokain är väl för kemiskt för tomtarna.

Ja nu pekar vi åt alla andra håll än på det nu misstänkta rattfyllot och narkotikabrottslingen. Vad har vi mer att försöka rikta uppmärksamheten mot?
Citera
2026-01-08, 14:20
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Borde hon inte varit misstänkt för drograttfylleri då? Hon ska ju enligt media vara misstänkt för grovt rattfylleri.

Tror att det är samma sak juridiskt. Det är journalisten som är trögtänkt och inte kan klargöra den saken. Förmodligen för att journalisten inte förstått, och inte kan tänka.

Vore väldigt märkligt av riksdagsledamoten att ljuga om vad alkoholmätaren visade? Blodprov och påsen kommenterar hon ju inte ens. <----- Dvs det är det vi ska vara nyfikna på.

Blir roligt att se vad blodprovet visade, och vad som fanns i påsen med vitt pulver? Har hon tur så mest bebis-puder och tvättmedel.
Citera
2026-01-08, 14:22
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Med tanke på hur Katja ser ut så undrar jag om hon betalade med cash eller i natura. Ali i Bredäng kanske fick sig ett härligt Blowjob
Med den kan hon nog både betala för sig men främst ska hon göra bättre än att 1 knarka 2 köra bil full och påtänd. Tänk om hon kört ihjäl någon. Hon körde illa nog att bli stannad liksom.
Riktigt jävla illa detta!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in