Hon verkar ha en historia av att komma med dumma bortförklaringar!
"Det var den 26 mars som Katja Nyberg gjorde en omkörning på en väg i närheten av Järna. Polisen var på plats och gjorde en hastighetskontroll och de kunde konstatera att Katja Nyberg framförde sitt fordon i 71 kilometer i timmen i samband med omkörningen.
– Det var ett dåligt beslut. Jag låg bakom ett långsamtgående fordon, gjorde en omkörning och kom oavsiktligt upp i en för hög hastighet, säger Katja Nyberg."
– Jag kan bara beklaga, jag gjorde en omkörning och det var ett dåligt beslut. Det var på en sträcka där det tidigare har varit 50 kilometer i timmen, vilket även min bil visade, men det har sänkts till 40 kilometer.
Det råder inget tvivel om att systemet i bilen visade fel och Katja Nyberg är väldigt ångerfull.
Förvaltningsrätten konstaterar i sitt beslut att Katja Nyberg har gjort sig skyldig till trafikrelaterad brottslighet vid tre tidigare tillfällen.
https://www.kkuriren.se/nyheter/sormland/artikel/sormlandsk-riksdagspolitiker-av-med-korkortet-onskar-att-jag-kunde-ha-det-ogjort-detta-galler-nar-du -blivit-av-med-korkortet/jnk33z0j
Ingen stor grej! Hastighetsmätaren visade fel!
Långsamtgående fordon på 40-väg!