2025-11-21, 08:32
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Jaså minsann, det är där det kommer ifrån..Muslimer. Kristnas ärkefiender. Gott möter ont. Ja man är väl inte förvånad. Antikrist sägs ju vara muslim.
Översatte en sångtext med Google translate rakt av där kors förekommer.

Man ska lyssna mycket på Jesu saligprisningar. Där förekommer nog många muslimer.

..det redan förbereds en fest i himlen.

Redan förbereds en fest i himlen,
och de inbjudna samlas.
De kommer från jordens alla ändar
i bröllopskläder till sin Frälsare.
O, glädje vid Lammets bröllop!

2.
När du har kallat oss, Fader,
till det,
giv din nåd så att vi
också må fira bland de utvalda
och skåda vår Barmhärtige.

3.
Jag må lämna mitt kors, och jordens förtryckande
orättvisor skall segra.

Även våra mörkaste knutar skall lösas,
när domens sol gryr.

4.
Så skall vi sjunga lovsånger till Guds ansiktes ära.

Striden har förvandlats till lovsång,
och kransar skall kröna våra huvuden.
O, glädje vid Lammets bröllop.
Senast redigerad av Fraggelrock 2025-11-21 kl. 08:35.
Citera
2025-11-22, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Översatte en sångtext med Google translate rakt av där kors förekommer.

Man ska lyssna mycket på Jesu saligprisningar. Där förekommer nog många muslimer.

..det redan förbereds en fest i himlen.

Redan förbereds en fest i himlen,
och de inbjudna samlas.
De kommer från jordens alla ändar
i bröllopskläder till sin Frälsare.

2.
När du har kallat oss, Fader,
till det,
giv din nåd så att vi
också må fira bland de utvalda
och skåda vår Barmhärtige.

3.
Jag må lämna mitt kors, och jordens förtryckande
orättvisor skall segra.

Även våra mörkaste knutar skall lösas,
när domens sol gryr.

4.
Så skall vi sjunga lovsånger till Guds ansiktes ära.

Striden har förvandlats till lovsång,
och kransar skall kröna våra huvuden.
O, glädje vid Lammets bröllop.
Vacker sång! Det tackar vi för.

Kyrkan sägs skullas rustas upp av Jesus. Ryktet lyder att han kommer med början av 2026, lyfta ut all korruption och verkligen "göra rent hus" då kristi brud (som är kyrkan) är befläckad (korrumperad) och så får det inte vara inför bröllopet.

Det kommer även fogas samman så att alla kristna kyrkor går under en och samma, så inga fler splittringar med "Vi tror si, vi tror så" utan alla är under samma tro som är den rätta tron. Det blir handpåläggning, helande, talande i tungor och sådana oerhörda manifestationer att man aldrig sett något liknande. Vi kommer få se mirakel! Folk kommer även bli fria från sina demoner och Guds närvaro kommer bli SÅ stark att bara man är omkring detta, blir man botad och friad.

Det sägs att det kommer "Tältrevivals" där tusentals samlas under enorma tält och att närvaron där blir så stark att, att bara stå i närheten, botar och friar. För att inte bli botad, måste man aktivt inte vilja det och även då är det svårt.

"Det kommer inte finnas några sjuka ibland er!" har han sagt.

Vi har mycket att se fram emot, den kommande tiden.
Citera
2025-11-22, 21:16
Avslutad
Citat:

Amen, broder!
Citera
2025-11-22, 21:35
Medlem
Citat:

Kyrkan sägs skullas rustas upp av Jesus. Ryktet lyder att han kommer med början av 2026, lyfta ut all korruption och verkligen "göra rent hus" då kristi brud (som är kyrkan) är befläckad (korrumperad) och så får det inte vara inför bröllopet.

Det kommer även fogas samman så att alla kristna kyrkor går under en och samma, så inga fler splittringar med "Vi tror si, vi tror så" utan alla är under samma tro som är den rätta tron. Det blir handpåläggning, helande, talande i tungor och sådana oerhörda manifestationer att man aldrig sett något liknande. Vi kommer få se mirakel! Folk kommer även bli fria från sina demoner och Guds närvaro kommer bli SÅ stark att bara man är omkring detta, blir man botad och friad.

Det sägs att det kommer "Tältrevivals" där tusentals samlas under enorma tält och att närvaron där blir så stark att, att bara stå i närheten, botar och friar. För att inte bli botad, måste man aktivt inte vilja det och även då är det svårt.

Allt är redan uppdelat.
Du får det du får.
Jag har alltid varit sjuk mer eller mindre.
Men jag tror att koppla av nerver eller aldrig mer är erat tema.

Som ni kommer över varje dag såklart.
Citera
2025-11-23, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Allt är redan uppdelat.
Du får det du får.
Jag har alltid varit sjuk mer eller mindre.
Men jag tror att koppla av nerver eller aldrig mer är erat tema.

Som ni kommer över varje dag såklart.
Är rädd att jag inte alls förstår din skrift här. Klarar du att förtydliga?
Citera
2025-11-23, 23:05
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:

Detta tror jag inte alls på. Tvärtom: islam breder ut sig från ena hållet och ateism/agnosticism/liknöjdhet från det andra. Frikyrkorna kan fortfarande egga upp en stämning av väckelse - men de når inte många. Och Svenska kyrkan har upphört att vara både kristen och kyrka, de har blivit en organisation med "låt gå" som ledord och allmänna vänsterliberala värderingar. Särskilt "svenska" är de inte heller längre, de vurmar mest för musliminvandring och utplåning av allt det svenska. De borde byta namn - eller gå samman med typ Vänsterpartiet, skillnaden i värderingar är ändå hårfin. Gudstjänster kan de lika gärna sluta med helt.

...och hur skulle Svenska kyrkan - som trots allt är den by far största församlingen i Sverige - kunna gå samman med några andra kyrkor som verkar här? T.ex. den Katolska kyrkan och många frikyrkor. Tänk t.ex. på synen på homosexualitet, abort, kvinnliga präster, om präster ska få vara gifta eller om de rentav ska kunna leva som sambos, eller till och med med en person av samma kön? De olika synsätten på allt detta skulle aldrig gå att få in under samma hatt.
Senast redigerad av Merwinna 2025-11-23 kl. 23:08.
Citera
2025-11-24, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta tror jag inte alls på. Tvärtom: islam breder ut sig från ena hållet och ateism/agnosticism/liknöjdhet från det andra. Frikyrkorna kan fortfarande egga upp en stämning av väckelse - men de når inte många. Och Svenska kyrkan har upphört att vara både kristen och kyrka, de har blivit en organisation med "låt gå" som ledord och allmänna vänsterliberala värderingar. Särskilt "svenska" är de inte heller längre, de vurmar mest för musliminvandring och utplåning av allt det svenska. De borde byta namn - eller gå samman med typ Vänsterpartiet, skillnaden i värderingar är ändå hårfin. Gudstjänster kan de lika gärna sluta med helt.

...och hur skulle Svenska kyrkan - som trots allt är den by far största församlingen i Sverige - kunna gå samman med några andra kyrkor som verkar här? T.ex. den Katolska kyrkan och många frikyrkor. Tänk t.ex. på synen på homosexualitet, abort, kvinnliga präster, om präster ska få vara gifta eller om de rentav ska kunna leva som sambos, eller till och med med en person av samma kön? De olika synsätten på allt detta skulle aldrig gå att få in under samma hatt.

Viktiga poänger, men glöm inte att det du tar upp - "synen på homosexualitet, abort, kvinnliga präster, om präster ska få vara gifta eller om de rentav ska kunna leva som sambos, eller till och med med en person av samma kön" - är anomalier i kyrkans historia.

Svenska kyrkan är arvtagare till vikingarnas religion och upplever idag en stor tillströmning.

Jag är hoppfull och tror att allt kommer ordna sig.
Citera
2025-11-24, 20:03
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BucketCola
Viktiga poänger, men glöm inte att det du tar upp - "synen på homosexualitet, abort, kvinnliga präster, om präster ska få vara gifta eller om de rentav ska kunna leva som sambos, eller till och med med en person av samma kön" - är anomalier i kyrkans historia.

Svenska kyrkan är arvtagare till vikingarnas religion och upplever idag en stor tillströmning.

Jag är hoppfull och tror att allt kommer ordna sig.

Är Svenska kyrkan arvtagare till asatron..? Nä, nu tappade du mig. Vikingarna tålde för övrigt inte heller bögar.
Citera
2025-11-25, 04:04
Bannlyst
Citat:

Var är din tro? Skulle detta vara något svårt för herren? Hah! Han har skapat oss alla och känner oss utan och innan, det är ingenting för honom. Stärk din tro, kvinna. "Den med tro stor som ett senapskorn.."
Citera
2025-11-25, 04:37
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Var är din tro? Skulle detta vara något svårt för herren? Hah! Han har skapat oss alla och känner oss utan och innan, det är ingenting för honom. Stärk din tro, kvinna. "Den med tro stor som ett senapskorn.."

Jag tror att vi är så förstörda i Sverige sedan sosseväldet, att inte ens Herren rår på oss längre...
Citera
2025-11-25, 13:58
Bannlyst
Citat:
Jag tror att vi är så förstörda i Sverige sedan sosseväldet, att inte ens Herren rår på oss längre...
Jag ser hur du tänker och varför du känner en uppgivenhet. Vi känner den alla men denna källa har förutspått så mycket annat att den i mina ögon är betrodd.

Jag PM'ar dig länken så att du själv kan avgöra.

Edit: Nehej, nu sa den att du måste "frigöra storagespace" innan man kan skicka så det gick inte.
Senast redigerad av Brette 2025-11-25 kl. 14:13.
Citera
2026-01-08, 09:47
Medlem
snigel1s avatar
Skyhöga utträdessiffror under hösten jämfört med tidigare år. Några förklaringar? Modeus jobbar idogt mot stupet.
https://www.svenskakyrkan.se/filer/1374643/Prelimin%C3%A4r%2520M%C3%A5nadsstatistik%2520in-%2520och%2520uttr%C3%A4den(12).pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in