2026-01-08, 08:18
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Märkligt att de som stuckit ifrån sina hemländer vid bl a krig inte skulle sticka igen om det hettar till…
Citera
2026-01-08, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TureHolmberg
Jodå, min ryska flickvän är alltid villig och hon är dessutom helt enig. Ju tidigare den här korrupta diktaturen störtar ju bättre.

Слава России!

Skillnad på fd östeuropéer och ryssar och på muslimer från MENA.
Citera
2026-01-08, 08:29
Medlem
Ha i tanke att undersökningsföretaget är samma företag som kom fram till att 90% av Sveriges befolkning hade röstat på Kamala Harris istället för Trump.
Låter det som ett företag som genomför pålitliga undersökningar?
Citera
2026-01-08, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Varför flyttar ni inte till Ryssland då?

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skulle just skriva samma. Varför inte flytta till det fria ickekorrumperade ryssland. Varför stanna kvar i den här diktaturen mer än en dag?

Skulle kriget komma så visst skulle jag försvara mig och de mina, är ändå snart utlevad.

Därför att jag älskar Sverige som land, kulturen, naturen, maten, traditionerna. Svenskar är egentligen ett trevligt och empatiskt folk och självklart skulle jag försvara de som står mig nära.

Jag skulle dock inte anstränga mig en sekund för att försvara ett statsskick som förtrycker sin egen befolkning och tar död på den med påtvingad mångkultur och destruktiva ideer.

Jag har varit politiskt engagerad i halva mitt vuxna liv i olika organisationer som kämpar FÖR Sverige och det svenska folket och för det har man blivit trakasserad, smutskastad och uthängd av både medborgare och myndigheter

Varför skulle jag strida och dö för dessa människor?
Citera
2026-01-08, 08:37
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.sverigesradio.se/artikel/utrikes-fodda-mest-villiga-forsvara-sverige

Ännu ett bevis på att rasisterna har fel. Om ryssen kommer skiter jag fullständigt i din bakgrund så länge du gör motstånd och försvarar Sverige. Vad säger ni?
Så en flykting skall helt plötsligt stanna och försvara, glöm detta ljug.

Bara rent ljug igen.
Citera
2026-01-08, 08:39
Medlem
nudas.veritass avatar
Se sida 12-13, de som är minst villiga att försvara landet är 2:a generationens invandrare, födda i Sverige med två utrikesfödda föräldrar. Integrationen går alltså baklänges som vanligt.
Citera
2026-01-08, 08:46
Medlem
Citat:
Om ryssen kommer är jag den sista att försvara den här kulturmarxistiska skitstaten. Men det är ju jättebra om du och blattarna försvinner iväg och dör i någon drönarattack så är vi av med er.

Vill man dö för Ulf Kristersson, feminism, hbtq och massinvandring är man ganska blåst.
Blir det inte krig innan valdagen tror jag man kommer att slippa dö för Kristersson iallafall. Alltid något.
Citera
2026-01-08, 08:53
Medlem
Citat:
Vad säger ni?
Det låter ganska logiskt att de som är födda utomlands (och vet vad för helveteshåla man lämnat bakom sig) gärna hade tagit till vapen för att försvara sitt "nya hem".

Men det blir nog en ganska sorglig armé. Där kommer finnas en liten klick stridspittar från hemvärnet som hatar ryssar mer än allt. En stor massa av invandrare och deras barn, varav många fått göra värnplikten i all hast, vars stridsmoral kan vända på en femöring. Och så en lika stor massa av medelklasslynglar som är religiöst övertygade om att Sverige minsann är bäst i världen. Räcker nog med ett par Tiktok-videos på när de sprängs i luften av drönare så smiter de iväg hemåt. Jag ger Sveriges arme max två veckor innan vi kapitulerar.

Jag själv kommer skriva på min bok, filosofera och röka pipa
Citera
2026-01-08, 08:56
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
https://www.sverigesradio.se/artikel/utrikes-fodda-mest-villiga-forsvara-sverige

Ännu ett bevis på att rasisterna har fel. Om ryssen kommer skiter jag fullständigt i din bakgrund så länge du gör motstånd och försvarar Sverige. Vad säger ni?

Läpparnas bekännelse. Det enda som räknas är vad folk gör i skarpt läge. Man kan ange vad som helst i sådana här undersökningar. Det har samma värde som förbrukat toalettpapper.
Senast redigerad av Afro-Greger 2026-01-08 kl. 09:01.
Citera
2026-01-08, 09:01
Avslutad
Citat:

Om man tror på det misstänker jag att man har kraftiga begåvningssvårigheter.

Borde inte du ha bättre ut urskiljningsförmåga, du har ju utsatts för progaganda sedan födseln, nog måste du känna igen regelrätt smörja när du ser det?
Eller är du en sådan som hade bott i Sovjetunitionen och köpt allt som kommuniststyret sa med hull och hår?
- Svälten är böndernas fel! - Ja absolut! Dumma dumma bönder!
- Väst är inte alls rika, de svälter! -Ja, fattiglappar, inte som vi som har fyra limpor 300 personer får dela på!
- Staten bryr sig om sina medborgare! -Ja, de älskar oss! Så mycket att de skjuter av var och varannan person!
Citera
2026-01-08, 09:03
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Därför att jag älskar Sverige som land, kulturen, naturen, maten, traditionerna. Svenskar är egentligen ett trevligt och empatiskt folk och självklart skulle jag försvara de som står mig nära.

Jag skulle dock inte anstränga mig en sekund för att försvara ett statsskick som förtrycker sin egen befolkning och tar död på den med påtvingad mångkultur och destruktiva ideer.

Jag har varit politiskt engagerad i halva mitt vuxna liv i olika organisationer som kämpar FÖR Sverige och det svenska folket och för det har man blivit trakasserad, smutskastad och uthängd av både medborgare och myndigheter

Varför skulle jag strida och dö för dessa människor?
Det är nog för att du är bortskämd som du resonerar som så.

Som ung hade jag nog slagits men nej, Sverige har inte gett mig rättigheter och lika värde, att jag ska ha lojalitet för. Jag skulle dra så fort jag kunde.
Antagligen skulle jag dock ändå slåss, där fighten är. Dvs inte försvara landet Sverige, men människan jag är och med stor sannolikhet vilka än jag har omkring mig. Mitt problem har liksom aldrig varit att jag inte står upp för det som är rätt mot vad som är fel.
Citera
2026-01-08, 09:04
Avslutad
Starkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här