2026-01-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Så personer, eller barn till personer, som inte ville eller kunde stå upp för sina egna hemländer skulle stå upp för Sverige helt plötsligt? Verkar ju troligt. OK en undersökning köpt av Järvaveckan. Oväntat. Var de dessa personer som också ansåg att massinvandring var bra och att de var "svenskar". En skitundersökning gjord av ett skitföretag för en skitorganisation.

Spot on
Citera
2026-01-08, 22:34
Medlem
Threadkillers avatar
För en gångs skull tänker jag göra precis som mångkulturskramare och folkmordsentusiaster, och helt enkelt såga det här på grund av avsändaren. "Stiftelsen Järvaveckans syfte är att bidra till ett samhälle där mångfald är en allmänt erkänd styrka" är ungefär lika neutralt som "Stiftelsen Ut med blattarnas syfte är att bevisa att blattar är värdelöst avskum".

Den här undersökningens resultat är på tvärs med all erfarenhet, sunt förnuft och alla tidigare undersökningar. Det finns noll procents sannolikhet att samma människor som flytt sina hemländer, oftast av rent ekonomiska orsaker och ibland på grund av just krig (mycket sällan pga genuina förföljelser eller andra tvingande omständigheter) skulle vara de som är mest villiga att försvara Sverige. Vi ser dem inte i hemvärnet, vi ser dem inte i Försvarsmakten, och tur är väl det eftersom de bara skulle förstöra allting. De kommer att lämna Sverige som råttor ifall det smäller, vilket är den enda men desto viktigare orsaken till att se fram emot ett rejält krig.

Den enda frågan är exakt hur lögnerna genomförts, och det orkar jag inte utreda just nu.
Citera
2026-01-08, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TureHolmberg
Om ryssen kommer är jag den sista att försvara den här kulturmarxistiska skitstaten. Men det är ju jättebra om du och blattarna försvinner iväg och dör i någon drönarattack så är vi av med er.

Vill man dö för Ulf Kristersson, feminism, hbtq och massinvandring är man ganska blåst.

Du har inget att förlora och det är fint.
Vem/vilka hoppas du kommer styra Sverige efter en förmodad invasion?
Hur önskar du att din vardag ser ut efter en invasion och tror du din önskan kommer gå i uppfyllelse?
Citera
2026-01-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Är nog mer sannolikt att "högerextrema" kommer fly, då man hatar allt Sverige står för, se hur många sådana på flashback rekommenderar svenskar att utvandra till "mer vita länder" då Sverige har "bruna människor".
Medan en del invandrare har hela sitt liv i Sverige och gillar landet, dess befolkning och det moderna progressiva samhället som riktig svenskhet alltid stått för (liksom infiltreringen och kapningen av extremnationalistagenterna kom senare).

Alla invandrare jag känner antingen jobbar eller studerar typ. Känner fler etniska svenskar på bidrag (inget fel med att gå på bidrag, däremot fel att ljuga att vara enbart en grupp tar del av förmånerna välfärdsstaten erbjuder).
Dessutom, invandrare som tar bidrag har rätt till det - många av personens släktingar betalar redan skatt som ska just gå till sådant som stöd till sjuka och andra som inte kan jobba.

Invandrare är väldigt viktiga för Sverige på många olika sätt, medan fascister som du är bara en plåga, irritationsmoment, negativitet, bitterhet och avundsjuka som inte gynnar samhället eller dess invånare.

Men din logik så gör det inget om svenskarna drar från landet vid krig och det bara är invandrare kvar då dessa bidrar till samhället mer enligt dig, så vad är problemet egentligen om det skulle bli på det viset?
Citera
2026-01-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.sverigesradio.se/artikel/utrikes-fodda-mest-villiga-forsvara-sverige

Ännu ett bevis på att rasisterna har fel. Om ryssen kommer skiter jag fullständigt i din bakgrund så länge du gör motstånd och försvarar Sverige. Vad säger ni?

Låter som ren propaganda... antagligen säger dom så för att se bra ut och få större chans att stanna
Citera
2026-01-08, 23:18
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TureHolmberg
Om ryssen kommer är jag den sista att försvara den här kulturmarxistiska skitstaten. Men det är ju jättebra om du och blattarna försvinner iväg och dör i någon drönarattack så är vi av med er.

Vill man dö för Ulf Kristersson, feminism, hbtq och massinvandring är man ganska blåst.
Ironiskt att "sverigevänner" alltid är sådana landsförrädare.
Citera
2026-01-08, 23:21
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
https://www.sverigesradio.se/artikel/utrikes-fodda-mest-villiga-forsvara-sverige

Ännu ett bevis på att rasisterna har fel. Om ryssen kommer skiter jag fullständigt i din bakgrund så länge du gör motstånd och försvarar Sverige. Vad säger ni?
Det där tror jag inte ett skit på. Har man flytt en gång flyr man igen. Det här är en beställd undersökning som tjänar till att försöka gjuta försvarsvilja i den etniskt svenska ursprungsbefolkningen med argumentet att Hassan minsann kommer att stå bredvid dig i skyttegraven. Bullshit. Den som tror på detta är dum i huvudet.
Citera
2026-01-08, 23:23
Medlem
Citat:

Joråsåatt…

De har ju visat en enastående förmåga att stå upp för sitt ursprungsland istället för att som råttor fly hit… nej vänta nu, fel av mig…
Citera
2026-01-08, 23:25
Medlem
Sweenietods avatar
Skall man tro på den där undersökningen...?
Jag vet nog vilka som inte vill att det svenska språket dör ut.
Vill man inte behålla språket här, så vill man nog inte att försvara landet.
Citera
2026-01-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello

De flesta anser väl att det inte direkt finns mycket kvar till land att försvara med nuvarande riktning.

Eller tycker du det verkar vettigt att offra sitt liv för en plats som förvandlas till någon slags ekonomisk zon där ingen människa kan känna någon tillhörighet?
Citera
2026-01-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello

Varför skulle man försvara ett land som anser att det inte finns några landgränser?
Citera
2026-01-09, 00:09
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför skulle man försvara ett land som anser att det inte finns några landgränser?
Märkligt uttalande, när beslutade Sverige att avveckla landsgränser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in