Citat:
Lyckan står den djärve bi. De hade antagligen bara sjuk nybörjartur tur då det på 100 000 miles + syntetisk data fått till någonting som är svårt att urskilja kvalitetsmässigt från teslas 7 biljarder miles med data. Det fins nu fler carfuencer-videos på youtube och jag kan inte ske skillnaden i fram för allt de svåra oväntade situationerna.
Ska man pumpa Tesla tycker jag man kan spekulera i exakt vad som händer om NVIDIA faktiskt sitter på lösningen. Det är inte alls omöjligt att det är en situation där Tesla ändå går ut som vinnare efter en circlejerk snarare än att alla tillverkare helt plötsligt har FSD-produkter att erbjuda.
Ska man pumpa Tesla tycker jag man kan spekulera i exakt vad som händer om NVIDIA faktiskt sitter på lösningen. Det är inte alls omöjligt att det är en situation där Tesla ändå går ut som vinnare efter en circlejerk snarare än att alla tillverkare helt plötsligt har FSD-produkter att erbjuda.
Det går inte att urskilja kvalitetsmässigt av anledningen att vi inte har Nvidias system i händerna på hundratusentals hårt granskande konsumenter. Jag märker att din kritiska ådra slutar pulsera i pannan när det gäller Nvidia, men vi har ingen aning om vad vi inte får se. Gör FSD det minsta misstag så undgår det ingen. Vi vet att hanteringen av 90% av alla situationer ser väldigt bra ut, men det tar många bilar, många timmar och många miles för att få se hur systemet presterar vid de sista 1% av alla edge cases. Jag har inga bekymmer med att erkänna om Nvidias system skulle vara en riktig utmanare till Teslas FSD. Det måste komma fler alternativ, och en tillverkare klarar inte av hela världens behov, samt att jag hellre ser ett företag som Tesla har goda relationer med komma med alternativ än Kinesiska aktörer. Men nu är det bara så att det krävs mycket arbete innan Alpamayo kan träna ett system tills det blir lika kompetent som FSD.
Men detta är ju trots allt forumet där vi skall hata Tesla.