2026-01-07, 13:21
Medlem
whipitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonJuvelen
Varför GM kastar ut bevismaterial via bilrutan på vägen? Hörlurar är spårbara och hammaren och buntbanden hade fyllt sin funktion.
Låg fynden i högra eller eller vänstra diket?
Nja, det fanns ju tydligen vatten i närheten man kan slänga sakerna i och kanske förstöra ev. dna spår, annars kan du ta med dig sakerna och göra av med på annat sätt, i alla fall inte slänga det precis där kidnappningen ägde rum eller i närheten av gärningen (om det var runt 400m från stationen som det stod någonstans)
Dessutom så synligt att hennes anhöriga hittade sakerna så pass snabbt.

Var det inte trådhörlurar? Kan man spåra dom? Jag är ganska antik så har ingen aning Jag kommer inte ihåg om jag läst vilken sida sakerna låg slängda.
Citera
2026-01-07, 13:24
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Robin ska ha setts åka kommunalt mellan stationer i området (Rönninge-Tumba-Huddinge) både med pendel och buss också de senaste månaderna. Polisen lär ha mängder med tips att gå igenom. Bra fråga om nattöppet men som jag förstått det finns det inget sådant just i Rönninge, vilket gör det till en bra plats att överfalla någon på (öde och ingen utomstående har ärenden dit på natten).
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Har missat infon om att Robin åkte tunnelbana, finns det bevis/bilder i media?
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
Tunnelbana? Det är pendeltåg som är relevant i detta fall om något men det har åtminstone jag varken hört eller läst att han ska ha gjort.

Det var väl några (i tråden?) som vittnade om att dom tror sig sett honom på pendeln? Om jag inte minns fel har han sagt att han låter bilen stå när han ska till stan vilket indikerar att det inte behövt varit så att han tagit pendeln för att rekognosera.
Senast redigerad av Taggad 2026-01-07 kl. 14:18.
Citera
2026-01-07, 13:42
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag undrar hur det egentligen gick till under hans uppväxt.
Men tanke på att han gillar stinkande saker, döda kvinnor, vaginor osv. osv.

Vad gjorde hans mamma, kanske pappan också, med honom hemma.

Kan det har gjort att söker efter liknande upplevelser och ett kvinnohat ovanpå det?

Här kommer några bilder på hans stuga, igen.
Det är gott om utrymme under stugan, med tanke på styckningen.

Gammal bild:
https://imgur.com/a/vilmas-stuga-ef5W9IX

Nya bilder på stugan:
https://imgur.com/a/vilmas-stuga-2-TeVaRxF
Kollar man på denna video:
https://www.tv4.se/artikel/2SnOeIOFSOrMmpVQSwDOJP/presstraeff-om-foersvunna-kvinnan
så verkar det som de är mest intresserade av grunden / botten på stugan. De tittar upp. Ngt som runnit? Avloppet?
Tog en printscreen från videon:
https://imgur.com/a/R55zltp
Citera
2026-01-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Mitt i natten kan man va både trött och mörkrädd…

Men det är också märkligt att ”någon” boende hör skrik och inte kollar vad som händer? Hade jag hört någon skrika skulle vilja se och eventuellt hjälpa!

Tror inte att alla är så modiga att de ger sig ut mitt i en vinternatt för att kolla vart skriket kan ha kommit från. Alla är inte så sugna på att lägga sig i ev. bråk eller mordförsök heller.
Dock kan man tala med polisen, åtminstone om man tror sig veta ungefär vart skriket kommer ifrån.
Bor själv i en storstad och här förekommer ofta skrik. Ringde polisen en gång då jag hörde flera höga och tilltagande skrik från en park. Det var en kvinna som skrek 'nej, nej' och en mansröst som röt. Talade med polisen ett flertal gånger innan de kom. Det visade sig sedan vara ungdomar som hade 'lekt'. Men det är inte fel att larma.
Citera
2026-01-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
Tunnelbana? Det är pendeltåg som är relevant i detta fall om något men det har åtminstone jag varken hört eller läst att han ska ha gjort.

Nej ingen sådan info i detta fall. Dock lär han ha åkt tunnelbana till och från jobbet, ev. när han hade kraschat sin bil (?)

Det har väl tidigare framkommit i FUP:en.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-07 kl. 14:03.
Citera
2026-01-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Kollar man på denna video:
https://www.tv4.se/artikel/2SnOeIOFSOrMmpVQSwDOJP/presstraeff-om-foersvunna-kvinnan
så verkar det som de är mest intresserade av grunden / botten på stugan. De tittar upp. Ngt som runnit? Avloppet?
Tog en printscreen från videon:
https://imgur.com/a/R55zltp

Avlopp brukar ledas med rör ner i marken till brunn eller avloppssystem. Tror mer på att dom letar gömställen, med hjälp av sökhund som man ser på videon.
Citera
2026-01-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonJuvelen
Kan GM leka polisbil så är det inte helt osannolikt att GM kan leka taxi, inte helt omöjligt att BO tyckte det var säkrare att ta en taxi istället för att gå de sista kilometrarna till föräldrahemmet.

Hur många kilometer var det till föräldrahemmet?
Citera
2026-01-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det var väl några som vittnade om att dom tror sig sett honom på pendeln? Om jag inte minns fel har han sagt att han låter bilen stå när han ska till stan vilket indikerar att det inte behövt varit så att han tagit pendeln för att rekognosera.

Men detta var väl enligt utsaga i FUP:en för flera år sedan?
Citera
2026-01-07, 14:11
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Avlopp brukar ledas med rör ner i marken till brunn eller avloppssystem. Tror mer på att dom letar gömställen, med hjälp av sökhund som man ser på videon.
Ja, precis. Nu ligger detta på en bergsknalle & som jag förstått det är det en f.d sommarstuga ägaren renoverat & den lilla stugan är relativt nybyggd så svårt att sia om.
Citera
2026-01-07, 14:19
Medlem
Information om att Robin har setts på pendeln de senaste månaderna finns från Lill-Thor i tråden. Hen skrev att Robin setts just mellan Rönninge-Tumba-Huddinge. Klädd som Vilma och därför lätt att komma ihåg.
Citera
2026-01-07, 14:33
Medlem
NagasakiMonAmours avatar
Angående Robins tänder (resonerar som Dumbledore som vägrar säga Voldemort och istället säger Tom). Framtänder nr 12,22 (framtänderna) ser helt normala ut på bilden från mammans Facebook när de spelar hockey. På samma hockeybild så ser tänder 13,23,14,24 mindre ut, vilket inte alls är konstigt då man tappar dessa runt ålder 10-12år (troligtvis permanenta tänder påväg ut på bild). Jag tror inte att han uteblev från tandvård som barn pga tandvården är kända för att snabbt socanmäla pga missade besök.
På senare bilder när Robin är vuxen ses bara två kanintänder som framtänder. Jag tror någon slagit ut hans tänder helt enkelt? Och han har inte orkat/haft råd att fixa det. Kanske när han fick spö av nazisterna?
Citera
2026-01-07, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Men detta var väl enligt utsaga i FUP:en för flera år sedan?
Ja, precis. Det var när han var timanställd och inte alltid hade tillräckligt med pengar. Då valde han att låta bilen stå. Nu har vi info från kollega på Menigo i tråden att han brukade (?) ta bilen till jobbet, som 99 % av alla yrkeschaufförer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in