2026-01-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
En kvinna när hon är artist men man om hon skulle begå ett grovt brott

Hahaha ja det är ju uppenbart. Det är tankeväckande.

Är själv kvinna och tycker man har rätt att identifiera sig som vilket kön man vill. Men det är okvinnligt att mörda, även om det tyvärr finns kvinnliga mördare också.
Citera
2026-01-06, 16:41
Medlem
Citat:
Varför ska hon benämnas man bara för hon begått ett brott?

Låt säga om hon ställt upp i exempelvis melodifestivalen så hade det varit en hon. Men enligt er så hade det blivit en man i samma sekund hon satt kniven i bröstet på någon annan på scenen om denne nu avlidit?

Samma sak på gårdagens winter pride event i Malmö, många tidigare män som blivit kvinnor, hade de räknats som män om de begått brott?

Du tolkar mig felaktigt.

Jag definierar en kvinnas som en person med XX-kromosom och naturligt utvecklade könskaraktäristika.

Det finns undantag från detta - men det gäller bara någon promille av befolkningen som föda med oklar könsidentitet.

Man väljer inte primära identiteter som kön, etnicitet och inte heller sina föräldrar. Dina föräldrar är fortfarande dina föräldrar i biologisk mening - även om du tar avstånd från dem.

Sedan vad man väljer att kommuniera till individerna är en annan sak. Men vi skulle aldrig ha avvikit från sanningen i detta fallet, som så många andra. Vi har öppnat upp för helt osannolika vanföreställningar som idag genomsyrar hela samhället.
Citera
2026-01-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jösses. Har du läst Martinus, dansk författare och filosof? Jag tror att denna förändring är oundviklig och något gott. Visst finns det urspårade individer, inte minst Vilma Andersson är ett exempel på detta. Men att tro att en öppnare syn på kärlek och sexualitet är av ondo - det har vi sett många bevis på är i sig ondska.

Martinus vad en dansk ockultist med gnostiska föreställningar. Inom gnosticismen finns exakt sådana föreställningar om hermafroditen som en transcendent varelse.

Jag ser inte att det leder till något positivt. Vare sig för individerna eller för samhället. Vilka fantasier och förhoppningar DU eller Martinus eller Martina Montelius har om det är helt irrelevant.

Ditt begrepp "öppnare syn" är ett ogenomtänkt propagandabegrepp.

Jag kan säga att personer som vägrar erkänna könens existens är just "inskränkta och slutna gentemot verkligheten".

Slutligen är det återgången till en normal könsdefinition som är "oundviklig och nödvändig". Eftersom dessa hermafroditer är psykiskt sjuka kommer nämligen både de själva och deras eventuella avkomma att eliminera sig själva. Naturen som diffirentierat vår art i just två kön kommer däremed att triumfera över dina önskningar och bisarra förhoppningar.
Citera
2026-01-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Är Tone Sekelius en man eller en kvinna?

Trodde alla visste att det är en man! Att påstå något annat är befängt!
Citera
2026-01-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman

Om du tycker det så har jag inget emot att du kallar Robin för en man.

Beträffande vår media och den woke-skadade delen av svenska folket däremot, dvs de som beskriver Tone som en kvinna så tycker jag dom är ena jävla hycklare när dom beskriver Vilma för en man.

Jag personligen anser också att bägge är män.
Citera
2026-01-06, 17:58
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
En kvinna när hon är artist men man om hon skulle begå ett grovt brott

Så vad tycker du då, skall Vilma sitta i ett mansfängelse eller kvinnofängelse enligt dig?
Citera
2026-01-06, 19:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Så vad tycker du då, skall Vilma sitta i ett mansfängelse eller kvinnofängelse enligt dig?
Tillsammans med Jordgubben och Räven, med sina rosa hårspännen.
Citera
2026-01-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman

I Sverige får man bestämma själv vad man är och alla måste hålla med!
Citera
2026-01-06, 21:12
Medlem
De personer med köndysorfi jag träffat(mestadels kvinnor) har samtliga uppvisat autistiska drag, det har inte kunnat vara i en förväntad kvinnoroll och de som skrikit högst kanske inte har kunnat backa upp kvinnorollen med sitt utseende. Tragiskt naturligtvis att naturen inte är rättvis i den meningen.
Citera
2026-01-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Martinus vad en dansk ockultist med gnostiska föreställningar. Inom gnosticismen finns exakt sådana föreställningar om hermafroditen som en transcendent varelse.

Jag ser inte att det leder till något positivt. Vare sig för individerna eller för samhället. Vilka fantasier och förhoppningar DU eller Martinus eller Martina Montelius har om det är helt irrelevant.

Ditt begrepp "öppnare syn" är ett ogenomtänkt propagandabegrepp.

Jag kan säga att personer som vägrar erkänna könens existens är just "inskränkta och slutna gentemot verkligheten".

Slutligen är det återgången till en normal könsdefinition som är "oundviklig och nödvändig". Eftersom dessa hermafroditer är psykiskt sjuka kommer nämligen både de själva och deras eventuella avkomma att eliminera sig själva. Naturen som diffirentierat vår art i just två kön kommer däremed att triumfera över dina önskningar och bisarra förhoppningar.

Roligt att du verkar så beläst, men jag delar inte din syn på att vi ska stanna eller gå tillbaka i utvecklingen. Meningen är ju att lära oss tolerans och intolerans är rädsla för det okända. Jag förstår om det känns tryggare att vilja hålla kvar i gamla normer och könsroller men även dessa medför mycket ont, som svartsjuka, rivalitet osv.
Citera
2026-01-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Men Vilmas juridiska kön är ju i dagsläget man? Då är det väl fullt rimligt att i lagens namn kalla denna person för just man.

I juridiken är det väl ändå sekundärt vad den åtalade ”vill”.

Pratar inte om juridiken.

I skolan ska man t.ex. kalla ett barn gör han, hon, hen, de/dem eller vad det nu är, så fort barnet och föräldrarna kräver det.

Det gäller även när barnet ändrar sig dagligen. Säger man fel är det diskriminering.

Barnet ändrar inte sitt juridiska kön vid något tillfälle.
Citera
2026-01-07, 20:33
Avstängd
Var frontalkrocken ett självmordsförsök?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in