Citat:
Ursprungligen postat av
honn
Jösses. Har du läst Martinus, dansk författare och filosof? Jag tror att denna förändring är oundviklig och något gott. Visst finns det urspårade individer, inte minst Vilma Andersson är ett exempel på detta. Men att tro att en öppnare syn på kärlek och sexualitet är av ondo - det har vi sett många bevis på är i sig ondska.
Martinus vad en dansk ockultist med gnostiska föreställningar. Inom gnosticismen finns exakt sådana föreställningar om hermafroditen som en transcendent varelse.
Jag ser inte att det leder till något positivt. Vare sig för individerna eller för samhället. Vilka fantasier och förhoppningar DU eller Martinus eller Martina Montelius har om det är helt irrelevant.
Ditt begrepp "öppnare syn" är ett ogenomtänkt propagandabegrepp.
Jag kan säga att personer som vägrar erkänna könens existens är just "inskränkta och slutna gentemot verkligheten".
Slutligen är det återgången till en normal könsdefinition som är "oundviklig och nödvändig". Eftersom dessa hermafroditer är psykiskt sjuka kommer nämligen både de själva och deras eventuella avkomma att eliminera sig själva. Naturen som diffirentierat vår art i just två kön kommer däremed att triumfera över dina önskningar och bisarra förhoppningar.