Citat:
Ursprungligen postat av
ENTP
Varenda transperson jag har träffat stämmer rätt bra in på hur den där wilma beskrivs av fd kollegor etc. Lite udda som person, konstiga och lite osmakliga intressen, uppenbart konstig människo- och kvinnosyn, lite peddovibbar du vet. Liksom varför gör samtliga män som får för sig att de är kvinnor sig till någon slags fetischiserad porrversion? Inte sällan den där motbjudande animegrejen med småflickor? Eller drag liksom?
Någonting är uppenbart fel och nu har ni börjat löpa amok, dags att göra någonting så att inte fler oskyldiga behöver dö.
Du kanske ska fundera på kretsarna du rör dig i?
Jag känner kanske tiotalet transpersoner och ingen av dessa har någon som helst peddo-auro. Alla också väldigt långt från de andra grejerna (anime, porr) du nämner. Skulle jag försöka klumpa ihop dem med något ord vad gäller deras troliga sexualitet (jag har inte grottat ner mig i deras privatliv) så skulle jag nog säga typ tråkiga eller asexuella. Undantaget är väl ett par (dvs de lever ihop) som är typ åt det polyamorösa hållet.
Kollar men kända kvinnor som fötts som män känns det väl lite likadant. Kommer bara på en fd minister (eller satt hon bara i riksdagen?) samt en nyhetsuppläsare/reporter/journalist. Även de väldigt långt från den bild du bygger upp och där du även skriver ”samtliga män” på ett ställe.
Tittar man sedan på de transsexuella män och transvestiter (vad nu Robin är) som begått grova vapenbrott vid våldsbrott tycker jag det bara finns en gemensam nämnare utöver att de är galna mördare. De är jävligt fula som kvinnor.