2026-01-03, 11:37
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Fruktansvärt att kvinnor kan vara så brutala mot varandra

Vilma är ett bevis på att föräldrar måste prata mer med sina döttrar om att det inte är okej att styckmörda varandra.

Det verkar som att Vilma inte har fått något vidare stöd hemma under sin uppväxt.
Citera
2026-01-03, 11:53
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Nu var inte denna sjuka jävel inte ens transgender men jag gillar din titel där du skriver hon, du trollar transfobmupparna rejält.
Varenda transperson jag har träffat stämmer rätt bra in på hur den där wilma beskrivs av fd kollegor etc. Lite udda som person, konstiga och lite osmakliga intressen, uppenbart konstig människo- och kvinnosyn, lite peddovibbar du vet. Liksom varför gör samtliga män som får för sig att de är kvinnor sig till någon slags fetischiserad porrversion? Inte sällan den där motbjudande animegrejen med småflickor? Eller drag liksom?

Någonting är uppenbart fel och nu har ni börjat löpa amok, dags att göra någonting så att inte fler oskyldiga behöver dö.
Citera
2026-01-03, 12:27
Medlem
Jag som trodde att det räckte med att identifiera sig som kvinna för att bli kvinna idag. Intressant hur dubbelmoralen visar sig i svenska veganfeminister. Vad säger de med genusutbildning om detta?
Citera
2026-01-03, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vilma är ett bevis på att föräldrar måste prata mer med sina döttrar om att det inte är okej att styckmörda varandra.

Det verkar som att Vilma inte har fått något vidare stöd hemma under sin uppväxt.

Det är en man. Det är bara namnet som är ändrat.
Citera
2026-01-03, 13:08
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är en man. Det är bara namnet som är ändrat.

Det är en född man som identifierar sig som kvinna och lider av könsdyfori som många andra psykopater och mördare vanligtvis gör.
Klassat som en form av schizofreni för inte så länge sedan.
Citera
2026-01-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selor
Jag som trodde att det räckte med att identifiera sig som kvinna för att bli kvinna idag. Intressant hur dubbelmoralen visar sig i svenska veganfeminister. Vad säger de med genusutbildning om detta?

Herregud vad du generaliserar. Jag är vegan och feminist och inte anser jag att Vilma är en kvinna. Möjligtvis ickebinär/transperson.
Citera
2026-01-03, 13:50
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Varenda transperson jag har träffat stämmer rätt bra in på hur den där wilma beskrivs av fd kollegor etc. Lite udda som person, konstiga och lite osmakliga intressen, uppenbart konstig människo- och kvinnosyn, lite peddovibbar du vet. Liksom varför gör samtliga män som får för sig att de är kvinnor sig till någon slags fetischiserad porrversion? Inte sällan den där motbjudande animegrejen med småflickor? Eller drag liksom?

Någonting är uppenbart fel och nu har ni börjat löpa amok, dags att göra någonting så att inte fler oskyldiga behöver dö.

Yepp. Det stämmer för de transpersoner jag känt också. Ofta någon slags uppenbar personlighetsstörning, typ narcissism eller borderline.
Citera
2026-01-03, 13:51
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Herregud vad du generaliserar. Jag är vegan och feminist och inte anser jag att Vilma är en kvinna. Möjligtvis ickebinär/transperson.

Jag tror det är vanligare bland vänstern i USA där det är superviktigt med pronomen. Jag har aldrig sett den där pronomen-diskussionen här i Sverige. Skulle du säga det du säger nu skulle du bli uthängd som transfob och fascist.
Citera
2026-01-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Beställer man inte som sökande själv hem ett registerutdrag ur belastningsregistret från polisen, som ska öppnas och visas i samband med jobbansökan?

Ja visst är det så? De ju inte så att arbetsgivaren själv bekostar sådan rapport från ratsit utan den ska den sökande ha med sig. Har svårt att tro att personnr eller skyddad id ställer till det för att begära ut ett sådant. Ens register blir ju inte rent för att man byter namn eller får skyddat personnr.
Citera
2026-01-03, 14:45
Medlem
Undrar hur många som sitter och skriver saker som "Det är en MAN!!!!!" och "Han har bara bytt namn - det är ingen kvinna!!!" som innan suttit och skrikit och svurit åt andra som innan gjort samma sak när det gäller transpersoner som inte bytt juridiskt kön.
Citera
2026-01-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP

Du kanske ska fundera på kretsarna du rör dig i?

Jag känner kanske tiotalet transpersoner och ingen av dessa har någon som helst peddo-auro. Alla också väldigt långt från de andra grejerna (anime, porr) du nämner. Skulle jag försöka klumpa ihop dem med något ord vad gäller deras troliga sexualitet (jag har inte grottat ner mig i deras privatliv) så skulle jag nog säga typ tråkiga eller asexuella. Undantaget är väl ett par (dvs de lever ihop) som är typ åt det polyamorösa hållet.

Kollar men kända kvinnor som fötts som män känns det väl lite likadant. Kommer bara på en fd minister (eller satt hon bara i riksdagen?) samt en nyhetsuppläsare/reporter/journalist. Även de väldigt långt från den bild du bygger upp och där du även skriver ”samtliga män” på ett ställe.

Tittar man sedan på de transsexuella män och transvestiter (vad nu Robin är) som begått grova vapenbrott vid våldsbrott tycker jag det bara finns en gemensam nämnare utöver att de är galna mördare. De är jävligt fula som kvinnor.
Citera
2026-01-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Bra länk till Expressen om inget annat. Intressant!
Barnporren och foton på kvinnliga könsorgan vid obduktioner viftar han också bort men på en punkt tar han avstånd.

Hur kommer det sig att bilder på kvinnliga könsorgan vid obduktioner finns ute för allmänheten att se? Sånt ska elimineras om inte den döda personen i förväg har gått med på att det ska bli allmängods. Ingenting är heligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in