2026-01-07, 07:20
Medlem
BEATNGU-NR1s avatar
En tråd för oss som plogar med maskin på ett eller annat sätt. Hur går det för er? Får ni ris eller ros?
Jag kör hjullastare och plogar/sandar åt kommunen och några fastighetsbolag. Rundan tar ca 11 timmar.
Detta är i Boråsområdet, och det har kommit rätt mycket snö här. Men jag vet att vi har kommit lindrigt undan jämfört med andra delar av Sverige. Tycker själv att det för det mesta är uppskattat när man kommer. Förutom i "utsatta" områden. Där parkerar man gärna på gångvägar och går bakom maskinen med barnvagn när man backar. Är förskonad från olyckor än så länge. Hur ser det ut för er andra där ute i landet?
Citera
2026-01-07, 08:45
Medlem
Tror de som plogar är lite för upptagna idag för att svara...
Citera
2026-01-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BEATNGU-NR1
En tråd för oss som plogar med maskin på ett eller annat sätt. Hur går det för er? Får ni ris eller ros?
Jag kör hjullastare och plogar/sandar åt kommunen och några fastighetsbolag. Rundan tar ca 11 timmar.
Detta är i Boråsområdet, och det har kommit rätt mycket snö här. Men jag vet att vi har kommit lindrigt undan jämfört med andra delar av Sverige. Tycker själv att det för det mesta är uppskattat när man kommer. Förutom i "utsatta" områden. Där parkerar man gärna på gångvägar och går bakom maskinen med barnvagn när man backar. Är förskonad från olyckor än så länge. Hur ser det ut för er andra där ute i landet?

Kör en volvo som tyvärr har glapp i högra fästet vilket skrapar i bilarna på den sidan. 8 bilar hittills som fått bucklor.
Citera
2026-01-07, 09:10
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepDog-X
Kör en volvo som tyvärr har glapp i högra fästet vilket skrapar i bilarna på den sidan. 8 bilar hittills som fått bucklor.

Snällt av dig att fortsätta köra trots problemet.
Citera
2026-01-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim

Chefen är lite sur.
Citera
2026-01-07, 09:35
Medlem
Citat:

Citat:
Chefen är lite sur.

Vad innebär högra fästet och vad är det som gör att du ändå måste köra så nära bilarna att du gör bucklor eller repar dom? Är inte lösningen bara att köra längre ifrån så att du inte skadar andra bilar?
Citera
2026-01-07, 10:03
Medlem
Vad är det för jävla makadam som ni "sandar" vägarna med?
Citera
2026-01-07, 10:37
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Trodde bara det kom regn i Borås.
Plogar du nattetid?
Njuter du när du kör upp snö på en parkerad bil?
Citera
2026-01-07, 10:39
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Tror de som plogar är lite för upptagna idag för att svara...
De kan säkert multitaska med mobilen och ploga samtidigt.
Citera
2026-01-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BEATNGU-NR1

Alla plogar för dåligt och på fel ställen.

Citat:

Men va fan gör du.

Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim

Det är väl han som är problemet?
Citera
2026-01-07, 10:47
Medlem
En sak kan vi konstatera, Göteborg saknar snöplog som kan rensa spåren från snö. Det är ganska uppenbart när de måste ställa in all spårvagnstrafik bara för att det kommit 20 cm snö.

På video ser man snöplogen (den vanliga) ploga bort snön, men spåren är helt igenfyllda.
Citera
2026-01-07, 10:48
Medlem
BEATNGU-NR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Trodde bara det kom regn i Borås.
Plogar du nattetid?
Njuter du när du kör upp snö på en parkerad bil?

Ja i vanliga fall regnar det mest. Nu har vi runt en halvmeter snö dock. Jag lägger inte upp snö mot parkerade bilar. Står nån i vägen så plogar man jämte eller inte alls. Är inte vanligt som tur är att folk är så tröga att dom blockerar. Men i vissa områden är det standard.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in