Citat:
Ursprungligen postat av
BambuBengt
Ja, det är tragiskt att läsa alla som tycker man får skylla sig själv och tycker det är helt OK att vi inom några år kommer få se horder av pensionärer bli uteliggare.
Några av dom pensionärerna som kommer att få ett miserabelt liv efter pensionen kan vara dina föräldrar, grannar etc.
Är det ett sånt samhälle ni vill se?
Samtidigt så gillar ni att miljardärer och dom allra rikaste får lägre skatter och mer makt?
Snacka om inte förstå sitt eget bästa.
Ja jag håller verkligen med dig i vad du skriver det enda man kan hoppas är att det själv drabbar dem.
Folket på Flashback tror att alla tjänar 50.000 i månaden och att alla stenrika och har bra arbeten på att ingen någonsin kommer att bli gammal eller sjuk.
Men när de börjar komma upp i lagom ålder så ser de hur många människor som dött och de kvarvarande hur de mår.
Men det är väl okej man kan säkert leva till man är 80 år och 90 år också men hur mycket av ens lediga tid får man lägga på att sitta i vårdköer eller på vårdcentraler eller annat på apoteket..
Jag vet inte om det är mest troll eller ungdomar som skriver i tråden.
De verkar inte riktigt förstå att det här med att bli gammal kommer att drabbade dem också och då får vi se hur många som har samma kaxiga attityd.
Istället är det enklare att gnälla på invandringen.. som jag kanske inte heller är jätteförtjust i men jag kan ju se var problemet ligger och det är att de här stenrika miljardärerna som du säger smiter undan skatter och annat.
. Börja med att sätt åt de där riktigt rika istället de kan jobba lite längre och se till att skatta lite mer.
Men det är väl som vanligt att den är vanliga människa som ska jobba in i graven mer eller mindre och de som råkar ha turen att överleva får ändå en pension som gör att de kommer att dö inom kort.