2026-01-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Till er alla som tror att Therese Johaug gått i pension!
Glöm detta!

I Falun VM27 kommer vi få smaka på en råmjölksdopad Tessan, bättre än på länge!!

https://www.instagram.com/reel/DSs6_wGCFSl/?utm_source=ig_web_copy_link
Ja, med dagens konkurrens så skulle det säkert funka.
Citera
2026-01-05, 20:06
Moderator
Hjv9s avatar
För att sammanfatta det vi vet.

Ebba och Frida står över Oberhof & Goms.
Ilar kör Oberhof och kanske Goms.
Maja kör både Oberhof och Goms.
Linn och Jonna kör Oberhof och kanske Goms ?

Wille P står över Oberhof men kör Goms.

Hur Emma gör hänger antagligen på när hon blir frisk. Hon borde vara intresserad av att köra sprintarna som är innan OS. Hagström leder sprintcupen och kan tänkas vilja ge det en chans genom att köra Oberhof + Goms.

Förutsätter att Anger kör det mesta som han brukar.
Citera
2026-01-05, 21:57
Medlem
Intressant att se vilken form Linn och Jonna har. Speciellt om Linn är så bra att hon kan hävda sig i OS.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9

Ebba och Frida står över Oberhof & Goms.
Ilar kör Oberhof och kanske Goms.
Maja kör både Oberhof och Goms.

Wille P står över Oberhof men kör Goms.

Hur Emma gör hänger antagligen på när hon blir frisk. Hon borde vara intresserad av att köra sprintarna som är innan OS. Hagström leder sprintcupen och kan tänkas vilja ge det en chans genom att köra Oberhof + Goms.

Förutsätter att Anger kör det mesta som han brukar.
Citera
2026-01-05, 22:37
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9

Borde inte Linn vara högaktuell för Goms? Sista sprinten innan OS, och i klassisk stil. För hon har ju inte kunnat visa mycket denna säsongen hittills.
Eller ska det räcka att tokdominera i Falun till helgen, i Oberhof och utöver det lita till gamla meriter för att hennes startplats i OS-sprinten ska vara säkrad?
Förstår att hon behöver hålla dörren öppen för Goms...
Citera
2026-01-06, 06:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Sista dagen för anmälan till Falun idag.

Svahn har strukit sig från söndagens fristilslopp men står kvar som anmäld fredag (10km klassiskt) och lördag (klassisk sprint). Sundling är anmäld till lördagen och söndagen. Sofia Henriksson, Elin Henriksson, Lisa Ingesson, Alicia Persson, Moa Hansson och Tove Ericsson är anmäld till alla tre dagarna.

Ingen Burman eller Calle är anmäld ännu. Jesper Persson är inte heller anmäld.
Citera
2026-01-06, 08:27
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Sista dagen för anmälan till Falun idag.

Svahn har strukit sig från söndagens fristilslopp men står kvar som anmäld fredag (10km klassiskt) och lördag (klassisk sprint). Sundling är anmäld till lördagen och söndagen. Sofia Henriksson, Elin Henriksson, Lisa Ingesson, Alicia Persson, Moa Hansson och Tove Ericsson är anmäld till alla tre dagarna.

Ingen Burman eller Calle är anmäld ännu. Jesper Persson är inte heller anmäld.

Jag skulle vilja lägga till intresset av flera åkare och deras status.

Ingrid Hallquist, länge sedan jag såg henne i någon resultatlista?
Mira Göransson
Malin Oskarsson
Alva Svahn - när skall hon blomma ut som sin syster (minus skador)?
Emma Lindberg - likaså, när kommer ketchupeffekten?

Vad det gäller Burre & Calle så är det nog kört, oavsett resultat i helgens tävlingar i Falun…
Citera
2026-01-06, 11:15
Medlem
Alkibiadess avatar
Evelina Crüsell nu också anmäld.

Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Jag skulle vilja lägga till intresset av flera åkare och deras status.

Ingrid Hallquist, länge sedan jag såg henne i någon resultatlista?
Mira Göransson
Malin Oskarsson
Alva Svahn - när skall hon blomma ut som sin syster (minus skador)?
Emma Lindberg - likaså, när kommer ketchupeffekten?

Vad det gäller Burre & Calle så är det nog kört, oavsett resultat i helgens tävlingar i Falun…
Jag vet inte om några av dessa har haft några problem in i säsongen men detta är min take om dessa: Hallquist hade 1-2 bra säsonger, sedan verkar det gått tillbaka. Göransson har ju inte fått den utveckling man hade hoppats på senaste två säsongerna men lite för tidigt att ge upp hoppet ännu. Oskarsson tycker jag gav ett piggt intryck som yngre junior men sedan dess har det inte hänt så mycket men tycker att säsongsinledningen visade på lite bättre och mer positiv åkning. Svahn den yngre tror jag inte det kommer bli något av (men hon kanske visar om några år att jag hade fel). Lindberg har jag ingen särskild känsla för men har väl inte heller tagit något kliv framåt.
Citera
2026-01-06, 11:21
Medlem
Efter att ha sett sprintbanan i Val di Fiemme under TdS så kan OS-guld till Jonna och Johannes delas ut ut redan nu.

Möjligen att Maja kommer få något lite svårare att ta plats i sprintstafetten. Att springa upp för de backarna tre gånger på 20 minuter kommer kräva sin kvinna. Är det till och med läge för Hagström?

Däremot ökade Anton sin chans.
Citera
2026-01-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Efter att ha sett sprintbanan i Val di Fiemme under TdS så kan OS-guld till Jonna och Johannes delas ut ut redan nu.

Möjligen att Maja kommer få något lite svårare att ta plats i sprintstafetten. Att springa upp för de backarna tre gånger på 20 minuter kommer kräva sin kvinna. Är det till och med läge för Hagström?

Det ska ju skejtas i sprintstafetten
Citera
2026-01-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen

Hagström är helt utesluten i den stafetten, Kommer krävs vissa distans egenskaper och det har hon inte alls förra året fixade hon heller inte en teamsprint även om det var i klassiskt
Citera
2026-01-06, 13:00
Medlem
FNLSs avatar
Sok påstår att sprintstafett banan är kortare än sprintbanan. Har inte sett någon banprofil dock
Citera
2026-01-06, 14:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Mattis Stenshagen och Karoline Simpson-Larsen blev idag uttagna i den norska OS-truppen. Men inte Emil Iversen. Och det finns flera lediga damplatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in