2026-05-23, 02:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Fick för mig att Teresa Stadlober skulle sluta, hon är dock med i landslagtruppen så hon verkar hänga i lite till.

Blandade du ihop henne med skidskyttets Lisa Theresa Hauser - som har slutat? Det har jag själv gjort mer än en gång.
Citera
2026-05-28, 00:04
Moderator
Hjv9s avatar
Verkar som första landslagslägret är igång vid riksgränsen. Då passar jag på att att komma med lite befogat gnäll på förbundet för att man inte har skickat ut något pressmeddelande med information, likt man (nästan) alltid gjorde förr.
Citera
2026-05-28, 08:33
Moderator
Hjv9s avatar
Johanna Hägg lämnar moderklubben Finspång till fördel för Falun-Borlänge SK.
Citera
2026-05-28, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Verkar som första landslagslägret är igång vid riksgränsen. Då passar jag på att att komma med lite befogat gnäll på förbundet för att man inte har skickat ut något pressmeddelande med information, likt man (nästan) alltid gjorde förr.

Kan det vara så att Niklas Jonsson är sämre på att kommunicera med media än vad Byström var?
Citera
2026-05-28, 11:10
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Kan det vara så att Niklas Jonsson är sämre på att kommunicera med media än vad Byström var?

Det var sämre ställt även förra sommaren. Nu när det är ny landslagschef och tränare hade man ju verkligen velat haft en rapport från lägret.
Citera
2026-05-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321

Har Jonsson ens ännu börjat sin tjänst? nedan är ett utkast från förbundet.

Niklas Jonsson tillträder rollen som landslagschef den 15 juni, med flera viktiga utmaningar på horisonten.
Citera
2026-05-28, 15:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Har Jonsson ens ännu börjat sin tjänst? nedan är ett utkast från förbundet.

Niklas Jonsson tillträder rollen som landslagschef den 15 juni, med flera viktiga utmaningar på horisonten.

Nej, han har inte formellt tillträtt sin tjänst men ha skall vara med på lägret i Riksgränsen. Det sa han när han intervjuades i Ur Spår-podden för någon månad sedan.
Citera
2026-05-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, han har inte formellt tillträtt sin tjänst men ha skall vara med på lägret i Riksgränsen. Det sa han när han intervjuades i Ur Spår-podden för någon månad sedan.

Tror inte man ännu kan lasta Jonsson för något även om han nog jobbat rätt länge i det tysta.
Citera
2026-05-28, 17:58
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Det var sämre ställt även förra sommaren. Nu när det är ny landslagschef och tränare hade man ju verkligen velat haft en rapport från lägret.
Varför då? Vad vill ni veta?
Citera
2026-05-28, 19:32
Medlem
Oskar Svensson följer efter Calle till Norge
Citera
2026-05-28, 23:30
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Varför då? Vad vill ni veta?

1) För att jag är intresserad av längdskidor. 2) Vilka är där? Vilka är inte där? Hur länge är de som är där på plats? Varför är de som inte är där inte där? Vad gör de? Vad gör de inte? Något speciellt som man fokuserar på under detta läger. Datum för nästa läger.
Citera
2026-05-29, 16:59
Medlem
Thomas Eriksson slutar som vallare av hälsoskäl. Får se vem dom ersätter med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in