2026-01-05, 20:12
Medlem
Hon är alltså jätteäcklig och måste berätta att hon duschar? Hennes vårdcontent fortsätter (nu har Lars astma också utöver eksemen och öronproblemen och allllla ständiga förkylningar, det är garanterat munchausen by proxy vi ser). Hon ska göra högskoleprovet men vi kommer aldrig mer höra något om det igen. Och Lars stackaren får fortfarande inte gå på förskolan!
Citera
2026-01-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Hon tänker göra högskoleprovet 🤣.
Inom vilka område kommer frågorna 😯.....

Jaaaa Hanna, inom typ alla möjliga. Man behöver vara allmännbildad förstår du.
Man behöver ha ett bra ordförråd 😅 och ordförståelse och läsförståelse. Något som kan vara nästan omöjligt om man tänker på vad vi sett på IG.

Men lycka till. Vi lär väl inte få reda på hur det gick.

Frågorna på högskoleprovet är inte ”alla möjliga”. Det är svenska, engelska och matematik. Läsförståelse och ordförråd i svenska och engelska. Plus problemlösningsförmåga och rakt av matematik. Det är inte direkt så att man får bra på högskoleprovet bara för att man är allmänbildad. Med det sagt tror jag inte Hanna kommer få mer än 0,5. Särskilt om hon måste fråga om vad högskoleprovet ens är… herregud.
Senast redigerad av AldrigNojd 2026-01-05 kl. 20:30.
Citera
2026-01-05, 21:08
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Hon är alltså jätteäcklig och måste berätta att hon duschar? Hennes vårdcontent fortsätter (nu har Lars astma också utöver eksemen och öronproblemen och allllla ständiga förkylningar, det är garanterat munchausen by proxy vi ser). Hon ska göra högskoleprovet men vi kommer aldrig mer höra något om det igen. Och Lars stackaren får fortfarande inte gå på förskolan!

Bra att MBP misstanken tas upp igen, förra gången så lugnade Hanna ner sig med Lars sjukdomar och lät barnet vara ett vanligt barn ett tag (utan alla sjukdomar och krämpor).
Får hoppas att det kan bli så även denna gång, även om jag tvekar då Hanna blir helt lyrisk över alla vårdkontakter, både för egen del och nu Lars.
Citera
2026-01-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Bra att MBP misstanken tas upp igen, förra gången så lugnade Hanna ner sig med Lars sjukdomar och lät barnet vara ett vanligt barn ett tag (utan alla sjukdomar och krämpor).
Får hoppas att det kan bli så även denna gång, även om jag tvekar då Hanna blir helt lyrisk över alla vårdkontakter, både för egen del och nu Lars.
Vad är det som gör att du tror att hon blir lyrisk?
Citera
2026-01-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
MBP innebär väl att man hittar på för vården att barnet är sjukt? Kan ju vara så att hon är orolig för att Lars är sjuk och det är ju inte samma sak som att låtsas för sjukvården att hon är sjuk.
Citera
2026-01-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Frågorna på högskoleprovet är inte ”alla möjliga”. Det är svenska, engelska och matematik. Läsförståelse och ordförråd i svenska och engelska. Plus problemlösningsförmåga och rakt av matematik. Det är inte direkt så att man får bra på högskoleprovet bara för att man är allmänbildad. Med det sagt tror jag inte Hanna kommer få mer än 0,5. Särskilt om hon måste fråga om vad högskoleprovet ens är… herregud.

Det mest fantastiska var ändå ”kommer det något muntligt?”.
Citera
2026-01-05, 22:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
MBP innebär väl att man hittar på för vården att barnet är sjukt? Kan ju vara så att hon är orolig för att Lars är sjuk och det är ju inte samma sak som att låtsas för sjukvården att hon är sjuk.
MBP är en form av barnmisshandel där hon enligt vissa i tråden alltså medvetet gör sitt barn sjukt på olika sätt och därefter söker vård.
Grova anklagelser och verkligen ingen sanning i den ryktesspridningen.
Citera
2026-01-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Det här är fan inte klokt!
Seriöst!
Vem bryr som om vårdbesök mer än H???

Vem bryr sig om hur det gick på VC än den egna familjen? Det är inte content någonstans. Tror att år 2026 kommer vara ”vårdens år” för H. Bara vårdcontent… en annan (ja, tråden handlar inte om mig men) var på VC för 10 (!) år sedan. H har klippkort!

Man kan verkligen säga hon har klippkort på VC. Nog för att min son hade problem med öroninflammationer som barn men inom ett halvår hade han fått rör pga återkommande inflammationer. Inte sprang jag på VC som H med någon av mina barn.
Själv är jag sjukskriven deltid och jag besöker VC max var annan till vår tredje månad för förlängning. Skulle aldrig söka vård för allt som hon söker. Känns mer som hon har någon form av hälsoångest där hon behöver bekräftelse av vården.
Citera
2026-01-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
MBP är en form av barnmisshandel där hon enligt vissa i tråden alltså medvetet gör sitt barn sjukt på olika sätt och därefter söker vård.
Grova anklagelser och verkligen ingen sanning i den ryktesspridningen.
Nej!
Citera
2026-01-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Det verkar ju som K jobbar kväll då Hanna varit och duschat och handlat till sin mamma på egen hand så då är det ju skönt för henne att slippa L på kvällen. Så kan K vara uppe inatt när han kommer hem.
Har inte koll på veckorna men vabben inträffar väl de veckor han arbetar kväll?
Citera
2026-01-06, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petitesser
Inte konstigt, det finns ett starkt samband mellan eksem och astma. Eksem ökar risken att utveckla andra atopiska sjukdomar som astma, allergisk snuva och matallergi. Detta leder ofta till ett överkänsligt immunförsvar och gör drabbade barn extra mottagliga för infektioner och sjukdomar.

Källa: https://www.medicin.lu.se/artikel/atopiskt-eksem-en-folksjukdom
Källa: Mitt eget barn

Ni måste sluta påstå att Hanna har MBP. Det är allvarliga anklagelser som ni baserar på okunnighet och den minimala del av sitt liv som Hanna delar med sig av - något som ni ju också klagar på (t.ex. hur sällan och dåligt hon uppdaterar).

Snälla sluta utgå från era egna liv hela tiden. Jag vet hur det är att ha ett känsligt barn, och det hade känts fruktansvärt att inte bara bli ifrågasatt utan också anklagad för att vara roten till mitt barns hälsoproblem. Hans ”problem” är något som tar upp stor del av min tankeverksamhet eftersom det kräver mycket VAB, egen research och vårdkontakt. Det ger en hel del ångest och hälsoångest, vilket jag kan tänka mig att Hanna också är drabbad av.

Det är dags att släppa detta, kanske till och med släppa Hanna helt?? Ni framstår som psykotiska, obildade och jävligt trångsynta.

Psykotiska??? Du borde verkligen kolla upp vad det ordet betyder då du uppenbarligen inte förstår det.
Citera
2026-01-06, 07:39
Medlem
Hon mår verkligen inte bra Hanna. Det är tydligt att det är mycket i hennes liv som inte fungerar. Att redan klockan 07 på morgonen ha sån stark ångest och tryck över bröstet är inte normalt. Hon behöver stänga ner Instagram, ta på sig träningskläder och ta en springtur/rask promenad, bryta ner fasaden och vara ärlig mot sig själv. Tyvärr lär vi nog se att hon istället spenderar dagen med favoritterapin shopping på valfritt lågprisvaruhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in