Citat:
Ursprungligen postat av
00-00-00
Det är dags att ta steget in i framtiden och skaffa en mobil som kan hantera bank-ID och swish. Den kommer sannolikt användas ganska sparsamt, men jag vill ha något med ganska bra livslängd = lång tid innan uppdateringar upphör, och tillräcklig prestanda för att man ska stå ut att använda den när det gått ett par år och allt går långsammare efter ett antal uppdateringar. Bra batteritid uppskattas också.
Har använt Samsung tidigare och tänker att någon sådan kanske skulle vara lämplig att fortsätta med, har kikat lite på A26 men vet inte alls hur den står sig i förhållande till allt annat.
Vad säger expertisen?
Har du några tusen o lägga så kan jag rekommendera mellanklassen i motorola G-serien, bla haft en g50 och har en g84 båda har visat sig vara hållbara, båda har åkt i golven måååånga gånger och även utsatts för regn.
Budgetklassen av g-serien börjar på 1000kr, se till att telefonen du köper har 5G och android 15 eller android 16(senaste) så har du en telefon som håller några år.
Med reservation för att jag senaste året mest använt min g50 som väckarklocka, den har android 12 och inte stött på någon app som inte fungerar med det, faktum är att det är enda telefonen jag har som kan köra carmageddon, g84 har för nytt android för att appen ska fungera.